Mies on yhtäkkiä todella nuivaantunut vauvan hankintaan. :(
Ollaan puhuttu jo seurusteluaikana asiat läpi, yhteistuumin haluttiin ainakin tuolloin yhteinen lapsi. Häistäkin on puhuttu mutta mies vaan viis veisaa tai sanoo aina että ehtiihän sitä. En painosta vaan kyselen mutten koko ajan. Kihloissakaan ei vielä olla ja mies tietää kuinka paljon haluan sitoutua ja perustaa perheen. Ikää meillä on 28v ja mies 35v. Pian olisi tarkoitus aloittaa vauvan yritys tai niin ainakin luulin mutta eilen kaupassa käydessä mies hermostui ja alkoi huutamaan minulle ettei tarvitse räpelöidä vauvan vaatteita ja ihan turhaan haaveilen äitiysvaatteisiin pukeutumisesta. Mies paukautti vihaisesti ettei meillei tule pentua ja musta ei tule koskaan äitiä ja marssi vihaisesti suoraan autolle. Jäin suu auki yksinäni seisomaan ja itkemään kun pari lähistöllä ollutta asiakasta tuijotti. Ostosten teko jäi kesken ja kotona ei ole ruokaa, mies valittaa nälkää mutta ei suostu puhumaan muusta. Kotimatkalla autossa oli ahdistava ilmapiiri ja miehen ilme oli todella vihainen. Ikinä aiemmin mitään tällaista ei ole tapahtunut. :( Surettaa.. viime yönä itkin silmät päästäni miehen sanoja mutta en ole kertonut tapahtuneesta ystäville -sukulaisille. Olo on tyhjä. Luovunko lapsihaaveista, kun mies on niin päättänyt? Oliko tämä loppu? Olen ihan sekaisin ja murtunut etten saata uskoa, on todella paha olla. :(
Kommentit (326)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle lapsen hoito jankuttajalle olisi muutama kysymys. Miksi miehet haluavat väen vängällä eron sattuessa jaetun huoltajuuden? Miksi he vaivautuvat edes näkemään lapsiaan eron jälkeen? Vain pieni osa katoaa kokonaan lasten elämästä. Miten perustelet tämän? Olisi kiva jos löytäisit jotain tutkimustietoa, etkä linkkailisi keskusteluita tähän. Kiitos.
Missä vängätään hoitamisesta?
No tämä "äidit pakottaa miehet isiksi ja miehillä ei kiinnosta lapsenhoito"-vänkääjä, joka linkkasi tänne n.10 keskustelupalstan linkkiä.
En nyt tiedä mistä tämä keskustelu on lähtenyt käyntiin ja mitä tästä aiheesta on keskusteltu(en lukenut ketjua läpi), mutta mun mielestä se on aina mennyt niin että nainen sen päättää tehdääkö lapsia vai ei ja jos mies ei halua lapsia naisen manipuloinnista huolimatta niin silloin tulee ero. Yleensä nainen onnistuu manipuloimaan miehen koska muuten tulee ero. Ja ei miehiä ainakaan mun havointojeni mukaan miehiä kiinnosta lastenhoito kovinkaan paljoa verrattuna äiteihin.
Varmaan yks suurin syy sille miks mun ikäset miehet ei oikein halua lapsia on se ettei se niiden hoito tai vauva aika kiinnosta.
M28
Tämä. Me oltiin melkein kaikki tyttöjä jotka leikittiin lapsena kotia ja nukeilla. Pojat leikki autoilla.
Minä leikin lapsena autoilla, vaikka olin tyttö. Ilmankos ei ole koskaan ollut vauvakuumetta, eikä muiden vauvauutiset aiheuta mitään erityisiä viboja, ainakaan positiivisia sellaisia.
Kommenttisi koskee vain sinua ja lähipiiriäsi eikä anna todellista kuvaa kaikista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle lapsen hoito jankuttajalle olisi muutama kysymys. Miksi miehet haluavat väen vängällä eron sattuessa jaetun huoltajuuden? Miksi he vaivautuvat edes näkemään lapsiaan eron jälkeen? Vain pieni osa katoaa kokonaan lasten elämästä. Miten perustelet tämän? Olisi kiva jos löytäisit jotain tutkimustietoa, etkä linkkailisi keskusteluita tähän. Kiitos.
No tämä "äidit pakottaa miehet isiksi ja miehillä ei kiinnosta lapsenhoito"-vänkääjä, joka linkkasi tänne n.10 keskustelupalstan linkkiä.
En nyt tiedä mistä tämä keskustelu on lähtenyt käyntiin ja mitä tästä aiheesta on keskusteltu(en lukenut ketjua läpi), mutta mun mielestä se on aina mennyt niin että nainen sen päättää tehdääkö lapsia vai ei ja jos mies ei halua lapsia naisen manipuloinnista huolimatta niin silloin tulee ero. Yleensä nainen onnistuu manipuloimaan miehen koska muuten tulee ero. Ja ei miehiä ainakaan mun havointojeni mukaan miehiä kiinnosta lastenhoito kovinkaan paljoa verrattuna äiteihin.
Varmaan yks suurin syy sille miks mun ikäset miehet ei oikein halua lapsia on se ettei se niiden hoito tai vauva aika kiinnosta.
M28
Mun mies oli se joka halusi naimisiin ja sitoutua kun itse olin se joka avioliittoa siirsin. Puhuimme perhe haaveista ja molemmat haaveili isosta perheestä. Kun ensimmäinen lapsi ilmoitti tulostaan, mies oli onnen kyyneleet silmissä. Lasten syntymät ja vauva-ajat on ollut miehelle ihan elämän parasta aikaa. Osallistunut vauvanhoitoon ja perhe-elämään ihan 100%. Jos töistä lomaa niin sen käyttää kaikista mieluiten perheensä kanssa.
Oli 28.v kun oli jo 3 lasta.
Täysin typerää laittaa miehiä johonkin muottiin ja kuvitella kuinka kaikki olisivat samanlaisia. Perhekeskeisiä miehiä löytyy myös.
Kommenttisi koskee vain sinua ja lähipiiriäsi eikä anna todellista kuvaa kaikista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa miehelle, että puhuu vain omasta puolestaan.
Jos todella sanoi, ettei sinusta tule koskaan äitiä, niin mistäpä hän sen voi tietää - ei toisen elämän haaveita suunnitelmia noin vain miehen mahtisanalla peruuteta.
Ehdotan, että keräät tavarasi, järjestät asiasi ja alat elää omaa elämää avoimin silmin. Suomestakin löytyy runsaasti mukavia miehiä, jotka haluavat naimisiin ja perustaa perheen - löytyy taatusti joku, joka tahtoo tehdä sen juuri sinun kanssasi.
Sydämeen sattuu, kun ajattelinkin miehen sanoja "susta ei tule koskaan äitiä" ja "meille ei tule koskaan pentua". Mies oikein karjui niin että kaupan käytävät raikui ja pelkäsin että kohta tulee vartija paikalle, ei onneksi tullu. En tahallani katsellut vauvan vaatteita vaan aikomus oli ostaa odottavalle ystävälle lahja mikä jäi ostamatta miehen kiukuttelun takia. :(
Onko ystäväsikin vielä nuorisoalennuksien piirissä (alle 30v lapsi)?
Miksi nuoruuden elämistä ylistetään, jos kuitenkin heti ollaan valmiita lisääntymään kun vain joku suostuu paljaalla lykkimään?
Väistit luodin. Ei tuosta ole kenenkään isäksi. Jos pelkälle ehdotukselle räjähtää niin miten sitten perhe-elämälle?
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Suhteenne on ohi. Haluatte aivan eri asioita. Nyt vaan eroatte ja jatkat sen oikean etsintää. Löydät hänet vielä.
Maalailen piruja seinille, mutta mieleen tuli ajatus onko mies valehdellut minulle. :(
Tottakai on valehdellut. Et olisi muuten suostunut suhteeseen. Tämä on ihan yleistä että miehet sanoo naiselle sen mitä nainen haluaa kuulla jotta saavat naisen suostuvaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Väistit luodin. Ei tuosta ole kenenkään isäksi. Jos pelkälle ehdotukselle räjähtää niin miten sitten perhe-elämälle?
Ja niin väisti mieskin.
Mies on huomannut että et rakasta häntä vaan ajatusta lapsesta. Eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miehesi on ahdistunut sinun lapsi- ja hääkyselyistäsi. Kauanko olette seurustelleet? Mitä olette seurustelun alkuaikoina keskustelleet lasten hankinnasta ja oletteko edes puhuneet siitä että milloin on sopiva aika raskauden yrittämiseen? Sanot ettet painosta miestä, mutta miksi kesken kauppareissunkin täytyy mennä räpeltämään jotain lastenvaatteita jos tarkoitus on käydä ruokakaupassa. Mielestäni miehesi vaikuttaa olevan todella ahdistunut, ehkä hän haluaa lapsia, mutta ei vielä. Eikä se, että häneltä jatkuvasti kyselet koska, koska, helpota hänen ahdistustaan yhtään.
Ymmärrä ap hyvä ettei mies tosiaankaan halua lasta. Ei myöskään rakasta eikä kunnioita sinua. Ansaitset parempaa. Älä jää odottamaan että mies muuttuisi.
Varaudu myös siihen ettå kun kerrot että haluat erota mies yrittää puhua sinua ympäri ja valehtelee sinulle taas silmät korvat täyteen miten voidaan ruveta yrittämään lasta ”pian”. Älä usko.Yhdessä kohta 6 vuotta tarvottu ja seurustelun alussa mies sanoi että naimisiin voidaan mennä ja lapsi tehdä mutta ei todellakaan heti vaan katsotaan asiaa tulevaisuudessa. Mies ei esimerkiksi innostu kun ystäväpiirissä moni yrittää lasta tai on raskaana ja kun olen kertonut osallistuvani baby showereihin niin mies on nuiva ja sanoi ettei halua mulle sellaisia järjestettävän kun on miehen mielestä typerää amerikkalaisboomia. Räyhääminen ja huutaminen on uutta. Jouluna päätettiin yhdessä että tänä vuonna aloitetaan yritys, mies oikein iloisesti irvaili kavereilleen ja kaikille tutuille että kohta on rouva paksuna. Mitään ei olla varsinaisesti aloitettu kun mies haluaa venyttää erilaisin syin, "kun aina on laskuja maksettavana" tai "ehkä kummilapsi riittäisi mulle mutta mies ei halua osallistua". Tuntuu todella pahalta kun mies sanoi ettei musta tule äitiä kun ei yhteistä koiraakaan ole voitu laittaa, kun miehen mielestä lemmikkiin menisi kaikki rahat. :(
Luin pari ekaa sivua. Miehesi ja suhteesi kuulostavat hirveiltä, kukaan ei kohtele tuolla tavalla ihmistä, jota rakastaa. Jätä mies välittömästi ja etsi joku, joka ei puhu sinulle rumasti ja murskaa unelmiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä naisilla on täysin väärä kuva miehistä tässä asiassa. Ei miehillä ole vauvakuumetta ja ei miehet oikein edes tykkää hoitaa vauvoja. Päätös vauvasta on naisen ja mies hoitaa vauvaa koska nainen/yhteiskunta ohjaa miestä hoitamaan vauvaa. Naiset ei taida ymmärtää sitä että mies tekee asioita siten kuin nainen sanoo sen takia että nainen tulisi tyytyväiseksi. Tässä on iso kuilu sukupuolten välillä ja se on vauva asia.
Mieheni halusi lapsen ja minä laitoin melko pitkään vastaan. Hän myös aikoo jäädä pitkäksi aikaa lapsen kanssa kotiin ja on tämän jo töihinkin ilmoittanut. Onko sinulla jotain hyviä perusteluita, että miten tämä on mahdollista? Hän ei ole yhtään naismainen, jos siihen meinasit vedota.
Halusi lapsia tai ei, mutta tuollaiset raivopuuskat ja nolaaminen julkisilla paikoilla riittäisi jo minulle eron perusteeksi.
Katsellut kavereitaan ympärillään, että mihin jamaan ovat itsensä lasten myötä ajaneet.
Järkipäätös olisi jättää sut itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28
Minkä takia minun kommentti sai alapeukkuja?
Vai pitääkö meidän nykyisin olla niin tasa-arvoisia ettei lisääntymisessäkään saa olla sukupuolieroja?
Seuraavaksi vaaditte tasa-arvon nimiin että miestenkin pitää imettää ja synnyttää?
M28
Ehkä siksi, että tuollaiset väitteet ovat ihan silkkaa pskaa. Pikemminkin nykyaikana se taitaa mennä niin, että miehet haluavat lapsia enemmän, kuin naiset.
"Ostosten teko jäi kesken ja kotona ei ole ruokaa, mies valittaa nälkää mutta ei suostu puhumaan muusta."
Oi mikä helmi! "Äitiii, mullon nälkä, laita ruokaa! Ääääääää!!!"
Et sinä mitään lasta tuohon tarvitse, sinulla on jo sellainen.
Minusta tuntuu että painostat miestä käytökselläsi, eli juuri niitä vaatteita hiplaamalla ym. Hän ei varmaan koe vielä olevansa valmis perheen perustamiseen. Kenties ei ole ikinä. Nyt kannattaa molempien istua alas ja käydä uusi keskustelu tulevaisuuden haaveista. Ne saattavat joskus muuttua eikä sille mitään mahda.
Olisin itse halunnut alkaa yrittämään lasta 26-vuotiaana. Mies ei ollut vielä valmis ihan täysin, mutta välillä hänelle tuli hetkiä kun halusi hommailla ilman ehkäisyä. Se oli vähän outoa aikaa kun en oikein tiennyt mitä ukon päässä liikkui.. 27-vuotiaana jätettiin sitten kokonaan ehkäisy pois, mutta enpä tullut raskaaksi. Nyt olen 29-vuotias ja käydään lapsettomuushoidoissa. Mies haluaa perhettä yhtä paljon kun minäkin.
Jos sinä haluat lapsia ja mies ei ole varma, kannattaa erota. Koskaan ei tiedä tuleeko niitä edes ja sen vuoksi jannattaa aloittaa yrittäminen ennemmin kuin myöhemmin.
Näistä lapsiasioista täytyy puhua, puhua ja puhua. Ei voi olettaa ja jos toinen leikkii koko ajan jotain eipäs juupas -leikkiä, niin ei sellaisen ihmisen kanssa voi olla, jos itsellä on selvät sävelet mitä elämältä haluaa. Tuollaiset raivokohtaukset jo yksissään on sellainen juttu, että kiitos ei. Jos sinä olet 100 % varma, että haluat lapsia ja naimisiin nyt lähitulevaisuudessa, niin suosittelen etsimään sellaisen miehen, joka sanoo heti rehellisesti, että kyllä haluan eikä lisää siihen perään mitään "sitten ehkä joskus" tms. Se on sitten eri juttu, jos kemiat ei kohtaa eikä sen takia halua yhteistä perhettä, mutta alkuunsa riittää ajatus, että molemmat hakevat elämältä samoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28
Minkä takia minun kommentti sai alapeukkuja?
Vai pitääkö meidän nykyisin olla niin tasa-arvoisia ettei lisääntymisessäkään saa olla sukupuolieroja?
Seuraavaksi vaaditte tasa-arvon nimiin että miestenkin pitää imettää ja synnyttää?
M28
Ehkä siksi, että tuollaiset väitteet ovat ihan silkkaa pskaa. Pikemminkin nykyaikana se taitaa mennä niin, että miehet haluavat lapsia enemmän, kuin naiset.
Pikemminkin se taitaa mennä niin, että nykyaikana ensisijaisesti mietitäänkin sitä lasta eikä hankita häntä ollenkaan, vaikkei itse silloin saisikaan kotileikkiä.