Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huokaus, joku mummo osti kakkuainekset ja jäi jaarittelemaan kassalle varmaan viideksi minuutiksi

Vierailija
13.07.2021 |

"Minä teen mansikkakakun kun lapsenlapsi tulee pitkästä aikaa käymään, asuu kaukana ja olen ihan yksin ollut tässä puoli vuotta pian, hän on 25-vuotias nyt niin syntymäpäiväkakun teen. Laitan siihen kakkuun vielä keskelle vadelmaa kun naapurilta sain. Näitä suklaakoristeita tulee sitten reunoille ja blaa blaa blaa. Takana jonotti viisi ihmistä. Eivätkö nämä mummot voi soittaa jonkun yksinäisten ihmisten linjalle tai jotain?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kassalla ei ole pelisilmää hoitaa tilanne niin, että seuraavat asiakkaat pääsevät lähtemään ennenkuin jätskit sulaa hihnalle, jättäisin ostokset siihen ja kävelisin/ajaisin seuraavaan kauppaan.

Vierailija
22/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän ikärasismiavaus. Ap taitaa olla mummomagneetti. Sopii tähän avaukseen.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4227287/arsyttaako-sua-ikarasismi-joka-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassallakin sosiaaliset taidot karttuvat pikkuhiljaa, kun asiakkaiden kanssa ei kaikki suju aina sananmukaisesti liukuhihnapelillä täydessä hiljaisuudessa. Ovatko tarinoivat mummot pahin asiakastyyppi, mitä voi kuvitella?

Vierailija
24/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa kyllä päästä nämä mummot jotka valittavat kassajonossa jos nuorempi ei luovuta paikkaansa jonossa vanhukselle, ja tiskille päästyään maksavat kolikoilla hidastaen kaikkien muiden asiointia.

Ja tämä ei ole olkiukko, tämä on tapahtunut minulle useamman kerran.

Vierailija
25/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassallakin sosiaaliset taidot karttuvat pikkuhiljaa, kun asiakkaiden kanssa ei kaikki suju aina sananmukaisesti liukuhihnapelillä täydessä hiljaisuudessa. Ovatko tarinoivat mummot pahin asiakastyyppi, mitä voi kuvitella?

Ei todellakaan ole! Perheen emäntä, joka kailottaa isoon ääneen on painajainen ja miehet irstaine ehdotuksineen sekä varkaat.

Vierailija
26/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minua ei tuollaiset mummot harmita lainkaan, toisin kuin av-mammat, jotka jumiutuvat pakkaamaan huolellisesti ostoksiaan kasseihin sen sijaan että laittaisivat ne takaisin kärryyn ja menisivät muualle pakkaamaan. Pahimmassa tapauksessa ukko on mukana, eikä silti saada hommaa ripeästi tehtyä.

Ja sitten on kassakyylääjät. Ne katsoo koko ajan, että kassa ei huijaa, kun ne voisivat mennä pakkaamaan heti, kun omat tavarat tulee hihnalta. Sen stanan kuitin voi tarkistaa kotonakin.

No ei oikein voi. Milläs todistat että tuotteessa oli punalappu tai että tuotteita veloitettiin ylimääräisiä?

Näitä on minulle sattunut aika monta nykyisin, olen oppinut tarkistamaan ennen kaupasta lähtöä, mutta sittenkin on kamala tilanne jos joutuu purkamaan viisi kassia että kassa voi itse tarkistaa oliko näitä vai ei.

Vierailija
27/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minua ei tuollaiset mummot harmita lainkaan, toisin kuin av-mammat, jotka jumiutuvat pakkaamaan huolellisesti ostoksiaan kasseihin sen sijaan että laittaisivat ne takaisin kärryyn ja menisivät muualle pakkaamaan. Pahimmassa tapauksessa ukko on mukana, eikä silti saada hommaa ripeästi tehtyä.

Ja sitten on kassakyylääjät. Ne katsoo koko ajan, että kassa ei huijaa, kun ne voisivat mennä pakkaamaan heti, kun omat tavarat tulee hihnalta. Sen stanan kuitin voi tarkistaa kotonakin.

No ei oikein voi. Milläs todistat että tuotteessa oli punalappu tai että tuotteita veloitettiin ylimääräisiä?

Näitä on minulle sattunut aika monta nykyisin, olen oppinut tarkistamaan ennen kaupasta lähtöä, mutta sittenkin on kamala tilanne jos joutuu purkamaan viisi kassia että kassa voi itse tarkistaa oliko näitä vai ei.

Vierailija
28/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot eivät ärsytä yhtään. Jotkut rappioalkoholistit ostamassa viimeisillä kolikoillaan vapisevin käsin lisää kaljaa ärsyttävät sen sijaan ihan tosissaan. Rahat ei riitä, kolikot tippuu lattialle, jätetäänkin ruoka pois, että saa vielä sätkätarpeet... ja se kaamea haju siihen päälle. Ei tarvisi julkisista rahoista maksaa mitään noille.

Vierailija
29/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet täällä mummolle ilkeä, kun ihan selvästi ymmärsit, että hän on yksinäinen? Kassakontakti voi olla hänen ainoa ihmiskontaktinsa koko viikkona.

Vierailija
30/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa kyllä päästä nämä mummot jotka valittavat kassajonossa jos nuorempi ei luovuta paikkaansa jonossa vanhukselle, ja tiskille päästyään maksavat kolikoilla hidastaen kaikkien muiden asiointia.

Ja tämä ei ole olkiukko, tämä on tapahtunut minulle useamman kerran.

Ne ovat kuitenkin kaksi eri asiaa. Voi myös terveenä jaksaa jonottaa, kuten minä, mutta en ole edelleenkään opetellut korttimaksua.

Vierailija
31/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva jutella kerrostalomme mummojen ja pappojen kanssa.

Vierailija
32/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kova kohtalo sinulla. Elämästäsi meni viisi minuuttia aivan hukkaan.

Nyt voi mennä vielä lisäksi vaikka viisikymmentä minuuttia, kun täällä suu vaahdossa ja kynä sauhuten kerrot asiasta. Mummon sanat syöpyivät lähtemättömästi sielusi sopukoihin ja vesi kielellä sielusi silmillä näet edessäsi ihanan, mummon leipoman mansikkakakun.

Vierailija
33/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole! Perheen emäntä, joka kailottaa isoon ääneen on painajainen ja miehet irstaine ehdotuksineen sekä varkaat.

Varkaat kyllä yleensä häipyy vikkelästi, eikä hidasta jonoa jos kassa ei lähde juoksemaan perään.

Vierailija
34/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikilla on niin hirveä kiire, ei oikeastaan mihinkään. Se 5min saattoi olla sille vanhukselle todella tärkeä hetki ja toivottavasti kassalta löytyi swn verran tilannetajua.

Vierailija
35/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt voi mennä vielä lisäksi vaikka viisikymmentä minuuttia, kun täällä suu vaahdossa ja kynä sauhuten kerrot asiasta. Mummon sanat syöpyivät lähtemättömästi sielusi sopukoihin ja vesi kielellä sielusi silmillä näet edessäsi ihanan, mummon leipoman mansikkakakun.

En ole ap, mutta eilen jätin ostokset kassalle, kun mummo ja kassa rauhassa rupatteli niitä näitä eikä kumpikaan tehnyt elettäkään lopettaakseen. Muita ei jonossa ollut, joten kai ne ajatteli, että tuolla on aikaa odotella. Kun mitään ei kahteen minuuttiin tapahtunut, keräsin ostokset takaisin kärryihin siitä hihnalta ja jäin kärryt niille sijoilleen. Kassa huuteli perään, että hei, nää sun tavarat ja minä huikkasin, että en ehtinyt niitä vielä maksamaan, kyllä ne on edelleen kauppiaan.

Vierailija
36/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta eilen jätin ostokset kassalle, kun mummo ja kassa rauhassa rupatteli niitä näitä eikä kumpikaan tehnyt elettäkään lopettaakseen. Muita ei jonossa ollut, joten kai ne ajatteli, että tuolla on aikaa odotella. Kun mitään ei kahteen minuuttiin tapahtunut, keräsin ostokset takaisin kärryihin siitä hihnalta ja jäin kärryt niille sijoilleen. Kassa huuteli perään, että hei, nää sun tavarat ja minä huikkasin, että en ehtinyt niitä vielä maksamaan, kyllä ne on edelleen kauppiaan.

Nytkin meni kaksi minuuttia. Vai onko tämä sinulle laatuaikaa? Itsellesihän sinä vaan harmia aiheutit kun jäit ilman ostoksia.

Vierailija
37/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkin meni kaksi minuuttia. Vai onko tämä sinulle laatuaikaa? Itsellesihän sinä vaan harmia aiheutit kun jäit ilman ostoksia.

Saattaa olla, että odottelisin edelleen siellä kassalla, mistä sen tietää, kestikö juttutuokio tunnin vai kaksi. Naapurikaupasta selvisin ostoksineni ulos alle 15 minuutissa.

Lisäksi minulla ei kulu kahta minuuttia noin 7 rivin kirjoittamiseen.