Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehkää mulle suunnitelma parempaan elämään! Olen 37v,kolmen lapsen yh, ikityötön,ulosotossa 40 000e. Palkkatuloja ei 8 vuoteen.

Vierailija
12.07.2021 |

Ei ystäviä tai tukiverkostoja.
Haluaisin työn ja kavereita.

Kommentit (248)

Vierailija
101/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sieltä läheisestä räkälästä löydy se kaltaisesi hyvä mies. Elää myöskin meidän veronmaksajien varoilla, kuten sinäkin. Miten olet muuten saanut kerrytettyä noin järjettömän summan velkaa? Ilmeisesti olet ollut varaton jo vuosikausia? Missä lasten isä/isät on? Kai saat lypsettyä sieltä suunnalta kunnon elatusavut?

En halua räkälämiestå, vaan urheilullisen miehen.

Lasten isä näkee joka toinen viikko lapsia, en saa kunnon elareita.

Helppoa velkaantua.

Ap

Vierailija
102/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö ap muuta päivisin, kuin roikut täällä vauva.fi:ssä? Tähänkin ketjuun kommentoit koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi olla atleetti, kun itsekin painat 101 kiloa?

Vierailija
104/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa on pieni trolliviba, sillä harva nainen on yhtä jumissa nettikirjoitteluiden ikärasismin kanssa kuin itse olen.

Ap:nä hakeutuisin velkajärjestelyyn ja menisin opiskelemaan hyvin työllistävää alaa, johon rahkeet riittäisivät. Ehkä etsisin jopa miesystävänkin, minkä myötä tilanne helpottuisi huomattavasti. Uskoisin miesystävän löytämisen olevan naisille melko helppoa keskimäärin (itselleni tosin se on hyvin vaikeaa).

No jos en saa hyvää miestä, niin mieluummin olen ilman.

Ahdistaa kyllä ajatus vaipanvaihdosta aikuiselle :/

Mikä muu ala on varma työllistäjä? Ap

Ravintola-ala ainakin pk-seudulla. 

Vierailija
105/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Heh... Mies voi olla monella tapaa urheilullinen ulkonäöstä ja koosta riippumatta. 

Kuten myös naisetkin. 

Vierailija
106/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selvä provo. Valitettavasti hänen kaltaisiaan yhteiskunnan elättejä on entistä enemmän. Todennäköisesti ap tuntee tällaisen tai ainakin näkee suht läheltä kyseisen ihmisen elämää ja ammentaa täällä siitä tarinaa. Ap on onnistunut itse asiassa ottamaan monia klassisia elementtejä hahmoonsa: tuilla elämisen, tyytymättömyyden ja periksi antamisen, epärealistisen asenteen esim. elämänkumppania ajatellen omaan tilanteeseen peilaten sekä sen, että jonkun muun pitäisi tehdä omasta puolesta asiat. Myös naisen ikä- ja ulkonäkökriisi on saatu sisällytettyä hahmoon, kuten myös se, että velkaa on helppo tehdä, mutta miksi niitä omia kulujaan pitäisi maksaa, kun joku muu voi sen tehdä. Klassikon aineksia tässä hahmossa!

Joku taloustutkija reilu vuosi sitten totesi, että Suomeen on muodostunut uusi yhteiskuntaluokka: tuilla eläjät. Demarit ja vasemmisto etunenässä suuttuivat tästä ihmisten "leimaamisesta". Ko. tutkimuksessa tuilla eläjien kriteereihin kuului mm. se, että elää tuilla nimen omaan omasta tahdostaan, ei niinkään olosuhteiden pakosta. Nykyisin on ok olla tekemättä mitään ja itkeä, kun yhteiskunta ei auta tarpeeksi, kun työssä käydällä naapurilla on enemmän rahaa käytettävissä. Työssäkäyvien kukkarolla tämä ap:n kehittämä hahmokin käy koko ajan. Jos opiskelu tai työssä käynti ei nappaa, niin ei muuta kuin kotiin makaamaan, vaikka lapsetkin ovat jo koululaisia. Joskus hävettää olla suomalainen, kun katsoo, mihin tämä maa on menossa! Ei sitä turhaan sanota, että Suomi on Euroopan kommunistisin valtio ja ihan kärkipaikoilla koko maailman mittakaavassakin.

Ihan hyvää settiä ap:lta. Annan 4/5, sillä välillä tuo provoaminen on liian läpinäkyvää.

Vierailija
107/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Heh... Mies voi olla monella tapaa urheilullinen ulkonäöstä ja koosta riippumatta. 

Kuten myös naisetkin. 

Lasketaanko penkkiurheilu ja Suomen fanipaidan käyttö urheilulliseksi? Jos, niin minäkin olen melkoinen urheilija :)

Vierailija
108/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän pitäisi rajoittaa sitä, kenellä on oikeus lisääntyä. Tuollaisille työnvälttelijöille pikavippeilijöille ei lupaa

Mulla meni luottotiedot jo ennen kuin pikavipit tuli. Sori. Ap

Äh, lankaan menin minäkin kun neuvon annoin. Pikavippejä ei luottotiedoton saa. Hyvää loppuelämää!

Vierailija
109/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetkö ap muuta päivisin, kuin roikut täällä vauva.fi:ssä? Tähänkin ketjuun kommentoit koko ajan.

En. Mitä muuta työttömänä tekisin?

Vierailija
110/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oikeus unelmien mieheen. Jos en sitä saa, niin olen sitten ilman. Koskaan ei saa tyytyä. Ap

Vierailija
111/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin elämä kuntoon. Jos ei ole ammattia, niin sitten opiskelemaan ja sen jälkeen töihin. Hoitoalalla työllistyy, mutta saattaa olla vuorotyötä, mikä taas ei välttämättä sovi yh:lle, jolla ei ole tukiverkostoa. Avainkysymys lienee opiskelun ja työn suhteen on, että mikä ala sinua kiinnostaa? Vaikka opiskelisit seuraavat 3-4 vuotta, joudut tekemään sen alan työtä helposti 25 vuotta. Jotta jokainen aamu ei ole ponnistelua vastenmieliseen työpaikkaan, pitää alan oikeasti olla sinua kiinnostava. Muuten on suuri riski siihen, että päädyt muutaman vuoden opiskelu-/työponnisteluiden jälkeen nykyiseen elämäntilanteeseesi takaisin, eli työttömäksi kotiin.

Kun olet työelämässä, niin eiköhän sinusta ala kiinnostumaan myös ne kaipaamasi hyvät ja työssäkäyvät miehet. Siinä olet oikeassa, että nykyisessä elämäntilanteessa tuo miesryhmä ei näe sinua potentiaalisena kumppanina, ikävä kyllä. Mutta pienellä ponnistelulla saat kyllä elämäsi siihen tilanteeseen, että olet taas itse ohjaksissa. Tällä hetkellä tunnut istuvan vahvasti takapenkillä ja kuskin paikalla ei taida olla ketään. Elämänmuutos toisi sinulle varmasti takaisin oman arvon tuntemista, koska tällä hetkellä et oikein tunnu arvostavan itseäsi. Kaikki on joka tapauksessa kiinni itsestäsi. Lähde etenemään pienin askelin, koska muuten vuori tuntuu liian jyrkältä kiivetä.

Ei tarvitse olla työssäkäyvä mies, kunhan lapseton ja alle 35v.

Ap

No voi vi**u! Haluatko elämääsi muutosta vai hyväksyntään nykyiselle elämällesi? Ottamalla sen työtävieroksuvan miehen, et taatusti saa häneltä yhtään kannustusta elämänmuutokseen, päin vastoin! Ja miksei miehellä saisi olla lapsia, kun sinulla on? Kumpi ymmärtää lapsiperhearkea paremmin: lapseton 33v vai vaikka eronnut kolmen lapsen 44v isä? Miehen ikään en ota sen enempää kantaa, mutta todennäköisemmin joku ikäisesi tai muutaman vuoden sinua vanhempi mies kiinnostuu sinusta. Nuoremmat pelkästään seksimielessä.

No jos en saa hyvää miestä, niin olen sitten ilman. Hyvä mies=lapseton alle 35v mies.

Sain nuorenakin hyviä miehiä, miksi nyt yhtäkkiä miesmaku muuttuisi? Vai meinaatko, että naisen pitäisi laskea rimaa, kun vanhenee? Ei kiitos.

Ja minulla on tarpeeksi lapsia, en halua niitä elämääni lisää parisuhteen kautta.

Ja velkaneuvonta aukeaa täällä perällä taas syyskuussa. Sinne sitten. Ja laitoin työvoimakoulutukseen hakemuksen, lähihoitajaksi. Jos en kestä eritteitä, niin lopetan koulutuksen ja keksin jotain muuta.

Parasta olisi siisti toimistotyö, mutta mitä opiskella sitten, jotta niihin pääsee?

Ap

Miksi hyvä mies huolisi ap:n kaltaisen luuserin?

Vierailija
112/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisella ihmisellä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Pitää muistaa itsekin, että "koskaan ei saa tyytyä".

Vierailija
113/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oikeus unelmien mieheen. Jos en sitä saa, niin olen sitten ilman. Koskaan ei saa tyytyä. Ap

Entäs sen miehen oikeudet? Miksi hyvän miehen pitäisi tyytyä täysin ala-arvoiseen naiseen?

Vierailija
114/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Mitä muuta työttömänä tekisin?

niinpä. Miksiköhän olet työtön ja toiset eivät ole?

Vierailija
115/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetetty tapaus. Ongelmajätekierrätykseen.

Vierailija
116/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa tinderi ja laita vaatimukset, paksu lompakko. Varmasti olet haluttu markkinoilla.

Vierailija
117/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä taitoja sinulla on? Voisitko myydä osaamistasi muille? 

Vierailija
118/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, missä päin suomee asut tai asuthan suomessa? Vaikutat unelma naiselta ihan tulee perhoisia vatsaan, kun ajattelenkin sua. Olisi kiva tutustua sunhun hieman paremmin kun oot varmasti niin ihana! Ikävää että elämä on ollut sulle törkeä ja julma mutta mä en oo. Tehtäisiinkö tästä vielä rakkauden kesä meille molemmille sulle ja mulle? Ootan vastaustasi.

Jari

Vierailija
119/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetetty tapaus. Ongelmajätekierrätykseen.

Toisia haukkuvat ovat aina alempana kuin ne keitä he haukkuvat. Älä AP lannistu toisten ilkeistä kommenteista, kyllä sää vielä pystyt muuttamaan elämäsi suunnan. Olet jo ottanut ensimmäisen askeleen ja tiedostanut ongelmasi ja päättänyt korjata tilanteesi. Hyvään suuntaan olet menossa!

Vierailija
120/248 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä melko nuori, paljon mahdollisuuksia. Kaverit ja tukiverkot ei kaikkea ratkaise.