Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten vyötärönympärys vuonna 2012 tehdyssä tutkimuksessa 86 cm. Paljonko sinun vyötärönympäryksesi on, av-mamma?

Vierailija
13.07.2021 |

Vyötärönympärys mitataan noin sentin navan yläpuolelta.

Naisten vyötärönympärys vuonna 2012 tehdyssä tutkimuksessa 86 cm. Paljonko sinun vyötärönympäryksesi on, av-mamma?

Vaihtoehdot

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turpoaa säännöllisesti niin paljon etten pysty valitsemaan, minulla tökkää stressin takia välillä ruuansulatus. Yleensä 70 mutta välillä jopa 93. Voi tulla päivässä tuo turvotus.

Syödystä ruuasta se turvotus johtuu eikä mistään stressistä.

Kyllä se pitkittynyt stressi tuhoaa vatsan toimintaa. En syö ikinä eineksiä esim. Ja muutoin pitkälti suositusten mukaan. Vähän kommentoit muka varmana ja asiantuntevasti asiaa josta et selvästi tiedä, ärsyttävää tällainen... :D

https://www.mehilainen.fi/hyvinvointi/stressi

Ärsyynny vaan, mutta ruoka sen turvotuksen aiheuttaa.

Et ole ikinä törmännyt termiin stressivatsa? On ihan lääketieteellinen ilmiö. Olet kyllä oikeasti tässä asiassa väärässä.

Runsaalla täysjyväkuidulla, luomun suosimisella ja einesten välttelyllä pysyy pahin turvottelu kurissa, mutta muuten tuolla ruokailulla ei ole juuri mitään vaikutusta. Fodmap on ihan huuhaata kun se stressi nimenomaan ne oireet käynnistää pahentuessaan. Kesälomilla onneksi saa lomaa tästäkin turvotuksesta, kun stressitasot laskee.

Vierailija
42/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turpoaa säännöllisesti niin paljon etten pysty valitsemaan, minulla tökkää stressin takia välillä ruuansulatus. Yleensä 70 mutta välillä jopa 93. Voi tulla päivässä tuo turvotus.

Kyllä se pitkittynyt stressi tuhoaa vatsan toimintaa. En syö ikinä eineksiä esim. Ja muutoin pitkälti suositusten mukaan. Vähän kommentoit muka varmana ja asiantuntevasti asiaa josta et selvästi tiedä, ärsyttävää tällainen... :D

Et ole ikinä törmännyt termiin stressivatsa? On ihan lääketieteellinen ilmiö. Olet kyllä oikeasti tässä asiassa väärässä.

Runsaalla täysjyväkuidulla, luomun suosimisella ja einesten välttelyllä pysyy pahin turvottelu kurissa, mutta muuten tuolla ruokailulla ei ole juuri mitään vaikutusta. Fodmap on ihan huuhaata kun se stressi nimenomaan ne oireet käynnistää pahentuessaan. Kesälomilla onneksi saa lomaa tästäkin turvotuksesta, kun stressitasot laskee.

Joopa joo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aiheuta. Mun siskolla on sama ilmiö. Syö terveellisesti eikä todellakaan liikaa. Päivän mittaan vatsa turpoaa. Illalla on vyötärönympärys aina paljon isompi kuin aamulla. Esim. kävely pahentaa sitä. Vatsasta tulee ihan pallo. Sama ilmiö tapahtuu päivinä, jolloin hän ei syö juurikaan. Veikkaan, että johtuu IBS:stä tai jostain vastaavasta häiriöstä.

No, saahan sitä kuvitella noinkin, mutta syöty ruoka on se, joka vatsan turvotuksen tekee.

Vierailija
44/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

59 cm

Vierailija
45/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 on. Piti ihan nousta mittaamaan. Nyt tosin olin just syönyt itseni ihan täyteen.

Vierailija
46/46 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en epäile yhtään. Itse olen 179/83 ja vyötärönympärys on tuon 86. Vertailun vuoksi päälle 15kg kevyempänä ympärys oli 76cm, vaikka näytin(kyllä muidenkin kuin itseni mielestä) hoikalta. Keskiarvoltaan naiset ovat kuitenkin minua ainakin 10cm lyhyempiä, joten kyllä tuo 86cm keskiarvoisesti on aika saamarin suuri luku kun pidemmälläkin ihmisellä se tarkoittaa ylipainoa…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä