Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavalle tietojen luovutus potilaasta

Tuttavuuus
13.07.2021 |

Eräs tuttava/naapuri on sairaalassa hoidossa. Mitä tietoja sairaala henkilökunta voi luovuttaa potilaasta, kun en ole lähiomainen vaan tuttava hänelle. Omaiset eivät halua antaa tietoja hänestä, kun olen vieras. Eli miten on tälläisessä tilanteessa kun olen potilaan tuttava.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.Sun on ootettava et pääsee kotia ja kertoo ite.

Vierailija
2/6 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tiedot, jotka potilas itse haluaa sinulle kertoa. Jos hän ei itse kykene kertomaan, tai tekemään päätöksiä, on ystävät ja tuttavat sen varassa mitä perhe haluaa kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ei luovuteta mitään tietoja.

Terveystiedot ovat yksityisiä.

Ainoastaan potilas itse voi halutessaan kertoa, eikä hänenkään ole pakko.

Vierailija
4/6 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuuteen se kissakin kuolee. 

Edes kaikille omaisille ei saa antaa tietoja, vain lähiomaiselle tai muuten nimetylle henkilölle. Joka kerta kun henkilön tiedoissa käy, siitä jää merkintä. Olen töissä tehostetun palvelun hoivakodissa ja me emme saa tutkia asiakastietoja, jos asukas on esim. sairaalassa, emme myöskään voi kysellä vointia tai muuta. Yleensä sairaalasta ilmoitetaan kotiutumista edeltävänä päivänä ja kerrotaan, jos hoidossa pitää varautua muutokseen.

Vierailija
5/6 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti i oli merkannut siskoni yhteyshenkilöksi ja vain hänelle luovutettiin tietoja.

Vierailija
6/6 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hoitajatkin kertovat tuttavilleen tietoja potilaista. Usein toiset hoitajat ihan pyytävät toista hoitajaa katsomaan jonkun (esim. naapurin tai deittikumppanin) tietoja, jos tietävät tällä olevan hoitosuhde kyseiseen potilaaseen. Tällöin heidän uteluistaan ei jää merkintää potilaan omakantaan. Näkyy vain ns. asiallinen käynti tiedoissa, kun urkkija on kuulunut asiakkaan hoitajiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi