Abortti on kamala asia
En hyväksy aborttia missään tilanteessa paitsi jos kyseessä on kohdun ulkopuolinen raskaus (ei kylläkään varsinainen abortti) tai jos abortti on täysin välttämätön äidin hengen pelastamiseksi (tällöinkin lapsi tulisi synnyttää jos raskausviikot mitenkään antavat myöten).
Kohdunpoisto syövän takia raskauden aikana on mielestäni myös ok (tämäkään ei kyllä ole abortti), samoin täysin vältämättömien elintärkeiden hoitojen ja lääkkeiden ottaminen vaikka ne vaarantaisivat syntymättömän lapsen turvallisuuden (ei abortti tämäkään).
Suomessa tapetaan joka vuosi n. 10 000 syntymätöntä lasta ja 1970-luvulla tulleen lain jälkeen uhreja on ollut yhteensä jo puoli miljoonaa. Joka seitsemäs suomalaislapsi menettää henkensä jo kohdussa ja tätä toimintaa tehdään verovaroin. Aborteista yli 90% tehdään sosiaalisista syistä (eli mistä tahansa syistä) ja Suomessa on käytännössä vapaa abortti raskausviikkoon 12 saakka.
Haluaisin kuulla ajatuksianne.
Kommentit (183)
Joka tekee abortin niin varmasti hän miettii sen asian perusteellisesti mitä tekee. Suomessa on laillinen abortti ja lääkäri sen tekee. Tietysti aina parempi jos ei tarvitse turvautua aborttiin. n. 30 000 naista kärsii lapsettomuudesta.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 19:44"]
Kuvitteletko tosiaan, että raiskatun motiivi tehdä abortti olisi kostaa raiskaus syntymättömälle lapselle tai rankaista lasta raiskauksesta?? Miten ihmeessä voit tuollaista luulla? Miten kehtaat edes kirjoittaa tuollaista ja noin härskillä tavalla vähätellä raiskauksen seurauksia uhrilleen?
En tarkoittanut että raiskauksen uhri kostaisi raiskaajan aiheuttaman kärsimyksen lapselleen vaan että on ihan käsittämätöntä että raiskaajat itse kerta toisensa jälkeen kävelevät oikeussalista saamatta rangaistusta mutta syytön lapsi kaavitaan palasiksi isänsä tekemän rikoksen takia. Ymmärrän kyllä että raiskaus on ihan oikeasti todella hirveä asia (olen itse nainen) ja raskaaksi tuleminen raiskauksesta varmasti kamalimpia asioita mitä voi tapahtua ja siksi olisikin tärkeää että rangaistaisiin lapsen sijaan raiskaajaa. Enkä edelleenkään tarkoita että raiskauksen uhri tekisi abortin rankaistaakseen lasta vaan että yhteiskunnan pitäisi kieltää lasten tappaminen ja sallia raiskaajien asianmukainen rankaiseminen nykyisen päänsilittelyn sijaan. Mulla ois aika selkeä visio siitä mitä raiskaajille voitaisiin tehdä mutta sitä ei ikävä kyllä koskaan voitaisi toteuttaa koska Amnesty ja YK:n ihmisoikeussopimukset.
Joka tapauksessa, anteeksi jos loukkasin sinua. En missään nimessä tarkoittanut vähätellä raiskauksen seurausta uhrille koska olisi idioottimaista tehdä niin ja tiedän että raiskaus on vakava asia.
Jos minä tulisin raskaaksi raiskauksesta, niin kokisin sen rangaistuksena itselleni. Pitäisi pilata kroppa, kärsiä kivuista ja vielä synnyttää se kakara, jota en koskaan ole toivonut. Anteeksi pinnallisuuteni, mutta eikä tämä ole jo melkein pahoinpitely?
ei sinun tarvi kysyä keneltään mitä teet vaan menet lääkärille. Lääkäri sen tekee.
Hedelmöittynyt munasolu on eri asia kuin kohdussa kasvava alkio. Vai meinaatko, että kohdussa on munasolu, joka sitten syntymän hetkellä muuttuu ihmiseksi? Ja kyllä vaan saa abortin vielä rv 12 jälkeen melkeenpä millä syyllä tahansa. Eikä sillä oikeastaan ole merkitystä, vaikka kipuaistia ei vielä alkiolla olisikaan. Siinä on kuitenkin ihminen kasvamassa. Aina abortti on ikävä asia, mutta joissakin tapauksissa se on perusteltua. Silloin, kun ei itse ole voinut vaikuttaa raskauden alkamiseen. ( raiskaus). Tai äidin hengenvaara raskauden takia. Jälkimmäinen on hyvin harvinaista, koska yleensä vaarat tiedetään etukäteen. Raiskauksen takia raskautuminenkin on harvinaista. Ensin se, että yleensä joutuu raiskatuksi ja toisekseen se että tulee juuri siitä kerrasta raskaaksi ja kolmanneksi se, että jälkiehkäisy ei tehoa.