Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten vyötärönympärys vuonna 2012 tehdyssä tutkimuksessa 86 cm. Paljonko sinun vyötärönympäryksesi on, av-mamma?

Vierailija
13.07.2021 |

Vyötärönympärys mitataan noin sentin navan yläpuolelta.

Naisten vyötärönympärys vuonna 2012 tehdyssä tutkimuksessa 86 cm. Paljonko sinun vyötärönympäryksesi on, av-mamma?

Vaihtoehdot

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tekisi miehistä vastaavan? Miehet on vielä isompia kuin naiset. Voitaisiin verrata tuloksia.

Vierailija
22/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turpoaa säännöllisesti niin paljon etten pysty valitsemaan, minulla tökkää stressin takia välillä ruuansulatus. Yleensä 70 mutta välillä jopa 93. Voi tulla päivässä tuo turvotus.

Sama. Välillä voi olla 71-72 ja sitten pahimmillaan 96cm. Mikä näistä on sitten se mittaustulos…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että tällä palstalla tämän otannan mukaan on enemmistö erittäin hoikkia. Menee kyllä ristiin yleisen ihmiset ovat Nykänen lihavempia-kehityksen kautta.

Keskiverto av-mammahan ei edusta keskivertoa naista. Keskiverto av-mamma on sirompi, hoikempi, isorintaisempi, timmipeppuisempi, älykkäämpi, koulutetumpi ja kaikin tavoin hienompi ihminen kuin muut.

Vierailija
24/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika tasapaksu vartalo eli vaikka vyötäröllä ei ylimääräisiä rasvamakkaroita ole, ei se koskaan, edes selvästi alipainoisena (164cm/45 kg) ole ollut alle 68 cm. Tällä hetkellä normaalipainoisena vyötärö in 71 cm (painoa nykyään 55 kg) eli olen keskiverto 50-lukulainen, nykymittapuulla sitten vyötäröltä hoikka keskiverotnaisiin verrattuna. Mikä vanhoja valokuvia katsellessa varmaan pitää paikkansa eli aika paljon sirompaa porukka tuolloin oli. Toki keskimäärin lyhyempääkin.

Vierailija
25/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että tällä palstalla tämän otannan mukaan on enemmistö erittäin hoikkia. Menee kyllä ristiin yleisen ihmiset ovat Nykänen lihavempia-kehityksen kautta.

Keskiverto av-mammahan ei edusta keskivertoa naista. Keskiverto av-mamma on sirompi, hoikempi, isorintaisempi, timmipeppuisempi, älykkäämpi, koulutetumpi ja kaikin tavoin hienompi ihminen kuin muut.

Paljonkos sinun vyötärönympärys on, ap? Miehillä pitäisi olla alle 94 cm. Ja kun katsoo ympärille, niin ei ole. Pallovatsamiehiä näkyy paljon.

Vierailija
26/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansaitsee myös selvästi keskivertoa enemmän ja rahaa on säästössä osakkeissa kuusinumeroisia summia sekä muutama sijoitusasunto Helsingin keskustassa. Lapset on Sykissä tai Norssissa tai Olarin lukiossa tai muuten vain erityislahjakkaiden luokalla, ja kympin oppilaita tai pohtii, mennäkö oikikseen, lääkikseen vai kauppikseen, kun kaikkiin pääsisi täysillä pisteillä ja 12 laudaturin papruilla. Ja juuri siksi tämä palsta onkin ihan parasta ajavietettä.

Vierailija
27/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorissa miehissä on paljon ylipainoisia nykyään. Ihmettelin tätä, ja tilastojen mukaan lähes puolet nuorista miehistä ( alle 30- vuotiadista) on lihavia.

Minusta on pelottavaa, että kun on noin suuri jo noin nuorilla. Mistä tämä johtuu? Arkiliikunnan puutteesta, liikkumattomuudesta? Ruokavaliosta?

Vierailija
28/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansaitsee myös selvästi keskivertoa enemmän ja rahaa on säästössä osakkeissa kuusinumeroisia summia sekä muutama sijoitusasunto Helsingin keskustassa. Lapset on Sykissä tai Norssissa tai Olarin lukiossa tai muuten vain erityislahjakkaiden luokalla, ja kympin oppilaita tai pohtii, mennäkö oikikseen, lääkikseen vai kauppikseen, kun kaikkiin pääsisi täysillä pisteillä ja 12 laudaturin papruilla. Ja juuri siksi tämä palsta onkin ihan parasta ajavietettä.

No mutta, sopivat hyvin tänne palstamiesten seuraan: kaikilla on 20- vuotiaat missi- malli- IG- fitnessmalli- neitsyt- vaimot.

Vierailija
29/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorissa miehissä on paljon ylipainoisia nykyään. Ihmettelin tätä, ja tilastojen mukaan lähes puolet nuorista miehistä ( alle 30- vuotiadista) on lihavia.

Minusta on pelottavaa, että kun on noin suuri jo noin nuorilla. Mistä tämä johtuu? Arkiliikunnan puutteesta, liikkumattomuudesta? Ruokavaliosta?

Miksi alapeukutat? Huolissaan noista pitäisi olla. Jos on jo noin nuorena lihava, niin entä sitten myöhemmin?

Vierailija
30/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla naisista vyötärönympärys on reilusti yli vyötärölihavuuden riskirajan.

Vierailija
31/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turpoaa säännöllisesti niin paljon etten pysty valitsemaan, minulla tökkää stressin takia välillä ruuansulatus. Yleensä 70 mutta välillä jopa 93. Voi tulla päivässä tuo turvotus.

Syödystä ruuasta se turvotus johtuu eikä mistään stressistä.

Kyllä se pitkittynyt stressi tuhoaa vatsan toimintaa. En syö ikinä eineksiä esim. Ja muutoin pitkälti suositusten mukaan. Vähän kommentoit muka varmana ja asiantuntevasti asiaa josta et selvästi tiedä, ärsyttävää tällainen... :D

https://www.mehilainen.fi/hyvinvointi/stressi

Vierailija
32/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 176 cm pitkä.

Kun olin 24-vuotias, oli vyötärönympärykseni 74 cm. Varma tieto, sillä opiskelin pukuompelua. Painoni oli tuolloin 61-62 kg.

Nytolen 54-vuotias ja vy 84 cm. Paino 75 kg. Olen siis just ja just normaalipainon sisällä.

Vierailija
33/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne paidattamot miehet jotka tuolla tulee vastaan ei todellakaan oo timmejä ja sporttisia:D miks muuten on ok,et mies saa olla millainen haluaa mutta naisten pitäisi olla "silmänruokaa" pervoille setä miehille ja mieslapsille? Sporttisia ja timmiä siis naisten pitäis olla näiden mielestä.

Miten tämäkin taas liittyy miehiin?

Vierailija
34/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkos sinun vyötärönympärys on, ap? Miehillä pitäisi olla alle 94 cm. Ja kun katsoo ympärille, niin ei ole. Pallovatsamiehiä näkyy paljon.

Ei suuri vyötärönympärys sinusta tai minusta pahaa ihmistä tee, mutta jollain lailla se kyllä tekee, jos asiasta täytyy valehdella.

En muuten ole mies.

Ap

Vierailija
35/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on 70,5cm. Vähän aikaa sitten oli vielä 74cm mutta oon vähän kuntoillut ja kattonut syömisiä.

Oon 170cm pitkä ja joskus kun mulla oli syömishäiriö ja olin luuta ja nahkaa, vyötärö oli silti yhä 68cm. On vaan leveä vyötärö. :D

Vierailija
36/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pitkittynyt stressi tuhoaa vatsan toimintaa. En syö ikinä eineksiä esim. Ja muutoin pitkälti suositusten mukaan. Vähän kommentoit muka varmana ja asiantuntevasti asiaa josta et selvästi tiedä, ärsyttävää tällainen... :D

Ärsyynny vaan, mutta ruoka sen turvotuksen aiheuttaa.

Vierailija
37/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

91 cm, rv 36+1 😊

Vierailija
38/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma näyttäisi olevan nyt 91 cm. Noh, olenkin 7 kuulla raskaana, että tuskimpa hätää on. ;)

Vierailija
39/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lueppa tuo.

Nuorista eli 18–29-vuotiaista aikuisista vähintään ylipainoisia on naisista 35 ja miehistä lähes puolet, eli 47 prosenttia. Samanikäisistä naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.

Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista vähintään ylipainoisia on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. Lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava.

Ylipaino ei tarkoita lihavuutta.

Vierailija
40/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyynny vaan, mutta ruoka sen turvotuksen aiheuttaa.

Ei aiheuta. Mun siskolla on sama ilmiö. Syö terveellisesti eikä todellakaan liikaa. Päivän mittaan vatsa turpoaa. Illalla on vyötärönympärys aina paljon isompi kuin aamulla. Esim. kävely pahentaa sitä. Vatsasta tulee ihan pallo. Sama ilmiö tapahtuu päivinä, jolloin hän ei syö juurikaan. Veikkaan, että johtuu IBS:stä tai jostain vastaavasta häiriöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi