Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on yhtäkkiä todella nuivaantunut vauvan hankintaan. :(

Vierailija
12.07.2021 |

Ollaan puhuttu jo seurusteluaikana asiat läpi, yhteistuumin haluttiin ainakin tuolloin yhteinen lapsi. Häistäkin on puhuttu mutta mies vaan viis veisaa tai sanoo aina että ehtiihän sitä. En painosta vaan kyselen mutten koko ajan. Kihloissakaan ei vielä olla ja mies tietää kuinka paljon haluan sitoutua ja perustaa perheen. Ikää meillä on 28v ja mies 35v. Pian olisi tarkoitus aloittaa vauvan yritys tai niin ainakin luulin mutta eilen kaupassa käydessä mies hermostui ja alkoi huutamaan minulle ettei tarvitse räpelöidä vauvan vaatteita ja ihan turhaan haaveilen äitiysvaatteisiin pukeutumisesta. Mies paukautti vihaisesti ettei meillei tule pentua ja musta ei tule koskaan äitiä ja marssi vihaisesti suoraan autolle. Jäin suu auki yksinäni seisomaan ja itkemään kun pari lähistöllä ollutta asiakasta tuijotti. Ostosten teko jäi kesken ja kotona ei ole ruokaa, mies valittaa nälkää mutta ei suostu puhumaan muusta. Kotimatkalla autossa oli ahdistava ilmapiiri ja miehen ilme oli todella vihainen. Ikinä aiemmin mitään tällaista ei ole tapahtunut. :( Surettaa.. viime yönä itkin silmät päästäni miehen sanoja mutta en ole kertonut tapahtuneesta ystäville -sukulaisille. Olo on tyhjä. Luovunko lapsihaaveista, kun mies on niin päättänyt? Oliko tämä loppu? Olen ihan sekaisin ja murtunut etten saata uskoa, on todella paha olla. :(

Kommentit (326)

Vierailija
221/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle lapsen hoito jankuttajalle olisi muutama kysymys. Miksi miehet haluavat väen vängällä eron sattuessa jaetun huoltajuuden? Miksi he vaivautuvat edes näkemään lapsiaan eron jälkeen? Vain pieni osa katoaa kokonaan lasten elämästä. Miten perustelet tämän? Olisi kiva jos löytäisit jotain tutkimustietoa, etkä linkkailisi keskusteluita tähän. Kiitos.

Missä vängätään hoitamisesta?

No tämä "äidit pakottaa miehet isiksi ja miehillä ei kiinnosta lapsenhoito"-vänkääjä, joka linkkasi tänne n.10 keskustelupalstan linkkiä.

Linkittäjä olin minä enkä ole vängännyt hoitamisesta. En ole lukenut kaikkia viestejä.

On minusta eri asia hoitaa jo olemassa olevaa lasta, kun maito on jo maassa. Jos itse tulisin raskaaksi niin hoitaisin lapsen rakkaudella ja parhaan kykyni mukaan, mutta tavoite tietenkin on ettei lapsen tarvitsisi syntyä tänne, isälle joka häntä ei halua, äidille jolla ei ole varaa häntä yksin elättää ja maailmaan jolla ei ole enää kantokykyä kestää enempää kuormitusta :(

Jos tilanteesi olisi erilainen niin ajattelisitko erilailla? Jos sinulla olisi varaa ja miehesi haluaisi lapsen? Toisaalta ymmärrän ajatuksesi maailman tilanteesta, mutta mietitkö sitä että kehitysmaassa yhdellä naisella on helpostikin 10lasta? Miksi vaikka sinulla ei saisi olla yhtä? Senkö takia että lapsesi kuluttaisi enemmän, vaikka saisi huomattavasti paremman elämän? Kaikki päättävät mitä päättävät. Voihan ne lapset jättää tekemättä pelastaakseen maailman.

Miksi aina vedetään tähän mukaan se Afrikka-kortti ja heitetään päästä jotain random lukuja? Mikset laita lähdettä väitteillesi? Afrikassa lisäännytään puolet tuosta mitä väitit, suomalaiset lisääntyvät melkein yhtä paljon kuin kiinalaiset. Kulutamme myös huomattavasti enemmän.

https://ourworldindata.org/grapher/children-per-woman-un?tab=table&coun…

"Hoksasit" siis pointin. Etkö ymmärtänyt mitä kirjoitin. En sanonut että KAIKILLA naisilla siellä on 10 lasta, vaan että voi helposti olla. Et vastannut yhteenkään kysymykseen. Eikä pointti ollut tuo kehitysmaa juttu. Tekstissäni oli paljon muutakin, jonka sinä päätit ohittaa. Vain että pääset paasaamaan maailman tuhoamisesta. En siis koe että minun tarvii laittaa lähteitä ja linkkejä, koska ne eivät millään tasolla liity kommenttiini. Ne olivat vain sivuseikka. Laita itse linkkiä ja lähdettä ja todista että yhden, kahden tai kymmenen ihmisen lisääntyminen räjäyttää maailman.

En ole tuo jolle aikaisemmin vastasit. Miksi riehut? Saa täällä muutkin osallistua keskusteluun.

Ompa yksinkertainen tapa kommunikoida. Yritetään alentaa muita tuollaisella "miksi riehut" jutuilla. Lapsellista. Tehdään oletuksia ja luetaan miten halutaan.

Onpa yksinkertainen tapa kommunikoida. Yritetään alentaa muita tuollaisilla "hoksasit, paasaat, et ymmärrä" jutuilla. Järjetöntä verrata liikakansoituksen vaikutusta maapallon "räjähtämiseen". Oletko ikinä edes opiskellut fysiikkaa saati tehnyt sillä tutkimusta? Tai ymmärtänyt kasvihuoneilmiön takaisinkytkentää ja mitä se tuleville sukupolville aiheuttaa..

Toivottavasti et ainakaan ole lisääntynyt.

Afrikka kortti ja loppuun klisee. Omaperäistä.

Yhdys sana virhe ja 0 argumenttia. Rationaalista keskustelua.

Vierailija
222/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole saanut sanottua, että haluaa erota.  Anna mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsellut kavereitaan ympärillään, että mihin jamaan ovat itsensä lasten myötä ajaneet.

Järkipäätös olisi jättää sut itse.

Lähipiirissä naimisissa olevat perheelliset ovat yhdessä halunneet perustaa perheen eikä kumpikaan pariskunnan osapuolista ole jumissa, kun ovat yhdessä halunneet sitoutua, ottaa vastuun ja perustaa perheen. Siinä mielessä voit olla oikeassa että miessika välttelee juurikin sitä mitä ei halua ja kyseinen sika ei halunnut ns palloa jalkaan. :(

Oletko vapaaehtoiseti antanut sian pumpata sinua, vai onko miesmakusi parempi?

Vierailija
224/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsellut kavereitaan ympärillään, että mihin jamaan ovat itsensä lasten myötä ajaneet.

Järkipäätös olisi jättää sut itse.

Lähipiirissä naimisissa olevat perheelliset ovat yhdessä halunneet perustaa perheen eikä kumpikaan pariskunnan osapuolista ole jumissa, kun ovat yhdessä halunneet sitoutua, ottaa vastuun ja perustaa perheen. Siinä mielessä voit olla oikeassa että miessika välttelee juurikin sitä mitä ei halua ja kyseinen sika ei halunnut ns palloa jalkaan. :(

Oletko vapaaehtoiseti antanut sian pumpata sinua, vai onko miesmakusi parempi?

Eläimiin sekaantuminen ei ole pakollista. Kyllä sitä joku ihan vapaaehtoisesti tekee.

Vierailija
225/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle lapsen hoito jankuttajalle olisi muutama kysymys. Miksi miehet haluavat väen vängällä eron sattuessa jaetun huoltajuuden? Miksi he vaivautuvat edes näkemään lapsiaan eron jälkeen? Vain pieni osa katoaa kokonaan lasten elämästä. Miten perustelet tämän? Olisi kiva jos löytäisit jotain tutkimustietoa, etkä linkkailisi keskusteluita tähän. Kiitos.

No tämä "äidit pakottaa miehet isiksi ja miehillä ei kiinnosta lapsenhoito"-vänkääjä, joka linkkasi tänne n.10 keskustelupalstan linkkiä.

Linkittäjä olin minä enkä ole vängännyt hoitamisesta. En ole lukenut kaikkia viestejä.

On minusta eri asia hoitaa jo olemassa olevaa lasta, kun maito on jo maassa. Jos itse tulisin raskaaksi niin hoitaisin lapsen rakkaudella ja parhaan kykyni mukaan, mutta tavoite tietenkin on ettei lapsen tarvitsisi syntyä tänne, isälle joka häntä ei halua, äidille jolla ei ole varaa häntä yksin elättää ja maailmaan jolla ei ole enää kantokykyä kestää enempää kuormitusta :(

Jos tilanteesi olisi erilainen niin ajattelisitko erilailla? Jos sinulla olisi varaa ja miehesi haluaisi lapsen? Toisaalta ymmärrän ajatuksesi maailman tilanteesta, mutta mietitkö sitä että kehitysmaassa yhdellä naisella on helpostikin 10lasta? Miksi vaikka sinulla ei saisi olla yhtä? Senkö takia että lapsesi kuluttaisi enemmän, vaikka saisi huomattavasti paremman elämän? Kaikki päättävät mitä päättävät. Voihan ne lapset jättää tekemättä pelastaakseen maailman.

Miksi aina vedetään tähän mukaan se Afrikka-kortti ja heitetään päästä jotain random lukuja? Mikset laita lähdettä väitteillesi? Afrikassa lisäännytään puolet tuosta mitä väitit, suomalaiset lisääntyvät melkein yhtä paljon kuin kiinalaiset. Kulutamme myös huomattavasti enemmän.

"Hoksasit" siis pointin. Etkö ymmärtänyt mitä kirjoitin. En sanonut että KAIKILLA naisilla siellä on 10 lasta, vaan että voi helposti olla. Et vastannut yhteenkään kysymykseen. Eikä pointti ollut tuo kehitysmaa juttu. Tekstissäni oli paljon muutakin, jonka sinä päätit ohittaa. Vain että pääset paasaamaan maailman tuhoamisesta. En siis koe että minun tarvii laittaa lähteitä ja linkkejä, koska ne eivät millään tasolla liity kommenttiini. Ne olivat vain sivuseikka. Laita itse linkkiä ja lähdettä ja todista että yhden, kahden tai kymmenen ihmisen lisääntyminen räjäyttää maailman.

En ole tuo jolle aikaisemmin vastasit. Miksi riehut? Saa täällä muutkin osallistua keskusteluun.

Ompa yksinkertainen tapa kommunikoida. Yritetään alentaa muita tuollaisella "miksi riehut" jutuilla. Lapsellista. Tehdään oletuksia ja luetaan miten halutaan.

Onpa yksinkertainen tapa kommunikoida. Yritetään alentaa muita tuollaisilla "hoksasit, paasaat, et ymmärrä" jutuilla. Järjetöntä verrata liikakansoituksen vaikutusta maapallon "räjähtämiseen". Oletko ikinä edes opiskellut fysiikkaa saati tehnyt sillä tutkimusta? Tai ymmärtänyt kasvihuoneilmiön takaisinkytkentää ja mitä se tuleville sukupolville aiheuttaa..

Ei tuommoisiin jaksa panostaa. Luetko ollenkaan kommentteja ennen kuin alat paasata? Argumentoit takaisin käyttämällä minun sanoja. Etkä selvästi edes yritä ymmärtää lukemaasi. Otat kaikki henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Miten tuollaisen kans voi rationaalisesti keskustella?

Vierailija
226/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on huomannut että et rakasta häntä vaan ajatusta lapsesta. Eroa. 

Tämä. Naiset käyttävät miehiä vain omien haaveidensa toteuttamiseen eikä pieneen mieleenkään tule että sillä miehelläkin on tunteet. Ap, koska viimeksi osoitit huomiota miehellesi etkä lässyttänyt vauvasta?

En ole lässyttänyt ikinä, kun en ole sellainen. Mies on tasan kerran sanonut rakastavansa mua kaatokännissä. Olen passannut miestä, ostanut ruokaa, siivonnut ja pyykännyt mutta mitään näistä mies ei tehnyt minulle. :( Meidän juttu on ohi lopullisesti. Joo, miehellä on tunteet vihaiset ja ärtyneet tunteet.

Vierailija
227/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsimään toinen mies. Olet jo 28v ei kannata tuhlata aikaa. Pitää löytää hyvä mies.

Vierailija
228/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äijä mäkeen ja tilalle sellainen, joka aidosti lasta haluaa.

Näin on parasta tehdä kun haluamme eri asioita. En vain tiedä mistä löytää uusi mies? Oon ollut niin monta vuotta poissa deittimarkkinoilta.

Etkö sieltä koulustasi löydä jotain kivaa poikaa?

Koulusta? En ole opiskelija.

Mikset?

En ole koulussa, olen työelämässä.

Vierailija
229/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli aloituksesta mieleen, että mies on saanut tietää ettei biologisesti kykene lapsen hankkimiseen, mutta ei ole pystynyt kertomaan sitä suoraan. Sitten lastenvaatteiden hypistely kaupassa tuo asian pintaan ja se purkautuu noin. Tähän viittaisi ilmaisut joissa esitetään faktana, että ei TULE lasta. Näin puhuvat usein ne jotka ovat biologian puolesta lisääntymiskyvyttömiä.

Ei ole tällaisesta kyse, ei todellakaan ikimaailmassa.

Vierailija
230/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuommoisiin jaksa panostaa. Luetko ollenkaan kommentteja ennen kuin alat paasata? Argumentoit takaisin käyttämällä minun sanoja. Etkä selvästi edes yritä ymmärtää lukemaasi. Otat kaikki henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Miten tuollaisen kans voi rationaalisesti keskustella?

Omat sanasi sopivat sinuun. Sinällään keskustelu tästä on turhaa kunhan vain otat neuvoa omista kommenteistasi.

Vierailija
231/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Naiset käyttävät miehiä vain omien haaveidensa toteuttamiseen eikä pieneen mieleenkään tule että sillä miehelläkin on tunteet. Ap, koska viimeksi osoitit huomiota miehellesi etkä lässyttänyt vauvasta?

En ole lässyttänyt ikinä, kun en ole sellainen. Mies on tasan kerran sanonut rakastavansa mua kaatokännissä. Olen passannut miestä, ostanut ruokaa, siivonnut ja pyykännyt mutta mitään näistä mies ei tehnyt minulle. :( Meidän juttu on ohi lopullisesti. Joo, miehellä on tunteet vihaiset ja ärtyneet tunteet.

Mitä? Mies ei ole sanonut selvinpäin edes rakastavansa sinua ja kuvittelet että menette naimisiin ja hankitte lapsen? Oletko nyt tosissasi????

Vierailija
232/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap täällä jo heti tänään että miten ilmoitit erosta miehelle, ei kukaan ansaitse tuollaista kohtelua. Kaikesta voi keskustella sivistyneesti. Räjähdysherkkä ihminen ei parasta isämateriaalia. Vaihtoon.

Mies on yövuorossa, joten pakkaan itku silmässä tavaroitani. Tuntuu pahalta ajatella jos mies käyttäytyisi noin lapsen kanssa, mutta onneksi en ehtinyt raskautua ja sian luonne tuli esiin. En tiedä uskallanko odottaa aamuun ja kasvokkain jutella, joten mietin josko jätän lapun pöydälle että se on ohi nyt ja lopullisesti.  Mies räyhäsi kaupassa sen verran pahasti että pelkään sian käyvän käsiksi jos jätän kasvotusten.

Täällä oon hotellilla ainakin päivän tai pari. Jätin pöydälle lapun, jossa kerroin että meidän juttu on kokonaan loppu. Mies tuskin on vielä huomannut lappua, kun tapojensa mukaan nukkuu pitkään aina yövuoron jäljiltä. Alan järjestelemään asioita, etsimään asuntoa ym. Itkettää, mutta samalla on helpompi hengittää.

Vierailija
233/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka mies nyt olisikin muuttanut mielensä, niin törkeää huutaa tuolla tavalla julkisella paikalla ja itkettää toista! Anteeksiantamatonta käytöstä, tuollaiset kahdenkeskiset asiat pitäisi puhua kahden kesken ja keskustelemalla, ei huutamalla kaupassa. Mieshän on oikee "helmi". Heivaa helvettiin mokoma.

Joskus voi vaan menettää itsehillintänsä, julkisella paikallakin. Se on inhimillistä.  Minulla pinna kärähtää eikä kysy lupaa etukäteen. Kärsin siitä ja kadun aina. 

Ap, voi että ymmärrän sinun vauvahaaveesi! Jospa miehesi kuitenkin tuntee itsensä vähän nurkkaan ahdistetuksi? Kyllä hän saattaa haluta lasta ja juuri sinun kanssasi, jos saa vähän hengähtää aiheesta ja tilaa omille ajatuksilleen ja toiveilleen. Sanoit, että et puhu aiheesta koko ajan, mutta toisesta se voi tuntua siltä. Älä hypistele vauvan vaatteita tms. hänen kanssaan. Malta mielesi, kyllä se oikea ratkaisu tulee ihan itsestään ennen pitkää. 

Vierailija
234/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein! tsemppiä jatkoon. Pysy kovana ja löydät vielä miehen, olet nuori onneksi

Vierailija
235/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Mies ei ole sanonut selvinpäin edes rakastavansa sinua ja kuvittelet että menette naimisiin ja hankitte lapsen? Oletko nyt tosissasi????

Unohtui aiemmasta viestistä, että viimeisen vuoden aikana mies on kaatokännissä kerran sanonut rakastavansa mua. Ei viimeaikoina kertaakaan selvinpäin, mä oon sanonut ainoastaan mutta ei mies ole kuunnellut mitä puhun juuri sillä hetkellä. :(

Vierailija
236/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tää mies pahoittelisi niin ei ole ok räyhätä noin. Kertoo paljon miehen luonteesta. Ja miksei ole aiemmin sanonut ettei halua lapsia. Älä mene takaisin sen miehen luo jos pyytää, se kuitenkaan haluaisi lasta vuosikausiin ja tekisi uudestaan samat raivarit 5v päästä

Vierailija
237/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva on naisen oma projekti tosi usein siis naiset haluavat lapsia ja he sitten yrittävät puhua miehen ympäri että mies tekisi lapsia hänen kanssaan. 

Miehet sitten suostuvat tekemään lapsia koska he haluavat naisen onnelliseksi, sitten nämä naiset ihmettelevät miksi mies ei ota niin paljoa vastuuta perheestä. No mies ei ota vastuuta koska häntä ei kiinnosta lapset vaan ne lapset tehtiin koska nainen ne halusi. Sitten miehellä on lapsia mitä se ei oikeasti halunnut ja naisella on lapset.

Eroaminen on ratkaisu moneen ongelmaan kuten ap:n.

Tiedän jo että viestini saa paljon kohua aikaan mutta sanon miehenä tämän ja olen huomannut tämän ihan lähipiirissänikin.

Samaa mieltä ja olen siis nainen. Sille on syynsä että miehet pitävät meistä veloista.

Vierailija
238/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne tyhjät sanat sinulle merkitsee?

Oliko sinulla sinkkuaikoina paljonkin miespuolisia ystäviä, että ihan sinun itsesi takia sinua jaksoivat eivätkä minkään siitä seuraavan "palkinnon" takia?

Vierailija
239/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtui aiemmasta viestistä, että viimeisen vuoden aikana mies on kaatokännissä kerran sanonut rakastavansa mua. Ei viimeaikoina kertaakaan selvinpäin, mä oon sanonut ainoastaan mutta ei mies ole kuunnellut mitä puhun juuri sillä hetkellä. :(

No onneksi nyt eroatte. Ethän sinä haluaisi että lapsen isä ei rakasta sinua ja lapsesi huomaa sen. 

Vierailija
240/326 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä on toinen, koko kaupunki tietää sen sua ennen.

Tällaista ei tullu suhteemme aikana esille ja jos onkin niin ei kiinnosta koska mun puolesta ollaan erottu lopullisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan