Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmat valittavat kun ollaan niin vähään aikaa siellä lomalla

Vierailija
15.07.2014 |

lapseni 8-v ja 12-v poika. isovanhemat valittaa siitä, että kun ei olla kuin 3-4 päivää. no mummolassa pitää kaikki tapahtua minuutilleen, esimerkiksi ruuasta myöhästyminen ja mikrolla lämmittäminen ei onnistu. Myöhästymisen syy oli kesäteatteri. Siellä ei ole ollut koskaan leluja yms, ei vidoita, ei tietokoneita e imitään (sadepäivän tekemistä). Viimeksi ei ollut paperia eikä kyniä (jonnekin hävinneet) joten kävin riisin papreia ja kasan kyniä + vesivärejä. Puhuvat lapsille kalastamisesta, mutta ei ole onkia, matoja, venettä, laituria. Aikaisemmin ostin joka vuosi onget, mutta niitä ei löytynyt ikinä seuraavana kesänä. Liikumme julksilla, joten mitään hirveetä lelut- läppärit-, onget- pyörät -repurtuaaria ei voi raahata. Pyörät raahasin yksi vuosi, mutta ne oli jo siirretty seuraavaan paikkaan seuraavan kesään mennessä. lapsille ei juurikaan puhuta eikä kuunnella kuulumisia. televiso on kuulemma luksusta, eli joskus sanottiin, no saittehan katsoa televisiota.

Mökille meno on aina tappelun tulos, äiti ei halua, että mökille mennään (no joo haluaa olla lasten kanssa, perhaps). Armosta päästään.Mökki on vaatimaton, mutta meille rakas, lapset viihtyvät, tosin marmatuksiin kyllästyneenä ja väsyneenä palaillaan liian nopeasti. Äiti käytti aikoinaan sitä taktiikkaa, että haetutti isällä pumpun (kaivo) pois, jotta emme olisi kauan. Kukapa sitäpesemättömänä kauan jaksaa.

Niin miten saada ymmärtämään ettei ne lapset jaksa istua kesällä kusi sukassa ja katsoa tv:tä ja ei voi loukkaantua kun ei jäädä kahdeksi viikoksi. Senkin vielä ymmärtäisi, jos lapset olisivat rakkaat, mutta kun ei näinkään voi oikeastaan sanoa, eivät sitten välitä kun ovat paikan päällä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ette saa mitään siellä olemisesta, ette ilahduta heitä, he eivät teitä, isovanhemmat ovat tyytymättömiä, te harmissanne. Mitä menetätte jos lopetatte vain vierailut.

Vierailija
2/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:13"]

Eli ette saa mitään siellä olemisesta, ette ilahduta heitä, he eivät teitä, isovanhemmat ovat tyytymättömiä, te harmissanne. Mitä menetätte jos lopetatte vain vierailut.

[/quote]

Totta puhut jossain määrin. Mistä päättelit, ettei me ilahduteta heitä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kiusaamista. Puhu suoraan äidillesi, että haluatte tulla, mutta ette tule, jos tuollainen temppuilu jatkuu. Temppuiluahan tuo on. Sen jälkeen valinta on hänen. Miten isäsi suhtautuu? 

Vierailija
4/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi

Vierailija
5/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhia. En kestäisi muutamaakaan päivää.

Vierailija
6/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on kanssa sellainen, että kylässä pitäisi käydä mutta ikinä ei ole tehnyt mitään lasten kanssa. Moni luulee, että lapset ovat hänelle tärkeitä. Esikoinen sanoi suoraan, että en halua X:ään, kun en pidä ukista. Äitini kuoli nuorimmaisen ollessa vauva, joten mummola-sanaa emme käytä, sekä muutenkin kun kyse on kirkonkylän lähiön talosta, se tuntuu oudolta sanalta. 

Kaipa kyse on siitä, että halutaan vain sanoa, että tytär perheineen oli käymässä. Toki se kelpaa myös, että mnä teen hyviä ruokia (ja ostan aineet kaikki itse). 

Vierailija
7/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:13"]

[/quote]

[/quote] Siitä epäilin, kun eivät välitä lapsista paikan päällä.

Vierailija
8/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis. Jos suuttuu, ni kyynel.

Vierailija
9/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillon vähä samanlainen ongelma, poika on siis vasta alle kolmen vuoden ja välimatkaa mun vanhemmille on 400 km. Äiti aina hirveästi ikävöi poikaa ja sit kun lopulta sinne mennään, monesti minä kahdestaan pojan kanssa, ni minä olen se joka lapsesta huolehtii ja mua pompotellaan paikasta toiseen nukkumaan. Viimeks ekan yön nukuin retkeilyautossa, joka oli kivaa kun sai nukkua pitkään. Seuraavana iltana totesivatkin yhtäkkiä että lähtevät rantaan joten mun pitää siirtyä niiden huoneeseen et herään kun poika herää. Sit seuraava yö oli retkeilyautossa ja kaks viimestä niiden makkarissa.

Ärsytti melkoisesti, kun munhan oli tarkotus tulla sinne lomalle ku omaa kotia olin vaan siivonnu kun uus vauva on tulossa ja kotona oli kuitenkin mies kattonu ton pojan perään mun siivotessa. Vanhempien luona mun pitikin juosta kokoajan muksun perässä ja laittaa ruuat.

Kun ne lähti sinne saunaan yöksi, poika itki ihan hirveästi ja juoksi puoli tuntia ovelta ovelle. Sanoin vaan rehellisesti, että "tommosia ne mummot ja papat on, ne on sun kans niin kauan kun ne haluaa mut kun ne ei halua, ne vaan lähtee. Mut äiti ja isi on sun kans aina."

Oonkin reippaasti harventanu siellä käyntiä, seuraavaks mennään asuntovaunun kans ja majotutaan leirintäalueelle seittemän kilsan päässä ja käydään sit vaan päivävisiiteillä. Jos sais vaikka vähän sitä lomaakin.

Ne oikeasti vielä kuvittelee, että ne tekee mulle palveluksen kun ottaa mut sinne kylään. Mut mun on tosi paska olla siellä...

Vierailija
10/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:13"]

[/quote]

[/quote] Siitä epäilin, kun eivät välitä lapsista paikan päällä.

[/quote]

No ne on aika vanhoja (olen vanhojen vanhempien nuorimmainen) eli siksi ymmärään ettei nyt jaksa lapsien kanssa touhuta. keskusteleminen ei toki rasita fyysisesti.

Vierailija
11/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:35"]

Meillon vähä samanlainen ongelma, poika on siis vasta alle kolmen vuoden ja välimatkaa mun vanhemmille on 400 km. Äiti aina hirveästi ikävöi poikaa ja sit kun lopulta sinne mennään, monesti minä kahdestaan pojan kanssa, ni minä olen se joka lapsesta huolehtii ja mua pompotellaan paikasta toiseen nukkumaan. Viimeks ekan yön nukuin retkeilyautossa, joka oli kivaa kun sai nukkua pitkään. Seuraavana iltana totesivatkin yhtäkkiä että lähtevät rantaan joten mun pitää siirtyä niiden huoneeseen et herään kun poika herää. Sit seuraava yö oli retkeilyautossa ja kaks viimestä niiden makkarissa.

Ärsytti melkoisesti, kun munhan oli tarkotus tulla sinne lomalle ku omaa kotia olin vaan siivonnu kun uus vauva on tulossa ja kotona oli kuitenkin mies kattonu ton pojan perään mun siivotessa. Vanhempien luona mun pitikin juosta kokoajan muksun perässä ja laittaa ruuat.

Kun ne lähti sinne saunaan yöksi, poika itki ihan hirveästi ja juoksi puoli tuntia ovelta ovelle. Sanoin vaan rehellisesti, että "tommosia ne mummot ja papat on, ne on sun kans niin kauan kun ne haluaa mut kun ne ei halua, ne vaan lähtee. Mut äiti ja isi on sun kans aina."

Oonkin reippaasti harventanu siellä käyntiä, seuraavaks mennään asuntovaunun kans ja majotutaan leirintäalueelle seittemän kilsan päässä ja käydään sit vaan päivävisiiteillä. Jos sais vaikka vähän sitä lomaakin.

Ne oikeasti vielä kuvittelee, että ne tekee mulle palveluksen kun ottaa mut sinne kylään. Mut mun on tosi paska olla siellä...

[/quote]

Ihme touhua. Meilläkin ne ihan totiselta naamalta sanoi, että hyvähän sun lomailla saat katsoo telkkua 52 tuumaisesta televisiosta. Mulla menee 1-2 viikkoa selviämiseen henkisesti (vittuilut, lasten manipuloinnit, riidat ja mitätöinnit)

Vierailija
12/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui painostaminen kun sanottiin että tie kulkee toiseenkin suuntaan, eläkeläisellä on enemmän aikaa ja lapsikin niin mielellään esittelisi papalle oman kodin/huoneen/tavarat/ympäristön.

Mies on asunut täällä 16v, lapsi on 7 ja pappa ei vielä ole saanut aikaiseksi tulla kylään, mutta rutisee kun ei käydä. Mädäntyköön mun puolestani mökkiinsä.

Vierailija
13/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:21"]

Ihme kiusaamista. Puhu suoraan äidillesi, että haluatte tulla, mutta ette tule, jos tuollainen temppuilu jatkuu. Temppuiluahan tuo on. Sen jälkeen valinta on hänen. Miten isäsi suhtautuu? 

[/quote]

isä on nk.myötäilijä, joskus tukee joskus ei. Jos alkaa mua puolustamaan niin saa äidin kimppuunsa. äidille ei voi puhua, oikeasti. Jos pidin pääni pääni ja mentiin mökille niin vanhemman lapsen manipuloi jäämään. Se siitä perhemökkeilystä. 

Vierailija
14/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:35"]

[/quote]

Ihme touhua. Meilläkin ne ihan totiselta naamalta sanoi, että hyvähän sun lomailla saat katsoo telkkua 52 tuumaisesta televisiosta. Mulla menee 1-2 viikkoa selviämiseen henkisesti (vittuilut, lasten manipuloinnit, riidat ja mitätöinnit)

[/quote]

Siis lomasta selviämiseen. 

Vierailija
15/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mun vanhempia kyllä arvostaa nyt, eivät jaksa itsekään vieraita ja toisaalta en ole siellä vieras, tai siis välit on mutkattomat eli voin sanoa suoraan jos joku tökkii ja mun vanhat lelut on yhä tallella lapsia viihdyttämässä.

Vierailija
16/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautapelejä on helppo kuljetella ja pelikortteja.

Vierailija
17/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä syyllistetään jatkuvasti siitä, jos emme vietä lomiamme mummulassa. Siellä on kyllä jonkin verran tekemistä leluja yms. eli siitä ei ole kiinni. Mutta oletuksena on, että ihan kaikki syys-, joulu-, talvilomat, pääsiäiset ja juhannukset automaattisesti ilman keskusteluja vietetään heidän kanssaan. Ymmärrän sen toisaalta, asumme eri kaupungeissa, mutta välillä homma tuntuu painostavalta. Meidän tutut ja kaverit asuvat omassa kaupungissamme, joten meidän tekemiset ja elämä ovat pääsääntöisesti siellä, ja nautimme myös siitä ajasta. Ja kyllä, olen puhunut asiasta, mutta tuloksena pelkkä loukkaantuminen.. Ja kun ovat jo ikäihmisiä, niin.... Hankalaa välillä.

Vierailija
18/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:51"]

[/quote]

isä on nk.myötäilijä, joskus tukee joskus ei. Jos alkaa mua puolustamaan niin saa äidin kimppuunsa. äidille ei voi puhua, oikeasti. Jos pidin pääni pääni ja mentiin mökille niin vanhemman lapsen manipuloi jäämään. Se siitä perhemökkeilystä. 

[/quote]

Okei, sitten mä ainakin vain ilmoittaisin. Että näillä ehdoilla tullaan ja pallo on hänellä. Ihan hirveään se on katkaista välit ja varmasti saat syyllistävää viestiä, mutta rajansa kaikella. Mun mielestä.

Vierailija
19/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:51"]

[/quote]

[/quote]

Okei, sitten mä ainakin vain ilmoittaisin. Että näillä ehdoilla tullaan ja pallo on hänellä. Ihan hirveään se on katkaista välit ja varmasti saat syyllistävää viestiä, mutta rajansa kaikella. Mun mielestä.

Vierailija
20/23 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 23:04"]Meitä syyllistetään jatkuvasti siitä, jos emme vietä lomiamme mummulassa. Siellä on kyllä jonkin verran tekemistä leluja yms. eli siitä ei ole kiinni. Mutta oletuksena on, että ihan kaikki syys-, joulu-, talvilomat, pääsiäiset ja juhannukset automaattisesti ilman keskusteluja vietetään heidän kanssaan. Ymmärrän sen toisaalta, asumme eri kaupungeissa, mutta välillä homma tuntuu painostavalta. Meidän tutut ja kaverit asuvat omassa kaupungissamme, joten meidän tekemiset ja elämä ovat pääsääntöisesti siellä, ja nautimme myös siitä ajasta. Ja kyllä, olen puhunut asiasta, mutta tuloksena pelkkä loukkaantuminen.. Ja kun ovat jo ikäihmisiä, niin.... Hankalaa välillä.

[/quote] no onneksi ne kohta kuolee