2v on koko ajan alasti.
Todella rasittavaa. En saa MILLÄÄN pysymään vaatteita päällä, en parhaita ja mukavimpiakaan mekkoja, tunikoita, edes pikkareita, ei onnistu. Sisällä, pihalla, kaikkialla.
Kommentit (33)
Muuten ei väliä mutta alkkarit pitää laittaa koska en halua että lapsikaan istuu soffilla ja keittiön tuoleilla ym paljaalla pepulla.
Miksi kotona ei saisi olla ilman vaatteita? Jos lapsesi on onnellinen ilman vaatteita, niin miksi pakotat sen pitämään vaatteita? Kotona siis? Luuletko, että se kulkee lopun elämää alasti? Kuulutko niihin, ketkä ei halaile lasta, ettei se totu siihen ja vielä 20-vuotiaana kerjää äitiltä haleja ja äitiä hävettää? Tai että lasta ei voi ottaa viereen nukkumaan, kun se tottuu siihen? :(
Mäkin olin pienenä usein alasti kotona :D ja oon nykyään aikuisenakin :)
Ap on viissin sellainen jonka ukko on pakottanut posliiniksi ja pelkää että isä on pedo ja sen takia vaatii lapsille vaatteet päälle.....
Toivottavasti osaat kertoa lapsesi käytöksestä etukäteen, joten ei tarvitse tulla teille kylään.
Tuon ikäiset ei tosiaan vaatteissa viihdy ja minusta se kuuluu kuvioon. Muistan itsekin kun tyttö oli tuossa iässä, hyvä kun synttäreille saatiin vähäksi aikaa mekko päälle ja synttäreiden aikana sekin lähti pois. Ihana vaihehan tuo oli, kestiköhän se vuoden tai pari?
Ulkoiluun ja kerhoon laitettiin toki ulkovaatteet. Jos olisi ollut oma piha, niin siellä varmaan olisi saanut viipottaa alasti. Ja mökillä taisi viipottaakin.
Onko mitään ihanampaa kuin alaston lapsi, villi ja vapaa?!
No minusta voisit joustaa sen verran että sisällä sais olla nakuna. Ulkona ja jos tulee vieraita niin vaatteet päälle. Ulkona jos riisuu vaatteet niin voit todeta että sitten
Mennään sisälle jos vaatteet ei pyst päällä(ja sit tietysti myös menette jossei tottele)
Meillä oli tuota lapsilla viime kesänä(olivat silloin 2 ja 4) mutta hiipui sitten itsekseen syksyä kohti. Mut mä oon itekki kyllä kotona varsin vähissä vaatteissa.
Viimeistään kolmivuotiaana laita päiväkotiin. Jospa siellä oppisi jos kotona vaikea opettaa.
Pysyy päällä minuutin kaksi. Sitten taas vaatteet lentää. Vaihdatan uudet vaatteet, komennan, ja seuraavassa silmänräpäyksessä lapsi on taas alasti. Ei siis kenelläkään ole tätä samaa? Meillä on muitakin lapsia, en ehdi yhtä koko ajan paimentaa, muut eivät ole samanlaisia.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:45"]Pysyy päällä minuutin kaksi. Sitten taas vaatteet lentää. Vaihdatan uudet vaatteet, komennan, ja seuraavassa silmänräpäyksessä lapsi on taas alasti. Ei siis kenelläkään ole tätä samaa? Meillä on muitakin lapsia, en ehdi yhtä koko ajan paimentaa, muut eivät ole samanlaisia.
[/quote]
Mun tutulla on tuota samaa, mutta lapsensa on tuota vanhempi. Tosin äitinsäkin tavallaan rohkaisee lasta tuohon käytökseen.
Ei todellakaan ole normaalia. Sen verran jo tuossa iässä pitää osata totella vanhempiaan. Vaatteiden käyttö on normaalia kaikille lapsillekin ja tuo käytös ON poikkeavaa.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:10"]
Todella rasittavaa. En saa MILLÄÄN pysymään vaatteita päällä, en parhaita ja mukavimpiakaan mekkoja, tunikoita, edes pikkareita, ei onnistu. Sisällä, pihalla, kaikkialla.
[/quote]
Kaksivuotiaasi on alfa kuin vittu. Vain betoilla on vaatteet päällä.
Älä välitä. Mun veli oli just tuollainen, jossain vaiheessa tajusi että ulkona ne vaatteet täytyy pitää päällä. Nyt kolmekymppisenä se pukeutuu aina ihmisten ilmoilla mutta kotona kuulemma painelee munasillaan. Jotkut tykkää itsestään naturellina enempi. Minä ja muut sisarukset ei olla vastaavaa harrastettu :)
Saatko lastasi muutenkaan tottelemaan? Totteleeko miestäsikään? Pyydä vaikka jotain ulkopuolista kertomaan miltä sinun käytöksesi vaikuttaa, kun puet lapsen ja pyydät pitämään vaatteet päällä. Onko kuitenkin kuin hassu leikki eli lapsikin tietää, ettei äitiä tarvitse totella.
Sama pätee kun kaikkiin muihinkin asioihin uhmiksen kanssa. Jos se ei ole vaarallista, älä turhaan tee asiasta tappelua... Meillä saa olla muksu alasti kotona, ulos puetaan tai jos vieraita on tulossa. Vähän sama kuin ruokailun kanssa: jos ei syö, olkoon syömättä. Elämästä saa yhden ison valtataistelun, jos haluaa, mutta miksi taistella asioista, joilla ei ole merkitystä? Kyllä se nakuvillitys ajan kanssa ohi menee.