Enkuntaitajat? Miten sanotaan ”käymme nyt läpi kaikki hakemukset”
Puhun siis enkkua hyvin mutta jäi vaivaamaan miten tuo sanottaisiin hienosti/oikein. Monesti rekrytoinneissa tulee vastaus ”we are going through all applications”. Ja minusta se kuulostaa jotenkin väärältä. Onko muka going through oikea termi? Suomeksi se on tietenkin että käydään läpi, mutta että enkuksi sama? Onko jotain fiinimpää ilmaisua?
Kommentit (46)
Going through something käytetään yleensä esim. going through a hard time/divorce etc.
Etsi jonkun enkunkielisen rekryfirman sivut ja katso sieltä, miten he kirjoittavat. Siitä mallia niin menee oikein.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan oikein sanottu.
Eikö going through eli ”käydä läpi” tarkoita enemmän sellaista ”käyn läpi vaikeaa tilannetta”-tyylistä asiaa?
We ferment now through all applications.
We are currently under conduction of the business of processing all the application.
Jos tuosta alat veetuilla rekrytoijalle niin eiköhän se urakka helpotu sen sinun hakemuksen osalta, it will go directly to the trash bin.
Oikeastiko ferment? Siis käyttää, hämmentää?
Vierailija kirjoitti:
Jos tuosta alat veetuilla rekrytoijalle niin eiköhän se urakka helpotu sen sinun hakemuksen osalta, it will go directly to the trash bin.
Hohhoijaa. Tämä ei ole syy miksi kysyn. Olen itsekin rekrytoiva esimies. Mutta ihanaa että pääsit pätemään ja nälvimään! Ap
Mun mielestä myös going through on täysin väärin mutta en osaa sanoa mitä sen kuiluisi olla!
We are now (tai: at the moment) processing all the applications.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, enkä tiedä miksi ap pohti moista. Itse pohdin useinkin vastaavia, en siksi että voisin vittuilla esim rekrytoijalle vaan että oma kielitaito paranisi.
Entäs checking all the applications?
We will ferment all applicants now. Please be patient.
https://www.google.com/search?q=%22go+through%22&oq=%22go+through%22&aq…
go through
1.
undergo a difficult period or experience.
"the country is going through a period of economic instability"
2.
search through or examine something, especially methodically.
"she started to go through the bundle of letters"
Vierailija kirjoitti:
Entäs checking all the applications?
Checking kuulostaa siltä, että niitä tarkastetaan virheiden varalta, tai mitä hakemuksia on ylipäätään tullut.
We are now fermenting applications thoroughly.
We are now visiting thoroughly all the applications
Olen pohtinut aivan samaa. Viimeksi tällä viikolla sain tuollaisen rekrytointivastauksen!