Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on yhtäkkiä todella nuivaantunut vauvan hankintaan. :(

Vierailija
12.07.2021 |

Ollaan puhuttu jo seurusteluaikana asiat läpi, yhteistuumin haluttiin ainakin tuolloin yhteinen lapsi. Häistäkin on puhuttu mutta mies vaan viis veisaa tai sanoo aina että ehtiihän sitä. En painosta vaan kyselen mutten koko ajan. Kihloissakaan ei vielä olla ja mies tietää kuinka paljon haluan sitoutua ja perustaa perheen. Ikää meillä on 28v ja mies 35v. Pian olisi tarkoitus aloittaa vauvan yritys tai niin ainakin luulin mutta eilen kaupassa käydessä mies hermostui ja alkoi huutamaan minulle ettei tarvitse räpelöidä vauvan vaatteita ja ihan turhaan haaveilen äitiysvaatteisiin pukeutumisesta. Mies paukautti vihaisesti ettei meillei tule pentua ja musta ei tule koskaan äitiä ja marssi vihaisesti suoraan autolle. Jäin suu auki yksinäni seisomaan ja itkemään kun pari lähistöllä ollutta asiakasta tuijotti. Ostosten teko jäi kesken ja kotona ei ole ruokaa, mies valittaa nälkää mutta ei suostu puhumaan muusta. Kotimatkalla autossa oli ahdistava ilmapiiri ja miehen ilme oli todella vihainen. Ikinä aiemmin mitään tällaista ei ole tapahtunut. :( Surettaa.. viime yönä itkin silmät päästäni miehen sanoja mutta en ole kertonut tapahtuneesta ystäville -sukulaisille. Olo on tyhjä. Luovunko lapsihaaveista, kun mies on niin päättänyt? Oliko tämä loppu? Olen ihan sekaisin ja murtunut etten saata uskoa, on todella paha olla. :(

Kommentit (326)

Vierailija
141/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa miehelle, että puhuu vain omasta puolestaan.

Jos todella sanoi, ettei sinusta tule koskaan äitiä, niin mistäpä hän sen voi tietää - ei toisen elämän haaveita suunnitelmia noin vain miehen mahtisanalla peruuteta.

Ehdotan, että keräät tavarasi, järjestät asiasi ja alat elää omaa elämää avoimin silmin. Suomestakin löytyy runsaasti mukavia miehiä, jotka haluavat naimisiin ja perustaa perheen - löytyy taatusti joku, joka tahtoo tehdä sen juuri sinun kanssasi. 

Vierailija
142/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka olisikin muuttanut mieltään eikä haluaisi enää lasta. Kynnyskysymys tässä ei ole nyt lapsiasia vaan se että 35v ikäinen mies huutaa sulle kaupassa eikä osaa keskustella asioista kuten aikuiset? Kun mies rauhoittunut niin istukaa pöydän ääreen keskustelemaan mitä sinä näet teidän suhteen tällä hetkellä ja mihin toivot suhteenne ja elämäsi menevät sekä miten mies näkee teidän suhteenne ja mitä hän toivoo tulevalta? Jos tietysti mies ei kykene keskustelemaan niin pitäisi hälytyskellot soida sinulla ja kovaa ja lopettaa saman tien aikasi tuhlaaminen tuollaiseen lapseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle lapsen hoito jankuttajalle olisi muutama kysymys. Miksi miehet haluavat väen vängällä eron sattuessa jaetun huoltajuuden? Miksi he vaivautuvat edes näkemään lapsiaan eron jälkeen? Vain pieni osa katoaa kokonaan lasten elämästä. Miten perustelet tämän? Olisi kiva jos löytäisit jotain tutkimustietoa, etkä linkkailisi keskusteluita tähän. Kiitos.

Missä vängätään hoitamisesta?

No tämä "äidit pakottaa miehet isiksi ja miehillä ei kiinnosta lapsenhoito"-vänkääjä, joka linkkasi tänne n.10 keskustelupalstan linkkiä.

En nyt tiedä mistä tämä keskustelu on lähtenyt käyntiin ja mitä tästä aiheesta on keskusteltu(en lukenut ketjua läpi), mutta mun mielestä se on aina mennyt niin että nainen sen päättää tehdääkö lapsia vai ei ja jos mies ei halua lapsia naisen manipuloinnista huolimatta niin silloin tulee ero. Yleensä nainen onnistuu manipuloimaan miehen koska muuten tulee ero. Ja ei miehiä ainakaan mun havointojeni mukaan miehiä kiinnosta lastenhoito kovinkaan paljoa verrattuna äiteihin.

Varmaan yks suurin syy sille miks mun ikäset miehet ei oikein halua lapsia on se ettei se niiden hoito tai vauva aika kiinnosta.

M28

Minkä takia minun kommentti sai alapeukkuja? 

Vai pitääkö meidän nykyisin olla niin tasa-arvoisia ettei lisääntymisessäkään saa olla sukupuolieroja?

Seuraavaksi vaaditte tasa-arvon nimiin että miestenkin pitää imettää ja synnyttää?

M28

Vierailija
144/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette puhuneet lapsesta seurusteluaikana. Kauanko siitä täsmällisesti on aikaa, kun viimeksi olette asiasta puhuneet? Siis tuota kauppakonfliktia lukuunottamatta? Vai onko niin, että sinä olet olettanut, ja jutellut asiasta itsestäänselvyytenä, ja mies on ollut hiljaa?

Lapsen hankkiminen on asia, josta oikeasti keskustellaan kunnolla ja päätetään asiasta yhteistuumin. Jos olette vuosia sitten asiasta puhuneet, eikä aiheeseen ole palattu kuin sinun toimestasi aina silloin tällöin, kannattaa todellakin päivittää tilanne viimeistään nyt ajan tasalle. Mies ei ehkä haluakaan lasta, tai ei halua sitä juuri nyt.

Tuon riidan jälkeen olisit voinut ottaa heti kotona asian puheeksi sen sijaan, että nyyhkit itsesäälissä tyynyyn. Suhteenne tarvitsee selkeästi lisää kommunikaatiota. Mitä sinä haluat, mitä miehesi haluaa? Voitteko tehdä asiassa kompromisseja, eli lapsi vaikka kahden vuoden päästä, ja häät tietyn ajan päästä. Sitten katsotte, onko järkeä jatkaa yhdessä vai ei.

Naimisiinmeno on helppoa ilman suuria hääjärjestelyitäkin. Maistraatista vain aika, hommassa menee 15 minuuttia. Kaikki häästressi jää pois, jos ette halua kutsua vieraita. Jotkut miehet ahdistuvat hössötyksestä. Onko oma miehesi tällainen? Jos et tiedä itsekään, niin kysy ihmeessä hänen mielipidettään.

Tällä hetkellä tuntuu ettei miestä kiinnosta mikään sama asia kuin minua kiinnostaa. Lapsiasia käytiin kunnolla läpi viime vuonna mutta aikas pian mies irvaili asiasta ystäville ja sukulaisille ilmoittaen että saa olla varuillaan koska rouva eli minä voin olla piakkoin paksuna. Käytti myös sanaa maha pystyssä mistä en itse pidä ja muutenkaan ei käytä kaunista kieltä raskaus, lapsi ja häät asioihin. En halua lasta nyksän kanssa, en halua että lapsen isä ei välitä ja kohtelee äitiä väärin.

On ihan siunaus, että miehesi todellinen luonto selvisi nyt, eikä myöhemmin. Itse tein rehellisen deittiprofiilin, jossa kerroin, mitä haluan. Ja löysin _todella_ nopeasti miehen, joka halusi naimisiin ja lapsen. Nyt on molemmat saavutettu, ja mies kohtelee kunnioittavasti. Sinäkin voit saada saman.

Kiitos kannustamisesta. En voi enää jatkaa tässä suhteessa, joten ero on ainut oikea ratkaisu. Toivon löytäväni miehen joka haluaa samaa kuin mä. Pelkään vain ettei niin tapahdu.

Kyllä se siitä. Miehet yleisesti ottaen haluavat perheen ja lapsia, ainakin voin sanoa näin oman kokemukseni pohjalta. Kyllä se oikea mies löytyy ihan varmasti, kun rupeat etsimään.

Tiedätkö siis varmuudella että nämä miehet itse sitä halusivat. Montako tiedät?

Tunnetko edes miljoonaa? Se olisi 0,02% maailman miehistä.

Vai pitäisikö sittenkin katsoa tilastoja jostain?

Vierailija
145/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle lapsen hoito jankuttajalle olisi muutama kysymys. Miksi miehet haluavat väen vängällä eron sattuessa jaetun huoltajuuden? Miksi he vaivautuvat edes näkemään lapsiaan eron jälkeen? Vain pieni osa katoaa kokonaan lasten elämästä. Miten perustelet tämän? Olisi kiva jos löytäisit jotain tutkimustietoa, etkä linkkailisi keskusteluita tähän. Kiitos.

No tämä "äidit pakottaa miehet isiksi ja miehillä ei kiinnosta lapsenhoito"-vänkääjä, joka linkkasi tänne n.10 keskustelupalstan linkkiä.

En nyt tiedä mistä tämä keskustelu on lähtenyt käyntiin ja mitä tästä aiheesta on keskusteltu(en lukenut ketjua läpi), mutta mun mielestä se on aina mennyt niin että nainen sen päättää tehdääkö lapsia vai ei ja jos mies ei halua lapsia naisen manipuloinnista huolimatta niin silloin tulee ero. Yleensä nainen onnistuu manipuloimaan miehen koska muuten tulee ero. Ja ei miehiä ainakaan mun havointojeni mukaan miehiä kiinnosta lastenhoito kovinkaan paljoa verrattuna äiteihin.

Varmaan yks suurin syy sille miks mun ikäset miehet ei oikein halua lapsia on se ettei se niiden hoito tai vauva aika kiinnosta.

M28

Minkä takia minun kommentti sai alapeukkuja? 

Vai pitääkö meidän nykyisin olla niin tasa-arvoisia ettei lisääntymisessäkään saa olla sukupuolieroja?

Seuraavaksi vaaditte tasa-arvon nimiin että miestenkin pitää imettää ja synnyttää?

M28

Koska jankutamme niin kauan että haluat samoja asioita kuin mekin.

Vierailija
146/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tähän maailmaa lapsia taas haluais: Just mietin, että minkälaiset ihmiset haluaa lapsen pandemian keskellä.

Ei niitä kiinnosta. Lapselle voi ostella sitten kaikenlaisia juttuja ja sisustaa lastenhuonetta <3

Vierailija
147/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkittäjä olin minä enkä ole vängännyt hoitamisesta. En ole lukenut kaikkia viestejä.

On minusta eri asia hoitaa jo olemassa olevaa lasta, kun maito on jo maassa. Jos itse tulisin raskaaksi niin hoitaisin lapsen rakkaudella ja parhaan kykyni mukaan, mutta tavoite tietenkin on ettei lapsen tarvitsisi syntyä tänne, isälle joka häntä ei halua, äidille jolla ei ole varaa häntä yksin elättää ja maailmaan jolla ei ole enää kantokykyä kestää enempää kuormitusta :(

Jos tilanteesi olisi erilainen niin ajattelisitko erilailla? Jos sinulla olisi varaa ja miehesi haluaisi lapsen? Toisaalta ymmärrän ajatuksesi maailman tilanteesta, mutta mietitkö sitä että kehitysmaassa yhdellä naisella on helpostikin 10lasta? Miksi vaikka sinulla ei saisi olla yhtä? Senkö takia että lapsesi kuluttaisi enemmän, vaikka saisi huomattavasti paremman elämän? Kaikki päättävät mitä päättävät. Voihan ne lapset jättää tekemättä pelastaakseen maailman.

Vierailija
148/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä naisilla on täysin väärä kuva miehistä tässä asiassa. Ei miehillä ole vauvakuumetta ja ei miehet oikein edes tykkää hoitaa vauvoja. Päätös vauvasta on naisen ja mies hoitaa vauvaa koska nainen/yhteiskunta ohjaa miestä hoitamaan vauvaa. Naiset ei taida ymmärtää sitä että mies tekee asioita siten kuin nainen sanoo sen takia että nainen tulisi tyytyväiseksi. Tässä on iso kuilu sukupuolten välillä ja se on vauva asia.

Meillä ainakin mies halusi lapsia. Itsellä oli "ihan sama" asenne ja suostuin miehen mieliksi.

Vierailija
149/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen selitys koko aiheeseen ja se on...... miehiä harvoin lapset kiinnostaa tai niiden hoitaminen.

Lapsia on kiva tehdä, sukua on kiva jatkaa ja jotkut miehet pyrkii saamaan hyvät resurssit että hän pystyy elättämään sekä mahdollistamaan äidin ja lapsen elämän. Miehet tykkävät viettää aikaa lastensa kanssa kun niiden ikä on +10 vuotta. Uskallan väittää että miehillä ei oikeastaan ole vauvakuumetta jo ihan sen takia kun miehet kykenevät siittämään naisen raskaaksi vielä vaikka 100 vuotiaana kun taas naisilla takaraja tulee vastaan noi 40 vuotiaana.  Käytännössä miehen rooli on vain siittää nainen, nainen imettää ja hoitaa vauvan sellaiseksi että se pärjää ilma jatkuvaa huolenpitoa. 

Raskaus on naisen oma asia ja nainen päättä koska hän tulee raskaaksi vai tekeekö hän abortin.

Toivottavasti et ole poliitikkona päättämässä maamme asioista. Juuri kun olemme saaneet miehillekin oikeuksia olla helpommin lastensa kanssa.

Vierailija
150/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli aloituksesta mieleen, että mies on saanut tietää ettei biologisesti kykene lapsen hankkimiseen, mutta ei ole pystynyt kertomaan sitä suoraan. Sitten lastenvaatteiden hypistely kaupassa tuo asian pintaan ja se purkautuu noin. Tähän viittaisi ilmaisut joissa esitetään faktana, että ei TULE lasta. Näin puhuvat usein ne jotka ovat biologian puolesta lisääntymiskyvyttömiä.

Vierailija
151/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M28

Tämä. Me oltiin melkein kaikki tyttöjä jotka leikittiin lapsena kotia ja nukeilla. Pojat leikki autoilla.

Minä leikin lapsena autoilla, vaikka olin tyttö. Ilmankos ei ole koskaan ollut vauvakuumetta, eikä muiden vauvauutiset aiheuta mitään erityisiä viboja, ainakaan positiivisia sellaisia.

Vierailija
152/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi mies ja tuo on ihan normaalia käytöstä koska miehet ei vain yksinkertaisesti koe tarvetta vauvoille eikä miehiä kiinnosta niiden hoito joten sen takia miehet todella usein kieltäytyy ja empii lastenhankintaa. Lastenhoito ja lapsiasiat on vähän samaa verrattavissa kuin remonttihommiin, eli miehet päättää niistä ja naisia ei kiinnosta. Ap:lle voisin vain sanoa että ota ero ja pistä uutta matoa koukkuun. Mies tekee mielellään lapsia silloin jos kyet näyttämään miehelle että olet hyvä äiti ja valmis ottamaan vastuun jälkikasvusta.

Vierailija
153/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap täällä jo heti tänään että miten ilmoitit erosta miehelle, ei kukaan ansaitse tuollaista kohtelua. Kaikesta voi keskustella sivistyneesti. Räjähdysherkkä ihminen ei parasta isämateriaalia. Vaihtoon.

Mies on yövuorossa, joten pakkaan itku silmässä tavaroitani. Tuntuu pahalta ajatella jos mies käyttäytyisi noin lapsen kanssa, mutta onneksi en ehtinyt raskautua ja sian luonne tuli esiin. En tiedä uskallanko odottaa aamuun ja kasvokkain jutella, joten mietin josko jätän lapun pöydälle että se on ohi nyt ja lopullisesti.  Mies räyhäsi kaupassa sen verran pahasti että pelkään sian käyvän käsiksi jos jätän kasvotusten.

Vierailija
154/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin veikkaan, että mies on saanut tietää ettei voi saada lapsia tai että siinä on ainakin haasteita. Mun miehellä on kromosomitranslokaatio, ja ollaan sen vuoksi lapsettomia ja matkalla ivf-hoitoon. Toivottavasti selviää mistä on kyse.

Vierailija
155/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat mihellesi vain vauvojentekopäivänä.onnee

Vierailija
156/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen räyhääminen ei ole missään tilanteessa hyväksyttävää, tuohan on aivan nöyryyttävää käytöstä. Exäni harrasti tuota myös, kunnes kasvoin aikuiseksi ja aloin laittaa vastaan. Sitten hän alkoi räyhätä lapsellemme ja uhkasi minua erolla, kun asetuin lapsen puolelle. Olisi pitänyt erota jo tuolloin, mutta ero tuli vasta, kun hän löysi uuden, nuoremman, nöyryytettävän. Tämän myötä onneksi hänen ja lapsen välit paranivat.

Täytyy kuitenkin sanoa, että vauvan vaatteiden hiplaaminen ruokakauppareissulla ei kuulosta aivan terveeltä sekään. Jos siis ei olla jo oikeasti raskaana.

Vierailija
157/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa naiset olemaan tuollaisen miesten kanssa? Ei yksistään tuo vauva asia vaan koko keskustelutapa. Aivan jäätävää olisi kyllä jos oma mies käyttäytyisi tuolla tapaa.

Jos mies ei vuoden seurustelun jälkeen tiedä mitä haluaa, tai tulee ilmi ettei tulevaisuuden haaveet kohtaa niin oman elämän tuhlausta jäädä odottelemaan.

Tässä seurannut läheltä kun eräs tuttava esitteli poikaystäväänsä. Mietin että olipa harvinaisen omahyväinen ja itserakas (p*skantärkeä) tyyppi. Oli kuitenkin hieno ammatti, iso palkkapussi ja pääsi hienoihin kekkereihin. Vuosia olivat yhdessä, nainen odotti että mies olisi valmis sitoutumaan. Aina oli joku työvelvoite joka piti ensin hoitaa alta.

Niin siinä lopulta kävi että mies lähti toisen naisen matkaan, tuli ero ja perheestä haaveileva nainen jäi 36.v sinkuksi. Erillistaloudet ja asunto miehen nimissä. Lähipiirille ei kenellekään tullut yllätyksenä, nimittäin kilometrejen päähän näki että oli tällainen Peter Pan mies jolle oma mukavuus oli tärkeintä.

Ei kaikki miehet halua perhettä ja sitoutua. Perheestä haaveilevan kannattaa opetella tunnistamaan tällaiset. Missään nimessä ei kannata luopua perhehaaveesta. Parasta tässä elämässä on mies joka laittaa sinut etusijalle.

Kommentoin tuonne jo aiemmin, että olen kokenut saman kuin ap. Minäpä kerron miksi no siksi kun mies valehteli monta vuotta ja piti ns löyhässä hirressä, kaikki vika oli aina minun ja lopulta mikään ei ollut miehen (ex) mielestä hyvin - miestä ärsytti oma tyttöystävä ja ihan kaikki asiat mitkä eivät liittyneet mieheen itseensä. Ex oli narsisti, käytti henkistä väkivaltaa, pakotti ja uhkaili. Jos on hyväuskoinen toivoo ja haluaa toisesta aina pelkkää hyvää, kunnes lanka katkeaa. Tämän kykenee ymmärtämään vain jos on ollut puun ja kuoren välissä.

Vierailija
158/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan samaistun mieheen, jos koko ajan hiplaat, lässytät ja puhut omista perhekuvitelmista. En tiedä onko näin, mutta kuulostaa että homma mennyt överiksi ja mies haluaa perääntyä. Minulla on lapsia. Kyse ei ole ettenkö pitäisi lapsista.

Vierailija
159/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin viimeks akan heti kun se alko puhumaa lapsista, sanoin sille että lapsia en tee tähän yhteiskuntaan.

Pari viikkoa meni ja pääsin pois suhteesta.

Vierailija
160/326 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle tuli painostus mieleen ekana, kun tavallisella kauppareissullakin pitää näpelöidä vauvan vaatteita. Ra-sit-ta-vaa. Sä et tiedosta, jos teet moisia juttuja koko ajan. Huokailet ja ihastelet kovaan ääneen.

Rumastihan se mies sanoi, että vaikuttaa todella kyllästyneeltä aiheeseen.

Itse en tähän maailmaa lapsia taas haluais: Just mietin, että minkälaiset ihmiset haluaa lapsen pandemian keskellä.

Toiveikkaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi