Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkanlaskijat jotka eivät osaa tehdä työtänsä.

Vierailija
13.07.2021 |

Ensin maksetaan palkkaa ja sitten vaaditaan takaisin kun on maksettu liikaa. En varmaan maksa takaisin jos toinen mokailee itse.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat tai se perintään ja jos et vieläkään maksa, menee luottotiedot.

Vierailija
2/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sitten pidätetään sun seuraavasta palkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse et sitten ikinä mokailee töissä? Palkanlaskija maksaa muidenkin kuin vain sinun palkkasi, joten kyllähän siinä virheen riski kasvaa.

Vierailija
4/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheitä sattuu varmaan myös sulle. Maksa kiltisti vaan takaisin niin saat ehkä pitää työpaikkasi... siis jos et ole vielä tuhlannut kaikkea. Jos olet, niin sitten on ehkä hieman hankalampi tilanne.

Vierailija
5/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä voi ottaa vähennyksenä seuraavassa palkassa? Vai onko palkanmaksu ensi palkassa lopetettu sinun osaltasi, joten ei ole mitään mistä vähentää?

Vierailija
6/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse et sitten ikinä mokailee töissä? Palkanlaskija maksaa muidenkin kuin vain sinun palkkasi, joten kyllähän siinä virheen riski kasvaa.

Öh. Itse asiassa palkan laskennassa aika pitkälti mennään ihan rutiinilla, koneelle aiemmin syötettyjen tietojen perusteella.

Sen virheen on voinut aiheuttaa joku, joka on lähettänyt jotakin palkkaan liittyvää tietoa laskijalle, eli hän on saattanut saada väärää tietoa.

Ei voi yksinomaisesti syyttää palkanlaskijaa....

Vierailija
7/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin niin, että jätetään vuokrat ja laskut maksamatta toisten mokien takia.

Vierailija
8/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suostuisi siihen että palkanlaskija pienentää mun liksaa. Tajuutko? Palkan laskija.

Vierailija
9/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteydenotot palkanlaskuun vain esimiehen kautta !

(Eräässä palkkalaskelmassa kuulemma lisähuomautuksena tuo lause vuonna 2021)

Työntekijät eivät saa siis soittaa palkkaasioistaan palkanlaskentaan?

Vierailija
10/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh. Itse asiassa palkan laskennassa aika pitkälti mennään ihan rutiinilla, koneelle aiemmin syötettyjen tietojen perusteella.

Sen virheen on voinut aiheuttaa joku, joka on lähettänyt jotakin palkkaan liittyvää tietoa laskijalle, eli hän on saattanut saada väärää tietoa.

Ei voi yksinomaisesti syyttää palkanlaskijaa....

Osa menee rutiinilla, ja osa palkansaajista on tuntipalkkalaisia ja lisien saajia. Siinä on paljon tietoa, jotka palkanlaskija voi katsoa väärin. Jatkuva kiire ei myöskään auta asiaa, kun ei kerkeä tuplatsekkaamaan kaikkea.

Vierailija
11/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virheitä sattuu varmaan myös sulle. Maksa kiltisti vaan takaisin niin saat ehkä pitää työpaikkasi... siis jos et ole vielä tuhlannut kaikkea. Jos olet, niin sitten on ehkä hieman hankalampi tilanne.

En kaikkea, mutta pitäisi perua nyt yks reissu mitä lapset ovat odottaneet. Palkanlaskija saa itse kertoa lapsille miksi ei lähdetty reissuun. Ei ole mun tehtävä selitellä muiden mokia.

Vierailija
12/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Itse asiassa palkan laskennassa aika pitkälti mennään ihan rutiinilla, koneelle aiemmin syötettyjen tietojen perusteella.

Sen virheen on voinut aiheuttaa joku, joka on lähettänyt jotakin palkkaan liittyvää tietoa laskijalle, eli hän on saattanut saada väärää tietoa."

Uskoisin että suurin syy tuo.

Palkanmaksuun liittyvien tietojen lähettäjä siis ryssinyt homman.

Vierailija
13/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sun vuokra jää maksamatta kun laitat sen ylimääräisen osan sivuun? En ole ikinä ymmärtänyt tätä.

Vierailija
14/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt sulla on sulle kuulumattomia rahoja, joten joko maksat ensi kuun laskut niillä tai sitten palautat ja odottelet ensi kuussa taas normaalia palkkaa.

Vierailija
15/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, teitä on enemmän kuin vain sinä siellä palkkalistoilla. Saisi olla jatkuvasti vastailemassa puhelinsoittoihin (niitä tulee yhteyshenkilöiltä jo tarpeeksi). T. Palkanlaskija

Vierailija
16/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotiedot kannattaa myös päivittää palkanlaskentaan ajoissa.

Vierailija
17/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloushallinnossa voi olla hyvin vanhoja ja kankeita järjestelmiä. Uudet työntekijät on ehkä koulutettu uudempiin ja helpompiin sovelluksiin.

Vierailija
18/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisia syitä:

-esimies hyväksyy palkanlaskentaan menevän materiaalin, joten syytä onkin ottaa ennemmin esimieheen yhteyttä

-palkanlaskenta on ulkoistettu ja jokainen yhteydenotto palkanlaskijalle maksaa

-palkansaajat ovat useinmiten niin huonoja ulosanniltaan, että esimiehen on hyvä tulkata

Vierailija
19/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa oli aiemmin ulkoistettu palkanlaskenta. Palkanlaskija pisti sitten kaikille kolminkertaisen palkan menemään, eikä mikään kello hälyttänyt, että kaupan myyjien nettopalkat ei oikeasti ole viiden, kuuden tonnin luokkaa.

Otettiin sitten omiin käsiin palkanlaskenta ja ei ole juuri virheitä ollut kun ihmissilmä katsoo ja on vähän suhteellisuudentajua suuruusluokista, mitä joku voi ylipäätään saada.

Nää pörssiin listautuneet palkanlaskenta- ja kirjanpitoyritykset on vihoviimeisiä. Voitto tehdään ilmaisilla töhöpäillä harjoittelijoilla, joten jälki on mitä on.

Vierailija
20/77 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin maksettiin kerran palkat tuplana, koska ohjelmaan oli tullut joku bugi maksuhetkellä. Tuli kyllä jo ennen tilipäivää esimieheltä viestiä, että maksakaa heti takaisin tälle tilille, kun palkka tulee. Että ei se palkanlaskijan syy välttämättä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi