Eikö teitä äitiyslomalaisia kyllästytä?
Olen kotona 5 kk ikäisen vauvan kanssa ja en viihdy yhtään. Eikö teitä muita kyllästytä?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:10"]
Isompien lasten kanssa viihtyisinkin kotona pidempään, kun niistä on oikeasti seuraa, osaavat itse käydä vessassa jne.
[/quote]
Osin totta, mutta kyllä leikki-ikäinenkin voi olla äärimmäisen rasittavaa seuraa. Tänään olen mm. kuunnellut tuntitolkulla kakka-pissajuttuja (puhetaidon hyöty elävässä elämässä). Lisäksi isommat lapset eivät enää nuku päiväunia, joten lapsi on koko ajan siinä vieressä. Ei yksityisyyttä samalla tavalla kuin vauvan kanssa, koska isompi lapsi kuuntelee ja ymmärtää lähes kaiken. Kavereiden kanssa juoruilu puhelimessa on esim. huomattavasti helpompaa vauvan kanssa.
Vauva nukkuu päivällä huonosti, joten aikaa tehdä mitään itse ei oikein ole -koko ajan siis tekemistä kun yksin hoitaa. Netflix on siunaus,imetys on vähemmän tylsää TV:tä katsoessa. Ei kyllästytä eikä töihin ole iikävä, toivoisin kuitenkin omaa aikaa joskus tai että joskus voisi ssyödä hotkimatta
Vauvat on ihania mutta se päivien samankaltaisuus alkaa puuduttamaan. Vauvan kanssa ei pysty edes juttelemaan, joten melko yksinäistä olla päivät kahdestaan. Oli juhlaa palata töihin, kun sai aikuista seuraa eikä joku ollut jatkuvasti sylissä. Olo oli välillä epätodellinen, kun töissä sai olla vastuussa vain itsestään ja omista tarpeistaan eikä joku ollut jatkuvasti vaatimassa jotakin.
Isompien lasten kanssa viihtyisinkin kotona pidempään, kun niistä on oikeasti seuraa, osaavat itse käydä vessassa jne.