Mies on yhtäkkiä todella nuivaantunut vauvan hankintaan. :(
Ollaan puhuttu jo seurusteluaikana asiat läpi, yhteistuumin haluttiin ainakin tuolloin yhteinen lapsi. Häistäkin on puhuttu mutta mies vaan viis veisaa tai sanoo aina että ehtiihän sitä. En painosta vaan kyselen mutten koko ajan. Kihloissakaan ei vielä olla ja mies tietää kuinka paljon haluan sitoutua ja perustaa perheen. Ikää meillä on 28v ja mies 35v. Pian olisi tarkoitus aloittaa vauvan yritys tai niin ainakin luulin mutta eilen kaupassa käydessä mies hermostui ja alkoi huutamaan minulle ettei tarvitse räpelöidä vauvan vaatteita ja ihan turhaan haaveilen äitiysvaatteisiin pukeutumisesta. Mies paukautti vihaisesti ettei meillei tule pentua ja musta ei tule koskaan äitiä ja marssi vihaisesti suoraan autolle. Jäin suu auki yksinäni seisomaan ja itkemään kun pari lähistöllä ollutta asiakasta tuijotti. Ostosten teko jäi kesken ja kotona ei ole ruokaa, mies valittaa nälkää mutta ei suostu puhumaan muusta. Kotimatkalla autossa oli ahdistava ilmapiiri ja miehen ilme oli todella vihainen. Ikinä aiemmin mitään tällaista ei ole tapahtunut. :( Surettaa.. viime yönä itkin silmät päästäni miehen sanoja mutta en ole kertonut tapahtuneesta ystäville -sukulaisille. Olo on tyhjä. Luovunko lapsihaaveista, kun mies on niin päättänyt? Oliko tämä loppu? Olen ihan sekaisin ja murtunut etten saata uskoa, on todella paha olla. :(
Kommentit (326)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle lapsen hoito jankuttajalle olisi muutama kysymys. Miksi miehet haluavat väen vängällä eron sattuessa jaetun huoltajuuden? Miksi he vaivautuvat edes näkemään lapsiaan eron jälkeen? Vain pieni osa katoaa kokonaan lasten elämästä. Miten perustelet tämän? Olisi kiva jos löytäisit jotain tutkimustietoa, etkä linkkailisi keskusteluita tähän. Kiitos.
Missä vängätään hoitamisesta?
No tämä "äidit pakottaa miehet isiksi ja miehillä ei kiinnosta lapsenhoito"-vänkääjä, joka linkkasi tänne n.10 keskustelupalstan linkkiä.
Linkittäjä olin minä enkä ole vängännyt hoitamisesta. En ole lukenut kaikkia viestejä.
On minusta eri asia hoitaa jo olemassa olevaa lasta, kun maito on jo maassa. Jos itse tulisin raskaaksi niin hoitaisin lapsen rakkaudella ja parhaan kykyni mukaan, mutta tavoite tietenkin on ettei lapsen tarvitsisi syntyä tänne, isälle joka häntä ei halua, äidille jolla ei ole varaa häntä yksin elättää ja maailmaan jolla ei ole enää kantokykyä kestää enempää kuormitusta :(
Jos tilanteesi olisi erilainen niin ajattelisitko erilailla? Jos sinulla olisi varaa ja miehesi haluaisi lapsen? Toisaalta ymmärrän ajatuksesi maailman tilanteesta, mutta mietitkö sitä että kehitysmaassa yhdellä naisella on helpostikin 10lasta? Miksi vaikka sinulla ei saisi olla yhtä? Senkö takia että lapsesi kuluttaisi enemmän, vaikka saisi huomattavasti paremman elämän? Kaikki päättävät mitä päättävät. Voihan ne lapset jättää tekemättä pelastaakseen maailman.
Miksi aina vedetään tähän mukaan se Afrikka-kortti ja heitetään päästä jotain random lukuja? Mikset laita lähdettä väitteillesi? Afrikassa lisäännytään puolet tuosta mitä väitit, suomalaiset lisääntyvät melkein yhtä paljon kuin kiinalaiset. Kulutamme myös huomattavasti enemmän.
https://ourworldindata.org/grapher/children-per-woman-un?tab=table&coun…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle lapsen hoito jankuttajalle olisi muutama kysymys. Miksi miehet haluavat väen vängällä eron sattuessa jaetun huoltajuuden? Miksi he vaivautuvat edes näkemään lapsiaan eron jälkeen? Vain pieni osa katoaa kokonaan lasten elämästä. Miten perustelet tämän? Olisi kiva jos löytäisit jotain tutkimustietoa, etkä linkkailisi keskusteluita tähän. Kiitos.
No tämä "äidit pakottaa miehet isiksi ja miehillä ei kiinnosta lapsenhoito"-vänkääjä, joka linkkasi tänne n.10 keskustelupalstan linkkiä.
En nyt tiedä mistä tämä keskustelu on lähtenyt käyntiin ja mitä tästä aiheesta on keskusteltu(en lukenut ketjua läpi), mutta mun mielestä se on aina mennyt niin että nainen sen päättää tehdääkö lapsia vai ei ja jos mies ei halua lapsia naisen manipuloinnista huolimatta niin silloin tulee ero. Yleensä nainen onnistuu manipuloimaan miehen koska muuten tulee ero. Ja ei miehiä ainakaan mun havointojeni mukaan miehiä kiinnosta lastenhoito kovinkaan paljoa verrattuna äiteihin.
Varmaan yks suurin syy sille miks mun ikäset miehet ei oikein halua lapsia on se ettei se niiden hoito tai vauva aika kiinnosta.
M28
En oo ahdistellut miestä vauvapuheilla enkä päättänyt asioista yksin. Erehdyin luulemaan, että miessika haluaa aidosti lapsen kanssani mutta väärässä olin. :( En tiedä yhtäkään parisuhdetta, jossa nainen olisi yksin päättänyt perheen perustamisesta tai ei ainakaan sukulaisissa eikä ystävissä ole sellaisia. Ketään ei voi pakottaa naimisiin eikä vanhemmaksi kuin ei myöskään pakottaa olematta. Siksi mun on parempi erota. En mä siedä tuollaista enää, että mies huutaa ja raivoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka nöyryyttäisi ja nolaisi minut julkisella paikslla olisi siirtynyt ex-mieheksi jo samana iltana. Ei rakastamaansa ihmistä kohdella noin. Mies ei selvästi kunnioita sinua tippaakaan. Mies on aikaisemmin valehdellut sinulle sitoutumis- ja perhesuunnitelmista koska on ajatellut että saa vielä hetken sinut pidettyä tyytyväisenä ja olet hänelle sen aikaa vakipanona.
Miksi luulet että ap on tarjoutunut lypsettäväksi?
No miten on, ap? :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä mistä tämä keskustelu on lähtenyt käyntiin ja mitä tästä aiheesta on keskusteltu(en lukenut ketjua läpi), mutta mun mielestä se on aina mennyt niin että nainen sen päättää tehdääkö lapsia vai ei ja jos mies ei halua lapsia naisen manipuloinnista huolimatta niin silloin tulee ero. Yleensä nainen onnistuu manipuloimaan miehen koska muuten tulee ero. Ja ei miehiä ainakaan mun havointojeni mukaan miehiä kiinnosta lastenhoito kovinkaan paljoa verrattuna äiteihin.
Varmaan yks suurin syy sille miks mun ikäset miehet ei oikein halua lapsia on se ettei se niiden hoito tai vauva aika kiinnosta.
M28
Mun mies oli se joka halusi naimisiin ja sitoutua kun itse olin se joka avioliittoa siirsin. Puhuimme perhe haaveista ja molemmat haaveili isosta perheestä. Kun ensimmäinen lapsi ilmoitti tulostaan, mies oli onnen kyyneleet silmissä. Lasten syntymät ja vauva-ajat on ollut miehelle ihan elämän parasta aikaa. Osallistunut vauvanhoitoon ja perhe-elämään ihan 100%. Jos töistä lomaa niin sen käyttää kaikista mieluiten perheensä kanssa.
Oli 28.v kun oli jo 3 lasta.
Täysin typerää laittaa miehiä johonkin muottiin ja kuvitella kuinka kaikki olisivat samanlaisia. Perhekeskeisiä miehiä löytyy myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28
Minkä takia minun kommentti sai alapeukkuja?
Vai pitääkö meidän nykyisin olla niin tasa-arvoisia ettei lisääntymisessäkään saa olla sukupuolieroja?
Seuraavaksi vaaditte tasa-arvon nimiin että miestenkin pitää imettää ja synnyttää?
M28
Koska kommenttisi koskee vain sinua ja lähipiiriäsi eikä anna todellista kuvaa kaikista ihmisistä.
Minäkin tiedän kaveripiireistäni että niissä just mies on ollut se vauvakuumeilija vähintään yhtä paljon tai enemmänkin kuin nainen. Eri asia sitten miten on suhtautunut lastenhoitoon tai onko lapsia ylipäätään siunaantunut.
Sitäpaitsi monella miehellä alkaa yhtäkkiä isyyshaaveita tulla siinä 40 lähestyttäessä jostain syystä, mutta naisille se on yleisesti ottaen liian myöhäistä. Jos haluaa isäksi ja terveitä lapsia, kannattaa itsekin aloittaa ennemmin liian aikaisin kuin liian myöhään.
N31
Tilastot puhuisivat enemmän kuin yksittäisten ihmisten kokemukset.
Jos kokemukset ovat sitä että mies on halunnut lapsia, saa yläpeukkuja.
Jos kokemukset ovat sitä että mies ei ole halunnut lapsia, saa alapeukkuja.
Vain tietynlaiset omat kokemukset ovat ok täällä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on yksi mies ja tuo on ihan normaalia käytöstä koska miehet ei vain yksinkertaisesti koe tarvetta vauvoille eikä miehiä kiinnosta niiden hoito joten sen takia miehet todella usein kieltäytyy ja empii lastenhankintaa. Lastenhoito ja lapsiasiat on vähän samaa verrattavissa kuin remonttihommiin, eli miehet päättää niistä ja naisia ei kiinnosta. Ap:lle voisin vain sanoa että ota ero ja pistä uutta matoa koukkuun. Mies tekee mielellään lapsia silloin jos kyet näyttämään miehelle että olet hyvä äiti ja valmis ottamaan vastuun jälkikasvusta.
En halua lasta yksin parisuhteessa, haluan perheen jossa mieskin haluaa naimisiin ja perustaa perheen yhtä paljon kuin minäkin. Huutavaa sikaa en enää aio sietää. Nyt ei ollut kyse siitä ettenkö olisi hyvä äiti ja valmis ottamaan vastuuta jälkikasvusta, kun todellakin olen. Miessika ei vaan halua samoja asioita ja alkoi räyhäämään. :( toivon koko sydämestäni tapaavani miehen, joka jakaa samanlaiset arvot kanssani ja haluaa aidosti perheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28
Mun mies oli se joka halusi naimisiin ja sitoutua kun itse olin se joka avioliittoa siirsin. Puhuimme perhe haaveista ja molemmat haaveili isosta perheestä. Kun ensimmäinen lapsi ilmoitti tulostaan, mies oli onnen kyyneleet silmissä. Lasten syntymät ja vauva-ajat on ollut miehelle ihan elämän parasta aikaa. Osallistunut vauvanhoitoon ja perhe-elämään ihan 100%. Jos töistä lomaa niin sen käyttää kaikista mieluiten perheensä kanssa.
Oli 28.v kun oli jo 3 lasta.
Täysin typerää laittaa miehiä johonkin muottiin ja kuvitella kuinka kaikki olisivat samanlaisia. Perhekeskeisiä miehiä löytyy myös.
Tilastot kertoisivat enemmän kuin kokemuksesi.
Hassua puhua avioliiton ja perheen perustamisen siirtämisestä jos on 3 lasta jo opiskelijaiässä. Silloin väkisinkin on aloitettu jo kun oma kehitys on vielä ollut kesken, ellei ole monikkoraskaus.
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa miehelle, että puhuu vain omasta puolestaan.
Jos todella sanoi, ettei sinusta tule koskaan äitiä, niin mistäpä hän sen voi tietää - ei toisen elämän haaveita suunnitelmia noin vain miehen mahtisanalla peruuteta.
Ehdotan, että keräät tavarasi, järjestät asiasi ja alat elää omaa elämää avoimin silmin. Suomestakin löytyy runsaasti mukavia miehiä, jotka haluavat naimisiin ja perustaa perheen - löytyy taatusti joku, joka tahtoo tehdä sen juuri sinun kanssasi.
Sydämeen sattuu, kun ajattelinkin miehen sanoja "susta ei tule koskaan äitiä" ja "meille ei tule koskaan pentua". Mies oikein karjui niin että kaupan käytävät raikui ja pelkäsin että kohta tulee vartija paikalle, ei onneksi tullu. En tahallani katsellut vauvan vaatteita vaan aikomus oli ostaa odottavalle ystävälle lahja mikä jäi ostamatta miehen kiukuttelun takia. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos todella sanoi, ettei sinusta tule koskaan äitiä, niin mistäpä hän sen voi tietää - ei toisen elämän haaveita suunnitelmia noin vain miehen mahtisanalla peruuteta.
Ehdotan, että keräät tavarasi, järjestät asiasi ja alat elää omaa elämää avoimin silmin. Suomestakin löytyy runsaasti mukavia miehiä, jotka haluavat naimisiin ja perustaa perheen - löytyy taatusti joku, joka tahtoo tehdä sen juuri sinun kanssasi.
Sydämeen sattuu, kun ajattelinkin miehen sanoja "susta ei tule koskaan äitiä" ja "meille ei tule koskaan pentua". Mies oikein karjui niin että kaupan käytävät raikui ja pelkäsin että kohta tulee vartija paikalle, ei onneksi tullu. En tahallani katsellut vauvan vaatteita vaan aikomus oli ostaa odottavalle ystävälle lahja mikä jäi ostamatta miehen kiukuttelun takia. :(
Onko ystäväsikin vielä nuorisoalennuksien piirissä (alle 30v lapsi)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkittäjä olin minä enkä ole vängännyt hoitamisesta. En ole lukenut kaikkia viestejä.
On minusta eri asia hoitaa jo olemassa olevaa lasta, kun maito on jo maassa. Jos itse tulisin raskaaksi niin hoitaisin lapsen rakkaudella ja parhaan kykyni mukaan, mutta tavoite tietenkin on ettei lapsen tarvitsisi syntyä tänne, isälle joka häntä ei halua, äidille jolla ei ole varaa häntä yksin elättää ja maailmaan jolla ei ole enää kantokykyä kestää enempää kuormitusta :(
Jos tilanteesi olisi erilainen niin ajattelisitko erilailla? Jos sinulla olisi varaa ja miehesi haluaisi lapsen? Toisaalta ymmärrän ajatuksesi maailman tilanteesta, mutta mietitkö sitä että kehitysmaassa yhdellä naisella on helpostikin 10lasta? Miksi vaikka sinulla ei saisi olla yhtä? Senkö takia että lapsesi kuluttaisi enemmän, vaikka saisi huomattavasti paremman elämän? Kaikki päättävät mitä päättävät. Voihan ne lapset jättää tekemättä pelastaakseen maailman.
Miksi aina vedetään tähän mukaan se Afrikka-kortti ja heitetään päästä jotain random lukuja? Mikset laita lähdettä väitteillesi? Afrikassa lisäännytään puolet tuosta mitä väitit, suomalaiset lisääntyvät melkein yhtä paljon kuin kiinalaiset. Kulutamme myös huomattavasti enemmän.
Ajatella. 4 lasta hommanneet ovat lisääntyneet yhtä paljon kuin Afrikassa keskimäärin :O
Voisin veikata että hekin silti tuota Afrikka-korttia käyttävät.
Onko porukkaa menossa Levin ruskamaratooniin.
Jos mies on käyttäytynyt noin, asia on sillä selvä, hän ei halua kyseisiä asioita, ainakaan sinun kanssasi ap, olen pahoillani että sanon suoraan mutta näin se on. Ja jos nuo asiat ovat sinulle tärkeitä, on uusi mies ainoa vaihtoehto.
Miehen käytös tai mieli ei tule tuosta muuttumaan, usko pois. Sinulla on vielä hyvin aikaa löytää sopiva mies. Onnea matkaan ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka nöyryyttäisi ja nolaisi minut julkisella paikslla olisi siirtynyt ex-mieheksi jo samana iltana. Ei rakastamaansa ihmistä kohdella noin. Mies ei selvästi kunnioita sinua tippaakaan. Mies on aikaisemmin valehdellut sinulle sitoutumis- ja perhesuunnitelmista koska on ajatellut että saa vielä hetken sinut pidettyä tyytyväisenä ja olet hänelle sen aikaa vakipanona.
Miksi luulet että ap on tarjoutunut lypsettäväksi?
No miten on, ap? :/
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hoksasit" siis pointin. Etkö ymmärtänyt mitä kirjoitin. En sanonut että KAIKILLA naisilla siellä on 10 lasta, vaan että voi helposti olla. Et vastannut yhteenkään kysymykseen. Eikä pointti ollut tuo kehitysmaa juttu. Tekstissäni oli paljon muutakin, jonka sinä päätit ohittaa. Vain että pääset paasaamaan maailman tuhoamisesta. En siis koe että minun tarvii laittaa lähteitä ja linkkejä, koska ne eivät millään tasolla liity kommenttiini. Ne olivat vain sivuseikka. Laita itse linkkiä ja lähdettä ja todista että yhden, kahden tai kymmenen ihmisen lisääntyminen räjäyttää maailman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hoksasit" siis pointin. Etkö ymmärtänyt mitä kirjoitin. En sanonut että KAIKILLA naisilla siellä on 10 lasta, vaan että voi helposti olla. Et vastannut yhteenkään kysymykseen. Eikä pointti ollut tuo kehitysmaa juttu. Tekstissäni oli paljon muutakin, jonka sinä päätit ohittaa. Vain että pääset paasaamaan maailman tuhoamisesta. En siis koe että minun tarvii laittaa lähteitä ja linkkejä, koska ne eivät millään tasolla liity kommenttiini. Ne olivat vain sivuseikka. Laita itse linkkiä ja lähdettä ja todista että yhden, kahden tai kymmenen ihmisen lisääntyminen räjäyttää maailman.
En ole tuo jolle aikaisemmin vastasit. Miksi riehut? Saa täällä muutkin osallistua keskusteluun.
Itse vastaeronneena sanon, että ei sitä eroa kannata pelätä, varsinkaan jos suhde on jo täysin tulehtunut.
Sinulla ap on sinänsä tuuri, että tuollainen alkoi ennen lapsen saamista. Omalla exälläni huono käytös alkoi lapsen saannin jälkeen.
Kaikenlaiset yh-pelottelut mielessä jaksoin aikani. Sitten kun mies lopulta ilmoitti mahtipontisesti haluavansa erota niin tuumin, ettei oikeastaan hassumpi vaihtoehto.
Hetken oli surua lapsen ydinperheen menettämisestä, mutta miestä itseään en ole kaivannut lainkaan.
Nyt elämä ja tulevaisuus tuntuvat hyvältä ja vain mietin, että pelkäsin eroa ihan turhaan.
Parempi sinkkuna kuin huonossa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi toki päättää, että teille ei tule lasta.
Mutta siitä hän ei voi päättää, tuleeko sinusta äitiä. Sinulla on täysi oikeus ja mahdollisuus erota ja löytää mies, jonka kanssa saatte lapsen/lapsia.
Koska kommenttisi koskee vain sinua ja lähipiiriäsi eikä anna todellista kuvaa kaikista ihmisistä.
Minäkin tiedän kaveripiireistäni että niissä just mies on ollut se vauvakuumeilija vähintään yhtä paljon tai enemmänkin kuin nainen. Eri asia sitten miten on suhtautunut lastenhoitoon tai onko lapsia ylipäätään siunaantunut.
Sitäpaitsi monella miehellä alkaa yhtäkkiä isyyshaaveita tulla siinä 40 lähestyttäessä jostain syystä, mutta naisille se on yleisesti ottaen liian myöhäistä. Jos haluaa isäksi ja terveitä lapsia, kannattaa itsekin aloittaa ennemmin liian aikaisin kuin liian myöhään.
N31