Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi isälle annetaan vain kivaa palautetta?

Vierailija
13.07.2021 |

Miksi edelleen isä saa päiväkodista kivan palautteen ja äiti ikävän. Oli sitten kyse huonoista kengistä/aurinkorasvasta/unohtuneista vaatteista/mistä vain.

Pohdittiin asiaa miehen kanssa, kun lapset on nyt olleet muutaman viikon päivystyshoidossa. Yksi opettaja/hoitaja tuli minulle sanomaan tänään, että on jo pari viikkoa kärsinyt meidän lasten hajusteellisesta aurinkorasvasta ja se pitäisi vaihtaa, koska hän on vielä viikon töissä. Miksei ole sanonut ongelmasta miehelleni, kun mies on tähän asti hakenut lapset?

Sama on käynyt hajonneiden kuravaatteiden ja miehen myöhästelyjen/unohdusten kanssa. Aina odotetaan että minä tulen paikalle.

Mies on ihan helposti lähestyttävä ja leppoisa, muttei ole kuulemma ikinä saanut mitään muuta kuin hyvää palautetta.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman huomannut ja erityisesti noissa lääkärikäynneissä ja varauksissa. Nyt ipanat jo täysi-ikäisiä, mutta jossain vaiheessa huomasin, että hommat vaan toimii paremmin, kun mies hoitaa.

Jos epäiltiin korvatulehdusta niin ne korvat katotiin ja lääkkeet tuli, kun mies käytti lekurissa. Mun osalta piti ”katella vielä”, kun punoitus saattoi johtua itkusta.

Siinä sitten valvottiin vielä muutama yö itkevän lapsen kanssa, kunnes tulehdukseen lääkitys. Ja tiedän kyllä turhien ab. kuurien vaarat, mutta tunsin myös lapseni ja oirehdinnan. Miksi apu tuli helpommin ja nopeammin, kun isä käytti lääkärissä 🤔. Käsittämätöntä, että tämä jatkuu edelleen.

Ilmeisesti ajatus on, että jos isä tajuaa soittaa niin lapsi on oikeasti kuoleman kielissä. Ja äiti taas soittaa aina ensin varmuuden varalta.

Vierailija
62/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentointia. Miehet ei osaa, pysty, kestä, kuuntele jne. Kyllä ne miehet osaa ihan samalla tavalla kuin äiditkin kun niille annetaan mahdollisuus. Ja on älytöntä odottaa päiviä tai viikkoja että äiti tulee, että jostain yksinkertaisesta jutusta voi sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne kaikki haluaa panna sun kuumaa miestä (osa jo onnistunutkin), siksi haluavat olla kivoja..

Mikäänhän ei ole kuumempaa kuin ukkomiehen kanssa kahdenkesken pikku "vasukeskustelu" taukohuoneessa..

T. Päikyn täti

Valita vähemmän niin saat kotona. Ei sitten tarvitse mielistellä jokaista lastaan hakemassa olevaa isää.

Vierailija
64/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Meillä minulle ei anneta enää minkäänlaista palautetta, kun avasin suuni siitä että miksi päiväkodin palaute on aina negatiivista.

Väärät sukat, väärä pipo, oli kylmä, oli kuuma, heitti hiekkaa, kusi lattialle jne

Koskaan lapsi ei ilmeisesti tee mitään hyvää, tai ainakaan hyvin menneistä päivistä ei mainita.

Meilläkin on aina vääränlaiset varusteet. Yritän ostaa käytännöllistä, mutta aina menee joku pieleen.

Maanantaina tulee vettä, laitat normivaatteet kun ajattelet että ovat sisällä tommosella ilmalla. Väärin. Väännät kumiasun päälle päiväkodin verannalla.

Tiistaina laitat päästä varpaisiin kortonkia päälle, koska tulee vettä. "Hei me ollaan sisällä, tulkaa suoraan tänne hei".. sitten saat naukumiset kun lapsen riisuminen vie hoitajien työaikaa muilta lapsilta..

Niin tai näin, aina väärin.

Meillä oli vähän sama, kun päikyssä tehtiin remonttia. Ohje oli tuoda aamuryhmään 7.30 asti. Sitten aamuryhmässä 7.10 ensin odotettiin että se lapsi on kuorittu niistä kortongeista ja untuvavaatteista, pesty kädet jne. Sitten lapsi sinne aamuryhmään. Juuri kun on avaamassa ovea niin todetaan että lapsen ryhmä meni jo. Ja pakko mennä ulkokautta, kun sisäkautta ei remontin takia pääse.

Seuraavana päivänä sinne omaan ryhmään tiiraamaan ikkunasta ja kolistamaan ovia 7.15. Silloin ovatkin siellä aamuryhmässä.

Ja taas seuraavana päivänä sinne aamuryhmään ja riisumiset ja pesut ja taas juostaan perään että menivät jo. Millä tuollaista itse ennakoi? Aina pitää varata 20min siihen oikean ryhmän löytymiseen, kun se vaihtui joka kerta.

Vierailija
65/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman huomannut ja erityisesti noissa lääkärikäynneissä ja varauksissa. Nyt ipanat jo täysi-ikäisiä, mutta jossain vaiheessa huomasin, että hommat vaan toimii paremmin, kun mies hoitaa.

Jos epäiltiin korvatulehdusta niin ne korvat katotiin ja lääkkeet tuli, kun mies käytti lekurissa. Mun osalta piti ”katella vielä”, kun punoitus saattoi johtua itkusta.

Siinä sitten valvottiin vielä muutama yö itkevän lapsen kanssa, kunnes tulehdukseen lääkitys. Ja tiedän kyllä turhien ab. kuurien vaarat, mutta tunsin myös lapseni ja oirehdinnan. Miksi apu tuli helpommin ja nopeammin, kun isä käytti lääkärissä 🤔. Käsittämätöntä, että tämä jatkuu edelleen.

Tämä liittyy aivan saletisti siihen, että naisia itseään ei oteta vakavasti edes heidän omaan terveyteen liittyvissä asioissa. Aina on edellä miehet, muut ihmiset ja stereotypiat. Esimerkiksi endometrioosi taidetaan diagnosoida suunnilleen vasta 7 vuoden päästä - keskimäärin - sairastumisesta, koska naisia kipuineen ja vaivoineen ei oteta todesta.

Itselläni on invalidisoiva anemia, joka johtuu runsaista kuukautisista. Ongelma ratkeaisi kohdunpoistolla - olenhan nelikymppinen vela - mutta ei, sitä ei haluta antaa minulle, vaikka vaatisin sitä kirves kädessä. Syynä on tietysti se, että olen nainen, joka ei tietenkään tajua, että kohduttomana ei hankita lapsia, mitä jos löydät miehen ja voi kuule, syntymättömien lapsien oikeus kohtuusi on isompi kuin sinun oikeutesi siihen. Että tiedäpä paikkasi, nainen.

Ja tätä naisten vähättelyä on yhteiskunnassa kaikkialla. Sano naisena, että asia on X, ja vastaus on höpöhöpö. Sano heti miehenä perään, että asia on X ja kappas, asiahan on X.

Vierailija
66/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisetko antaa naisille negatiivista palautetta ja miehille ei mitään, tai ei ainakaan negatiivista?

Miksi ette ryhdistäydy, vaan voivottelette asiaa täällä? Varmaan tätäkin ketjua lukee moni lastentarhan opettaja, tai lastenhoitaja.

Vai miehenkö sitä negaa tulisi vaatia, että asiat olisivat kunnossa taas?

Vierailija
67/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut saman. Syksyllä muuttuu työtilanteet niin että mies hoitaa päiväkotihaut täysin. Saas nähä miten käy :D

Vierailija
68/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovittiin, että mies vie taktisesti lapsia neuvolaan. Esikoisen perusteella jo tiedettiin, että esimerkiksi 1-v. neuvolassa käsketään lopettaa imetys ja th antaa lopetusvinkit yksityiskohtaisesti, mm. lypsä maito viemäriin. Seuraavat lapset isä käytti 1-v. neuvolassa. :D Kysyin, neuvottiinko häntäkin lypsämään viemäriin ja olemaan koskematta rintojaan, ja voivoteltu miten hänen maitonsa on muuttunut sokerivedeksi joka pilaa hampaat. No ei oltu neuvottu. Se mua on jäänyt harmittamaan, että imetyksen kestoa kysyttiin seuraavissa raskauksissa ja piti valehdella, että lopetettiin yksivuotispäivään, muuten saarna olisi aina vain jatkunut. Todellisuudessa imetin esikoistakin läpi seuraavan raskauden. Th pauhasi jostain muusta äidistä, joka aiheutti tällä tavalla itselleen keskenmenon ja haluaako nää äidit tap - paa lapsensa, niin tajusin pitää suuni kiinni.

Vierailija
69/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisetko antaa naisille negatiivista palautetta ja miehille ei mitään, tai ei ainakaan negatiivista?

Miksi ette ryhdistäydy, vaan voivottelette asiaa täällä? Varmaan tätäkin ketjua lukee moni lastentarhan opettaja, tai lastenhoitaja.

Minä ainakin yritin kysyä, että miksei isälle kerrota vaan odotetaan jopa viikkoja että pääsee äidille vinkumaan. En siis noilla sanoilla vaan asiallisemmin. Lto ei sanonut oikein mitään, ja hänen vastauksensa perusteella koin että kun oli totuttu valittamaan minulle niin heille oli helpompi jatkaa samalla tavalla.

Minusta on liikaa vaadittu, että vanhempien pitäisi alkaa päiväkodin toimintatapoihin puuttumaan ja henkilökuntaa ojentamaan, kun niidenhän pitäisi niitä asiantuntijoita olla. Niin eikö siihen asiantuntijuuteen kuuluu myös se että osaa kohdella vanhempiakin reilusti. Tällaiset asiat pitäisi olla jo koulussa opittu.

Vierailija
70/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan palautetta sille, joka lasta hakee, olkoon sitten äiti tai isä. Useimmiten sitten äiti sen loppu viimeiseksi käsittelee ja puhuu kanssani asiasta kun seuraavaksi päiväkodissa kohdataan.

Vaka-opettajan kokemuksella.

Vierailija
71/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, lopetin itse jo neuvolassa käymisen, kun tuntui ettei isää otettu siellä tosissaan ja minulle vain puhuttiin. Kävin omat äitiysneuvolan ja isä kävi sitten lapsen kanssa aina kaksistaan. Halusi muutenkin aina tulla mukaan ja harmitti kun neuvolan täti ei koskaan puhunut hänelle.

Vierailija
72/74 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiat olisivat kunnossa, kun palaute annettaisiin silloin kun tilanne on päällä, eikä odotettaisi sitä että päästään valittamaan äidille.

Vierailija
73/74 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon ku olin töissä päiväkodissa annoin kyllä palautteet ihan sille kuka sinä pvänä lapsen haki. Yks ainoo kerta kun jouduin antamaan ns huonompaa palautetta, isä haki lapsen ja isälle jouduin sen siksi antamaan.

Vierailija
74/74 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös juuri näin.

Ja koulussa kukaan ei koskaan kuuntele, jos minä sanon jostain. Mies kun "jyrähtää", palaute menee heti perille. Huvittavinta tässä on se, että minulla on opettajakoulutus, jolloin käytännössä mies "jyrähtää" niin, että sanoo minun huomanneen ja että hän on samaa mieltä.

RASITTAVAA!

Jep, allekirjoitan saman asian. Nainen vaan valittaa ja hänelle voi sanoa vastaan, kun taas miehen sana menee kerralla jakeluun. Yleisesti ottaen yksinkertaiset naiset eivät osaa kuunnella kuin miehiä.

Huomion arvoista onkin juuri se, että tätäkin kohtelua saa naiset naisilta.