Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyväskylä vai Lappeenranta opiskelukaupunkina: kumpaa suosittelisit?

Vierailija
16.07.2014 |

Pääsin Jyväskylän yliopistoon ja Lappeenrannan teknilliseen yliopistoon. Eri alat, molemmat kiinnostavat. Kumpaa suosittelisit kaupunkina? Kerro hyvistä ja huonoista puolista.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut Jyväskylässä

+ Isohko yliopisto, paljon toimintaa  ja "poikkitieteellisiä" bileitä. Aktiivinen opiskelijakaupunki. Kesällä tosin aka kuollutta kun opiskelijat lähtevät kotikonnuille.

+ Hyvät puitteet kaikelle harrastamiselle, yliopistoliikunta laadukasta ja liikuntapaikat kampuksella.

+ Suhtkoht. yhtenäinen kampus keskustan vieressä (no, oikeastaan keskustassa, yläkaupungissa). Kaukaisimmatkin yksiköt on kuitenkin tosi lähellä keskuskampusta (Ylistönmäki ja Matilanniemen alue). Ei mene aikaa eri yksiköiden välillä seilaamiseen, esim. pääkirjastoon ehtii keskuskampuksen yksiköistä hyppytunniksi mainiosti.

+ Laajavuori, rantaraitti yms. ulkoilumahdollisuudet

+ Hyvät yhteydet suurimpaan osaan Suomea

- Kalliit asumiskustannukset

- Kallis ja erittäin sekava joukkoliikenne kaupungin sisällä

Vierailija
22/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenranta ja Jyväskylä ovat molemmat kivoja kaupunkeja, mutta olen itse kotoisin Lappeenrannasta ja siksi osaan kertoa paremmin siitä, kuin Jyväskylästä. Lappeenranta on näes aivan ihana kaupunki!

- edulliset vuokrat

- kaunis kaupunki Saimaan rantoineen, satamineen ja linnoituksineen

- hyvät shoppailumahdollisuudet

- loistava yliopisto (poikaystäväni opiskeli siellä, itse opiskelin Helsingissä, joten omaa näkemystä ei ole)

- paljon opiskelijoita ja mahtavia teekkaribileitä

- mukavia ja iloisia karjalaisia ihmisiä ;)

- hyvät yhteydet muualle Suomeen (esim. pk-seudulle, P-Karjalaan...)

- miinuksena venäläisten paljous, pitkä matka koululta keskustaan sekä kaupungin pieni koko, mikäli tykkää kaupungin vilinästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin! ja kiinnostaisi vielä tietää, että mitä aloja pääsit Jyväskylään ja Lappeenrantaan opiskelemaan? :) t.23

Vierailija
24/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on kiva opiskelijakaupunki :) siellä ollaan ainakin oman kokemukseni mukaan suht poikkitieteellisiä, eli eri aloja opiskelevat eivät ole kovin pahasti omissa kuppikunnissaan. Tilat ovat uusia tai rempan alla, henkilökunta pääosin mukavaa ja kurssivalikoima tosi laaja. Ruokakin ihan ok.

Miinuksina kallis asuminen, joustamattomuus esim. humanistisessa tiedekunnassa opintojen suhteen (ei e-tenttimahdollisuutta) ja kirjaston ilma on tunkkainen. Vasemmistolaisia on melko paljon, mutta niistä ei tarvitse välittää :)

Vierailija
25/25 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietotekniikka (filosofian maisteri, JY) ja Kemiantekniikka (diplomi-insinööri, LUT). -ap