Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö sua ikärasismi, joka rehottaa palstalla?

Vierailija
12.07.2021 |

Joka päivä putkahtaa useampia ketjuja, joissa haukutaan eläkeläisiä, boomereita jne.
Itse ainmakin olen kiitollinen kaikesta mitä vanhempani ja isovanhempani on minun hyväksi tehneet.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ärsyttää se, miten milleniaalit leimataan laiskoiksi lumihiutaleiksi, joilla ei ole elämänhallintakykyä eikä minkäänlaista kunnianhimoa. Mitä siitä, että työpaikkoja ei ole, koulutus on kärsinyt inflaation eikä yksikään päättäjä yritä tehdä mitään ilmastonmuutokselle, kyllä se on vain omasta saamattomuudesta kiinni. Töissä eivät mokomat laiskurit käy eivätkä lapsiakaan tee!!

Vierailija
2/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Boomerit putsaavat näppärästi eläkerahasto ja tulevat pilvet ovat maksumiehinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit ovat järkyttävän itsekäs sukupolvi. Sietääkin piikitellä.

Vierailija
4/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko myöntää, että en tiedä mitä boomer tarkoittaa. Olen 59v.

Kertokaa joku tietäväisempi.

Vierailija
5/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremma taitavat olla vaan kateellisia meille eläkeläisille.

Meillä työt tehtynä ja nyt ollaan ansaitulla vapaalla.

N64, vuonna 1972 työnteon aloittanut.

Vierailija
6/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallista riidan kylvämistä se on, typerä ylläbito ei tajua eikä poista. Uusin palstahullu on boomer-hullu, kaikki säästä lähtien on näiden "boomereiden" vika.

Vierailija
7/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä työt? Kun niitä töitä ei ole. 

Vierailija
8/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Jauhakoon paskaa kun muuta ei osaa.

Vierailija
9/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Boomerit putsaavat näppärästi eläkerahasto ja tulevat pilvet ovat maksumiehinä.

Kui?

Eläkevakuutusyhtiöiden varallisuus on nyt suurempi kuin koskaan historiansa aikana, vaikka niiden piti mennä konkurssiin suurten ikäluokkien eläköityessä ja nyt niistä on jo 1/3 osa hautausmaalla.

Vierailija
10/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tiimin nyt eläköitynyt suurten ikäluokkien edustaja tienasi yli 6000€ kuussa jäädessää eläkeelle. Nykyään jo kymmenen vuotta tätä työtä tehneet nuoremmat eivät saa edes 3000€. Tässä ketjutetaan määräaikaisia ja muilla oli kymmenkertainen määrä asiakasvastuita tähän yhteen suojatyöläiseen verrattuna. Hän teki nimellisesti "kehitystehtäviä" vaikka todellisuudessa niissä projekteissaon raadettu vuoroin ilman korvausta me kaikki muut tiimiläiset.

Tapaus ei ole todella ainoa tietämäni. Kyllä se ihan totta on että tietty polvi on päässyt paljon helpommalla, kerryttäneet omaisuutta ja materiaa josta me nykynuoret ei voida enää edes haaveilla. 70-80-luvun työelämä oli lastentarhaleikki tähän nykyiseen suoritusrääkkiin verrattuna.

Vierailija
11/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Lähinnä huvittaa.

N 66 v.

Vierailija
12/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti ärsyttää se, että boomer tarkoittaa mitä milloinkin. Koettakaa nyt jo päättää, tarkoittaako se tiettyä ikäryhmää (eli mitä?) vai hypoteettista asennetta jossain epämääräisessä "vanhusten" ryhmässä!

Vähän sama kuin keski-ikäinen, joka voi olla mitä vain välillä 35-75.

Vierailija
13/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä työt? Kun niitä töitä ei ole. 

On. Hoitoalalla on valtava työvoimapula. Yleensäkin palvelualoilla on. Myös tekniikan aloilla. Mutta sulleko pitäisi toimitusjohtajan titteliä tarjota että viitsisit vierähtää sohvalta.

Vierailija
14/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lankaan, minäkin olen ollut nuori ja typerä, siis ymmärrän nuoria ja typeriä. Se hiukan ihmetyttää miten laiskoja nykynuoret on ja miten kiinni puhelimissaan.

Vierailija
15/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lähinnä säälittävät kaikki viha-aloitusten väsääjät, sillä on aika ilmeistä, että he ovat onnettomia ihmisiä, joiden elämänsisältö on kapea ja tunneskaala niukka ja negatiivinen.

Heidän murheensa johtuvat hoitamattomasta mielenterveyden ongelmasta.

Vierailija
16/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tiimin nyt eläköitynyt suurten ikäluokkien edustaja tienasi yli 6000€ kuussa jäädessää eläkeelle. Nykyään jo kymmenen vuotta tätä työtä tehneet nuoremmat eivät saa edes 3000€. Tässä ketjutetaan määräaikaisia ja muilla oli kymmenkertainen määrä asiakasvastuita tähän yhteen suojatyöläiseen verrattuna. Hän teki nimellisesti "kehitystehtäviä" vaikka todellisuudessa niissä projekteissaon raadettu vuoroin ilman korvausta me kaikki muut tiimiläiset.

Tapaus ei ole todella ainoa tietämäni. Kyllä se ihan totta on että tietty polvi on päässyt paljon helpommalla, kerryttäneet omaisuutta ja materiaa josta me nykynuoret ei voida enää edes haaveilla. 70-80-luvun työelämä oli lastentarhaleikki tähän nykyiseen suoritusrääkkiin verrattuna.

Niin? Entä sitten?

Vierailija
17/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nelikymppisenä ymmärrä mitä näillä rikkailla boomereilla tarkoitetaan. Omat vanhemmat eivät ainakaan ole mitään rikkaita.. Äiti lähinnä puhuu välillä, että nuoruudessa oli enemmän työpaikkoja tarjolla kuin nykyään. Tai oli helpompi vaihtaa työtä.

Vierailija
18/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olin yllättynyt kun aloin lukea näitä ketjuja. En ollut aikaisemmin kuullut että tämä ryhmä 45 - 50 syntyneet ovat näin haukuttuja. Ovat vanhempieni ikäluokkaa ja minusta he ja tuntemani ovat ihan jees ihmisiä. Heidät leimataan myös kylmiksi ja väkivaltaisiksi vanhemmiksi. En tunne tällaisia. Ehkä eri puolella maaatamme on ollut vallalla vähän erilaisia kasvatustapoja. Tunnen myös enempi pienituloisia eläkeläisiä.

Vierailija
19/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit ovat järkyttävän itsekäs sukupolvi. Sietääkin piikitellä.

yhtään ei kyllä milleniaalit sille porukalle häviä

milleniaalit tosin ovat sekä laiskoja että itsekkäitä, boomerit on pelkästään itsekkäitä

Vierailija
20/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin tänne kirjoittaja on 40-vuotias ylipainoinen nainen. Eli ei tämä palsta ole mikään suomalaisten mielipiteiden kattava otanta.