Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko oikeassa..?

Vierailija
16.07.2014 |

Tuntuu että erilaiset sairaudet vaan lisääntyy ja lisääntyy. Voisiko olla että tämä johtuu ravintoköyhästä ruuasta? Syödään paljon vehnää ja muita viljoja, lisä- & väriaineita, myrkkyjä, käsiteltyjä tuotteita..?

Itse olen syntynyt 80-luvulla, ja minun vanhempani ovat lapsuudessaan syöneet "puhdasta" ruokaa, ei tuolloin ollut vielä eineksiä. Einekset ovat tulleet minun elinaikanani ja taas meidän ikäpolven lapset ovat eineksille, lisäaineille, saasteille, myrkyille altistuneet todella paljon. Tupakoivista äideistä nyt puhumattakaan.

Ymmärrättekö mitä ajan takaa?

Jos "puhtaasti" syövä vanhempi siittää maailmaan "puhtaasti" syövän lapsen jonka lapsi syö " puhtaasti", vähenisikö sairaudet?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuuhan se ihan sairaudesta, kyllähän esim. Kakkostyypin diabetesta olisi todella paljon vähemmän jos ihmiset söisi terveellisemmin mutta moniin tauteihin ei mikään ruokavalio auta (tai ehkäise).

Vierailija
22/26 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy sairauksien lisääntymiseen on diagnoosien parantuminen ja tarkentuminen. Ennen oli vain selkä kipeä, nyt vaivaa välilevynpullistuma tms. Ennen naapurin kakarat olivat kurittomia, nyt niillä on adhd ja muita kirjaimia. 

Lisäksi nykyään istutaan liikaa, syödään liikaa ja liikutaan liian vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani moni kuollut keliakiaan 18-40-vuotiaana, eli sairauksia ei vain pystytty diagnosoimaan vaan ihmiset vain kuolivat. Eihän sitä keliakiaa siis silloin tiedetty syyksi, vaan asia on käynyt ilmi myöhemmin, kun suvussa on diagnosoitu keliaakikkoja kuin sieniä sateella. 1900-luvulla kuolleiden sairaudet ovat melko selkeästi olleet keliakian aiheuttamia.

Nykyään osataan diagnosoida. Olen kuitenkin samaa mieltä puhtaan ravinnon merkityksestä terveydelle!

Vierailija
24/26 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevästi unohditte, että esim. kaupungissa liikenteen saasteet pilaavat ilman ja pienhiukkaset asettuvat erilaisten parvekkeilla kasvatettavien salaattien pinnalle. Ihana terveellistä omasta parvekelaatikosta? Tai että ei ole kuin vajaa 30 vuotta siitä, kun Neuvostoliitossa posahti ydinvoimala => runsaasti syöpäsairauksia.

Maataloustuotantoa valvotaan tiukemmin kuin koskaan, mutta samaan aikaan puutarhaviljelmillä kuvitellaan kasvatettavan puhdasta ruokaa. Ulkomailta tuodaan ympäri vuoden eksoottisia hedelmiä, joiden viljely ei aina ole ihan ekologista. Kauppojen hyllyt ovat täynnä eri tavoin teollisesti käsiteltyjä ruuan raaka-aineita. Valio ei enää myy maitoa vaan maitojuomaa, jonka vaikutusta elimistöön voi vain arvailla.

60-luvulla lapset saivat pari rokotusta, nyt tusinan verran. Jostain syystä nykylapset käyvät lääkärissä paljon useammin kuin isovanhempansa.

Vierailija
25/26 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan vegaaneja, vältellään isoa osaa viljoista kuten vehnä, ja tehdään ruoka alusta asti itse, usein luomua. Lapset ei oo olleet kipeenä kuin ehkä kerran elämässään joku vatsatauti. Pitää siis paikkansa. Einekset, eläintuotteiden yletön mässäys ja vehnä sairastuttavat ihmisen.

Vierailija
26/26 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 11:37"]

Oliiviöjyä ja kylmäpuristettua rypsiöljyä, pähkinöitä, manteleita.. ihon hoidossa kylmäpuristettua kookosöljyä. Silloin jos leipää pakko syödä, leivän päälle oikeaa luomu woita, ei teollista margariinia.

[/quote]

Niin ja yleensäkin eläinrasvat, varsinkin possunläski

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän