Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoittaminen tuntuu nykyisin olevan niin tuottoisaa, ettei työn tekemisessä ole paljon mitään järkeä jos vain on riittävän kokoinen pääoma laittaa sijoituksiin?

Vierailija
13.07.2021 |

Mielestäni tässäkin piilee pidemmän päälle kannustinloukku. Jos esim. henkilö perii riittävän summan, niin työn tekemiseltä voi hävitä motivaatio täysin. Ellei nyt sitten satu oikein erityisesti tykkäämään muuten vain työstään. Mutta veikkaan, ettei tällaisia ihmisiä ole kuin joku 15% työvoimasta korkeintaan.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii kysymättä vähintään sen 400-500.000 sijoitusvarallisuuden ja paljon myös hyvää tuuria sijoituksissa jotta moisella tulee toimeen. Eikä tuolla määrällä vielä elä mitenkään leveästi vaan nimenomaan "tulee toimeen".

Itse lasken vain 4% tuoton varaan eli pakko olla yli miljoonan salkku, että elää sillä.

Sama juttu. Oikein hyvänä vuonna voi päästä 5-6%, mutta 4% on realistisempi.

Vierailija
22/36 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaminen on työtä siinä kuin muukin paperinpyörittäminen. Ilman sijoittajia ei ole yrityksiäeikä yrityksissä työpaikkoja.

Sijoittamisen hoitamisen voi täysin ulkoistaa kyllä toisille. Eli käytännössä ei ole välttämätöntä itse tehdä yhtään mitään. Mutta joillekin sijoittaminen on myös harrastus.

Silloin siitä myös maksaa ekstraa. Tosin kai lähes jokainen sijoittaja maksaa jonkinlaiset oppirahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap toki se pääoma pitää omalla duunilla ja tulot sijoittamalla kerätä. Oliko sulle tämä asia epäselvä?

Ei se pääoma tyhjästä tule.

Ihan itse on kerätty palkkatuloista sijoittamalla +200 000 euron salkku. Vielä ei levätä laakereilla vaan jatketaan edelleen kohtuullisella menotasolla ja lisäpääoman keruulla.

Jossain salkku niin iso että kasvaa omin voimin eikä palkkatuloja enää tarvitse sijoittaa ellei halua.

Vierailija
24/36 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ap toki se pääoma pitää omalla duunilla ja tulot sijoittamalla kerätä. Oliko sulle tämä asia epäselvä?

Ihan itse on kerätty palkkatuloista sijoittamalla +200 000 euron salkku. Vielä ei levätä laakereilla vaan jatketaan edelleen kohtuullisella menotasolla ja lisäpääoman keruulla.

Jossain vaiheessa salkku niin iso että kasvaa omin voimin eikä palkkatuloja enää tarvitse sijoittaa ellei halua.

Vierailija
25/36 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän monet lottovoittajatkin jatkavat palkkatöitä. Mitä ihmettä sitä oikein tekisi kaikella ajalla, jos ei kävisi töissä?

Vierailija
26/36 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu ihan jokaiselta säästää palkasta puolta miljoonaa. Kyllä se useimmille vaatisi lottovoiton tai isohkon perinnön.

Vierailija
27/36 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän monet lottovoittajatkin jatkavat palkkatöitä. Mitä ihmettä sitä oikein tekisi kaikella ajalla, jos ei kävisi töissä?

Mä mielelläni päivät pitkät seuraan sijoituksiani ja palstailen aihe vapaalla ja lorvailen. En tartte elämään mitään muuta. Työ elämän sisältönä on mulle täysin käsittämätön ajatus, mutta ehkä olen ollut niin huonoissa töissä, stressaavissa ainakin.

Vierailija
28/36 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain salkku niin iso että kasvaa omin voimin eikä palkkatuloja enää tarvitse sijoittaa ellei halua.

Minulla salkku samaa kokoluokkaa. Huomaa kuitenkin että eka 100 k jälkeen meno helpottui huomattavasti. Nykyään pelkillä osingoilla voi tehdä yhden kohtuullisen oston kuukaudessa. Palkkatuloista ei niin paljoa enää tarvitsisi laittaa.

Vierailija
29/36 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa oon miettiny. Lopettaisin heti työt jos ilmestyisi jostain joku 500k tilille. No eipä tarvii siitä haaveilla, kun en edes lottoa.

Vierailija
30/36 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaveri!

Ei nyt ilmaiseksi aleta muita neuvomaan!

Meidän sijoitusvinkit ovat suojattuja, muistat kai ;)

Vierailija
31/36 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkö😂

Vierailija
32/36 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo samaa oon miettiny. Lopettaisin heti työt jos ilmestyisi jostain joku 500k tilille. No eipä tarvii siitä haaveilla, kun en edes lottoa.

Mitä teet sitten kun lopetat työt?

Voin taata että ystävät häipyvät - muutama jää … näin kävi eräälle tutulle joka myi osakkuutensa. Ja elää nyt sijoituksilla.

Vierailija
33/36 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikiven lähiajan tärkeät päivät:

- 9.7.-8.8.2021 Asuntomessut Lohjalla ja messuilla on tapana nostaa kiinnostusta Tulikiveä kohtaan

- 30.7.2021 mennessä valmistuu ja julkaistaan Tulikiven Suomussalmen talkkiesiintymän YVA-lausunto, mikä varmasti tulee näkymään osakekurssissa

https://www.nordictalc.fi/suomussalmen-talkkiesiintyma

Tulikiven

* Q1/2021 liikevaihto kasvoi 12,7 % (5,7 -> 6,5 m€)

* Q1/2021 tilausvirta kasvoi 21 % (7,3m€ -> 8,8m€)

* Q1/2021 tilauskanta kasvoi 18,2 % (4,4m€ -> 5,2 m€), mikä lupaa Tulikiven Q2-liikevaihdoksi historia ja vahva tilausvirran kehitys huomioiden 9,2 m€:n liikevaihtoa (liikevaihto kasvaisi Q2/2021 24,3%:a).

- 5.5.2021 posarissa luvattiin liikevaihdon kasvavan 29,2 m€ -> 31-33 m€, eli vain 6-13%, joten seuraava posari tullee ennen Q2/2021-raporttia.

- 20.8.2021 Tulikiven Q2/2021-osavuosikatsaus. Tulikiven positiivinen kierre ei voi olla näkymättä osakekurssiin

Vierailija
34/36 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvia on liikevaihdolla mitattuna 9-kertaa Tulikiveä kalliimpi, joten eiköhän tuo korjaannu.

Vierailija
35/36 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio antaa jokaiselle sijoituslainan ja jokainen voi jäädä elämään tuotoilla? Kuollessaan pääoma maksettaisiin takaisin.

Vierailija
36/36 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvialta posari vähän yli tunti sitten. Seuraavaksi sitten posari Tulikiveltäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi