Oon ihan nätti mutta kesällä rumennun? Onko muita?
Talvella vaalea iho. Nyt kesällä epätasainen rusketus kasvoissa, pigmenttiläiskät ja pisamat vahvistuneet. Meikkivoide ei sovi ja kuluu päivän aikana pois. Poskipuna näyttää kahdelta klovnin poskella. Mitkään huulipunat ei tunnu sopivan. En siis tiedä mitä väriä pitäisi käyttää. Arrrgh
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa järjettömältä. Meikkaat kesällä?! Poskipunaa kesällä?? Onko tämä provo?
En ole varmaan ainut. Ilman meikkiä vaaleine piirteineni ja epätasaisen ihon värineni näytän aika kauhealta ja vanhalta.
Ap
Käytä SK 50 aurinkovoidetta ja sen päällä korkeintaan BB-voidetta. Jätä meikki vähemmälle. Huuliin ehkä huulikiiltoa, aurinkopuuterilla saa korostusta. Kulmiin ehkä väriä ja ripsiväri. + 30 en käyttäisi juuri mitään meikkiä, + 20 meikki pysyy paljon paremmin. Tärkeintä on suojautua auringolta. Muista myös vaatteet eli hattu, aurinkolasit ja peittävät vaatteet varsinkin kuumimpina tunteina.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa järjettömältä. Meikkaat kesällä?! Poskipunaa kesällä?? Onko tämä provo?
Mulla siis vaaleat ripset ja kulmat, tummat silmät aluset, epätasainen ihonväri. Ei kaikilla ole tummat piirteet ja kuulas iho.
Ap
3 lisää että voidemaiset värit pysyvät paremmin ja eivät näytä tunkkaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Käytä SK 50 aurinkovoidetta ja sen päällä korkeintaan BB-voidetta. Jätä meikki vähemmälle. Huuliin ehkä huulikiiltoa, aurinkopuuterilla saa korostusta. Kulmiin ehkä väriä ja ripsiväri. + 30 en käyttäisi juuri mitään meikkiä, + 20 meikki pysyy paljon paremmin. Tärkeintä on suojautua auringolta. Muista myös vaatteet eli hattu, aurinkolasit ja peittävät vaatteet varsinkin kuumimpina tunteina.
Suojaudun jo auringolta, en ole auringossa ja aina spf50 naamassa vähintään. Mulla noi välittömät Tuulikki koot ei näytä miltään. Oon yrittänyt tykätä niistä. Olisi ihana olla luonnonkaunis!!
Ap
Muutama vuosi vielä, niin tumennut myös muina vuodenaikoina ja kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suojaudun jo auringolta, en ole auringossa ja aina spf50 naamassa vähintään. Mulla noi välittömät Tuulikki koot ei näytä miltään. Oon yrittänyt tykätä niistä. Olisi ihana olla luonnonkaunis!!
Ap
Piti lukea värittömät huulikiillot!
Prkl tekstinsyöttö!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi vielä, niin tumennut myös muina vuodenaikoina ja kaikki on hyvin.
Joo tätä mä vähän aavistelenkin... :(
Ap
AP. Lopeta se meikkaaminen, se sua rumentaa ja pisamat on söpöt naisen kasvoilla.
Mä käytän meikkiä kesällä enemmän kuin muulloin tuosta syystä. Oikeanlaiset tuotteet niin kyllä pysyy. Useammassakin meikkiblogissa / Instatilillä ollut juttua viime aikoina helteessä pysyvistä meikeistä. Oma kesäsettini joka pysyy heltessäkin tässä.
- Algamaris sävyttävä aurinkovoide (peittää kuin keskipeittävä meikkivoide)
- Trinny London Just A Touch Concealer silmien alle ja värivirheen peittoa enemmän tarvitseville alueilla
- Alima Pure Olympia puuteri
- Aurinkopuuteri (Max Factor)
- Kulmat värjätty
- Ripsiin yli 38-asteisella välillä lähtevä ripsari (vesiliukoiset lähtee jos sataa tai silmät vuotaa, perninteiset vedenkestävät sulaa ihon rasvaisuuteen)
- Mac vedenkestävä geelirajaus
- Luomiväri Laura Mercier Stick (vedenkestävä voidemainen)
Kesällä myös värisävyjä joutuu vähän säätämään kun iho ruskettuu. Esim. mulle vaalea-/punertavaihoisena talvella sopii pinkit huulet ja posket ja kylmänväriset luomivärit. Ruskettuneella iholla ne näyttää kamalilta, täytyy siirtyä lämpimin väreihin kuten pronssi/kuparisävyinen huulipuna ja poskipuna, ruskeasävyiset luomivärit jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Piti lukea värittömät huulikiillot!
Prkl tekstinsyöttö!
Ap
Komppaan kyllä edellistä. Kesällä isoin ongelma on se, että meikkisävyä on tosi vaikea saada oikeaksi kun iho ruskettuu ja muuttuu koko ajan, ja sittenkään se ei pysy. Eli vähemmän on todellakin enempi.
Hoidan hiuksia ja ihoa hyvin, mutta meikeistä itselläni on kesäisin päivittäin käytössä vain kulmakynä, sit ripsari ja kevyt rajaus jos oikein ehostan. Silmänalusia ja yksittäistä epätasaisuutta saatan kevyesti peittää peitevoiteella ja sipaista puuteria nenään. Minäkin olen kauniimpi talvella (etenkin kun keho reagoiva ja helle turvottaa) mutta ei voi mitään. Niillä mennään mitä on saatu :D
Mulla on juuri toisin päin. Talvella olen kalpea kuin kalkkilaivan kapteeni. Vaalea iho ei sovi piirteisiini, eikä mustiin hiuksiini ja kulmiini. Silmänaluset näyttävät myös tummilta. Kesällä iho tummenee nopeasti oliivin väriseksi, joka selvästi sopii minulle paljon paremmin ja olen melkeinpä nätti.
Lopeta meikkipohjan tekeminen. Sanon tämän entisenä meikkivoiteen käyttäjänä. Auringonpaahteessa ja -paisteessa näkyy kaikki ihon pienet yksityiskohdat - karvat, ihohuokoset, näppylät. Jos laitat meikkipohjan ihoon, jossa on epätasaisuutta, niin meikin kuluessa kuumuudessa ihosi alkaa näyttää irvokkaalta. Minulle sanottiin asiasta useita vuosia, en koskaan uskonut.
Nyt vihdoin heräsin ajattelemaan, ettei niin moni ihminen voi olla väärässä. Lopetin meikkipohjan tekemisen ja huomasin, että ne oudot katseet loppuivat, joita sain silloin, kun meikkasin kesähelteilläkin. Ihon EI TARVITSE olla täydellinen naisellakaan. Paljon paremmalta se epätasaisempikin iho näyttää ilman meikkiä paahteessa kuin meikattu iho. Ja minulla EI TODELLAKAAN ole virheetön posliininuken iho.
Ei oo tota ongelmaa …kesällä tunnen itseni nätiksi kun rusketun heti kasvoista ja vartalosta kauniin sävyiseksi..
Vierailija kirjoitti:
AP. Lopeta se meikkaaminen, se sua rumentaa ja pisamat on söpöt naisen kasvoilla.
Baah. Jotkut luonnonkauniit ja/tai nuoret naiset on nätimpiä ilman. Monet meistä todellakaan ei.
Moniko on sanonut että olet ruma ? Tai lapset lähteneet kirkuen karkuun.
Olen ruma ja vanha 12kk/vuosi. Tämän kun hyväksyin enkä anna estää elämää, niin hyvin pyyhkii.
Mä oon nätti silloin kun oon kuumeessa. Huulet on kivan punaiset ja ihokin hehkuu. Muuten olen aika karsean näköinen, niin kesällä kuin talvellakin.
Mä olen myös kalvakka olmi, jonka pisamat ja hyperpigmentaatioläiskät tummuvat kesäisin. Pisamat ei niinkään haittaa, mutta noiden saamarin läiskien takia on pakko käyttää jonkinlaista värivoidetta. Paras ratkaisu itselleni sävyttävä aurinkovoide ja vähän peitepuikkoa. Lisäksi laitan kevyesti väriä kulmiin (ripsetkin aika vaaleat, mutta olkoot) ja värillistä huulivoidetta. Kesällä kuiva ihoni on muuten paremmassa kunnossa, joten sinällään koen kesäisin olevani jopa nätimpi.