Kuinka pitkiä aikoja 13-v voi olla kotona yksin? Tietenkin riippuu lapsesta jne, mutta keskimäärin?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Enintään vuoden.
Ai kun oot hauska. Ehe-he hee.
Lähtökohtaisesti viikosta pariin kuukauteen nyt ainakin.
Jos on ihan normi teini. Tosin riskinä on lähinnä väkisin kylään tuppaavat kaverit jotka rikkovat talon.
Niin kauan kun on ruokaa kaapeissa ja kaupparahaa jäljellä
Itse olin 13v jo kesätöissä, eli en tarvinnut lapsenvahtia...
Tyttö voi pärjätä vuorokauden ohjeistettuna, poika päivän.
Mä haaveilin ton ikäisenä että saisin olla rauhassa kotona. Mutta siellä oli aina joku häiritsemässä:/
No kunhan rahaa riittää niin viikkotolkulla. Typerä kysymys.
Riippuu siitä mikä on pärjäämistä tässä kohtaa.
Onko tämä vitsi? No itse oli 13-vuotiaana kaksi viikkoa yksin kotona, mitä nyt vuoden vanha pikkuveli oli seurana. Hyvin meni. 13-vuotias ei ole mikään vauva.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä vitsi? No itse oli 13-vuotiaana kaksi viikkoa yksin kotona, mitä nyt vuoden vanha pikkuveli oli seurana. Hyvin meni. 13-vuotias ei ole mikään vauva.
24/7?
No meillä oli 14v ensimmäistä kertaa yötä yksin.
Itse olin 13v ja siitä eteenpäin kesät yksin kotona vanhempien välillä käydessä kotona täydentämässä jääkaappia. Omaani en jättäisi noin, oli kosteita kesiä ja oikein hauskaa. Keski-ikäisenä ajattelen että täysin heitteillä. Ei ollut kännyköitä. Onneksi omasin edes hitusen järkeä ja kaveriporukka oli fiksu, olisi voinut käydä toisinkin.
Haluat vastauksen aikojen keskiarvona? Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
No meillä oli 14v ensimmäistä kertaa yötä yksin.
Itse olin 13v ja siitä eteenpäin kesät yksin kotona vanhempien välillä käydessä kotona täydentämässä jääkaappia. Omaani en jättäisi noin, oli kosteita kesiä ja oikein hauskaa. Keski-ikäisenä ajattelen että täysin heitteillä. Ei ollut kännyköitä. Onneksi omasin edes hitusen järkeä ja kaveriporukka oli fiksu, olisi voinut käydä toisinkin.
Olin 14-vuotiaana pari viikkoa. Kuinka oli ihanaa kun muu porukka lomaili jossain hevonkuusessa! Kun on monta sisarusta niin kotona on harvoin rauhallista ja tilaa olla yksin.
Itse taisin olla 13-vuotiaana kaksi yötä yksin joskus satunnaisesti kesäaikaan, kun muu perhe oli muualla. Olisin voinut olla vaikka viikon tai parikin, jos ruokaa ja rahaa on. Itselläni oli järki päässä eikä kavereissakaan ollut mitään "kämppä sileeks" -tyylisiä tapauksia, joten ongelmia ei olisi tullut.
Tyttö voi pärjätä vuorokauden ohjeistettuna, poika päivän.
Ring, ring, ring! 80-luku soittaa sinulle: se tahtoo takaisin tunkkaisen binäärikonformisminsa ja toksisen sukupuolittamisen.
Enintään vuoden.