Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia/haittavaikutuksia Mirtazapin lääkkeestä?

Vierailija
12.07.2021 |

Aloitin syömään univaikeuksiin 15mg, alkoi hirveä ripuli ja mahakipu. En osaa yhdistää, kuin tähän lääkkeeseen, onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aloitit? Mulla tuli ekasta lääkkeestä tosi huono oli ja oksennus. 

Vierailija
2/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miesystävä meni latteaksi tuon johdosta. Ennen oli ihanan poikamainen. Emme ole enää yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olo, ei oli.

Vierailija
4/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin iso annos? Kokeile maks puolikasta, unettaa paremmin.

Vierailija
5/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeitä unia ainakin aiheutti. Noin yleisesti kun alat noita lääkkeitä vetämään niin kohta et nuku ollenkaan niitä ilman.

Vierailija
6/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisen tokkuran tuolla ainakin saa päälle. Ihmeen suosittu lääke lääkäreiden parissa. Kaikille määrätään tuota tai ketipinoria. 

Bentsot on hirveä mörkö vaikka monessa suhteessa paljon parempia lääkkeitä. Niistä ei tule mitään tokkuraa (kuin vähäksi aikaa korkeintaan).

Vierailija
7/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko annos olla liian iso? Minulle on määrätty 1/4 15 mg tabletista unilääkkeeksi. Toimii, hyvin nukuttaa eikä yöllä tarvitse herätä valvomaan. En ole huomannut sivuvaikutuksia.

Vierailija
8/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin läskiksi. Söin yölläkin. Tahmainen olo. Lopetin. Oireet hävisi

Vierailija
9/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtalla toimii parhaiten mahdollisimman pienenä annoksena, itse käytän ihan pientä palaa (joku 1/8 tabletti) ja sit nukuttaa sen 12-13 tuntia putkeen. Pitää aina katsoa milloin sitä ottaa kun seuraavan päivän töistä ei tahdo tulla mitään nukuttamisen takia.

Vierailija
10/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousi 35 kg / 2 v, kun minulle tuota syöttivät. Ruokailujen annoskoko ei lisääntynyt, karkkia ehkä söin tavallista enemmän, mutta en sitäkään nyt 35 kilon edestä. Lisäksi oli raakoja painajaisia ja hallusinaatioita, joista kyllä kerroin hoitavalle taholle, mutta en osannut itse yhdistää niitä lääkitykseen. Orgasmikyky meni täysin, en saanut orgasmia itsetyydytyksessäkään. 

Vierailija
11/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut nyt kahtena iltana. Otan puolikkaan tabletin kerrallaan. Olen joskus aiemmin syönyt, ja silloin heräsin yölläkin syömään kun hirveä nälkä. Nyt ei tullut sitä, mutta näitä mahaoireita kyllä. Ei kyllä nyt ole vaikuttanut edes nukkumiseen, valvon silti :(

-ap

Vierailija
12/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin mirtatsapiinin unilääkkeeksi viime loppusyksystä. Annoksesi on ihmeen iso, itselläni on 7,5 mg eli tabletti puolitetaan. Se toimii unilääkkeenä paremmin pienellä annoksella, isommat annokset ovat masennuksen hoitoon. Kuulemma vähemmänkin voi vielä ottaa. Minulla se toimi hyvin, sain nukuttua, mutta pöhnä kesti usein iltapäiväviiteen saakka. Riippuvaiseksi en jäänyt kuitenkaan. Menneessä aikamuodossa kuitenkin kirjoitan, sillä lihoin kolmessa kuukaudessa 8 kg. Lääkäri vakuutti, että pienellä annoksella lääke ei lihota kuten isommalla helposti tekee. Pari kertaa alussa tuli sellainen ahmimiskohtaus, mutta sitten ne katosivat, enkä nyt muutenkaan vaa'alla ramppaa, joten järkytys oli valtava, kun lopulta kävin. Niiden ahmimisten jälkeen olin syönyt ihan kuten ennenkin. Jotain se lääke tekee aineenvaihdunnalle, en tätä muuten ymmärrä. Kaapissa on yhä mirtaa, sillä jos tulee paha unettomuusjakso, lääke on terveellisempi vaihtoehto kuin valvominen. Mitä olen muilta kuullut, kokemukset ovat hyvin vaihtelevia. Osa on lihonut vielä enemmän ym. oireita, osalla toiminut loistavasti.

Vierailija
13/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut nyt kahtena iltana. Otan puolikkaan tabletin kerrallaan. Olen joskus aiemmin syönyt, ja silloin heräsin yölläkin syömään kun hirveä nälkä. Nyt ei tullut sitä, mutta näitä mahaoireita kyllä. Ei kyllä nyt ole vaikuttanut edes nukkumiseen, valvon silti :(

-ap

Ota tuosta puolikkaasta puolet tai neljännes, annos kuulostaa liian isolta. 

Nälkä tuolla lääkkeellä kyllä tulee, eikä sitä oikein pysty taltuttamaan syömällä siitä johtuu tuo painonnousu pidempiaikaisessa käytössä. 

Sen tuntee helposti illalla maatessa, kun lääke yrittää vetää sinua uneen, nukahtaminen ei siis ole ihan samanlaista kun normaalisti. Normaalisti vaikutusaika n 30-45min pillerin otosta nukkumaan menoon.

Vierailija
14/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut nyt kahtenas iltana. Otan puolikkaan tabletin kerrallaan. Olen joskus aiemmin syönyt, ja silloin heräsin yölläkin syömään kun hirveä nälkä. Nyt ei tullut sitä, mutta näitä mahaoireita kyllä. Ei kyllä nyt ole vaikuttanut edes nukkumiseen, valvon silti :(

-ap

Tuo pitää paikkansa, että mitä pienempi annos Mirtazapinia, sitä paremmin nukuttaa. 

Vierailija
15/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän ottaa ihan murusen jos se toimisi. Kiitos vastauksista! :) -ap

16/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se toimii. Itse otan - silloin kun otan - max. 5 mg. Usein paljon vähemmänkin, 2-3 mg. Hyvin nukahduttaa. Ei ole kova pöhnä seuraavana päivänä kun ei ota liikaa. Eikä nälätä eikä ole muitakaan sivuvaikutuksia.

Olen 120 kg 195 cm mies, joten laskeppa siitä onko iso annos. :-)

Vierailija
17/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manna Sariini kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se toimii. Itse otan - silloin kun otan - max. 5 mg. Usein paljon vähemmänkin, 2-3 mg. Hyvin nukahduttaa. Ei ole kova pöhnä seuraavana päivänä kun ei ota liikaa. Eikä nälätä eikä ole muitakaan sivuvaikutuksia.

Olen 120 kg 195 cm mies, joten laskeppa siitä onko iso annos. :-)

Hui, no se käy järkeen kyllä :) -ap

Vierailija
18/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin Mirtazapiinia  15 mg, pari vuotta sitten jatkamaan unta. Nukahtamislääkkeenä Stella.

(Olen nukkunut huonosti jo vuodesta 2000 lähtien. )

Pari kuukautta Mirta auttoi ja tuntui ihmeelliseltä kun kerrankin sain nukuttua jopa 8 tuntia vaikka kävin vessasakin yöllä.  

Ensimmäinen lääkäri määräsi puolikkaan. Ja kun lääkkeen teho tuntui lakkaavan, seuraava, eri lääkäri määräsi kokonaisen tabletin sanoen, "ei puolikas riitä mihinkään, kokonainen pitää olla".

Lopulta kolmas (!) lääkäri määräsi puolitoista tablettia, kun vähäunisuus taas vaivasi.

En tiedä onko tällä mitään merkitystä mutta kaikki nämä lääkärit olivat kotoisin tuolta itä-rajan takaa.

Unettomuuden edelleen vaivatessa, viime viikolla suomalainen lääkäri ihmetteli tuota puolitoista tabl. annosta ja sanoi, että puolikas olisi se sopiva,sitä isommat annokset voivat piristää.

No eipä tuo ole nukuttanut se puolikaskaan, nyt hän määräsi Doksepiinia, jota valmistaa Töysän apteekki.

En tuosta mirtasta osaa sanoa nostiko se painoa, painan nimittäin nyt 155 kiloa ja ennen mirtaa 150 kiloa.

Vai nostiko painoa unettomuus ja siitä johtuva virheellinen nälän tunne öisin=syöminen.

Vierailija
19/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti orion tarjoo hyvät provikat lääkäreille kun joka toiselle näitä kirjoittelevat. bentsojen lyhyt aikainen käyttö olisi paljon turvallisempaa. mirtsoja määrätään kai vauvasta vaariin sihen jää myös koukkuun.

Vierailija
20/23 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapinin annostusta on tutkittu unettomuuden hoidossa ja tulosten mukaan parhaiten toimi 1/4 15 mg:n tabletista (vs. puolikas tai kokonainen). Itse käytännössä olen huomannut myös murusen toimivan eli luokkaa 1 mg tai alle ja näin sivuvaikutuksetkin ovat olemattomia. Näillä menty jo vuosia.