Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo tarjoaa mahdollisuutta avioliiton ulkopuoliseen seksiin. Asiallisia kommentteja kaivataan?

Vierailija
12.07.2021 |

Olemme nelikymppinen, pääpiirteissään onnellisessa parisuhteessa elävä pariskunta. Ainoa merkittävästi suhdetta kuormittava tekijä on kovin eripariset halut: siinä missä minä haluan/tarvitsen seksiä kerran viikossa (ja tämä ei mielestäni ole paljon), hänelle riittää hyvin kerran kuukaudessa. Muina aikoina suhteessamme ei erotiikkaa tai jännitettä ole, vaan se aina "unohtuu" arjen kiireiden alle. Seksi, silloin harvoin kun sitä harrastetaan, on erittäin hyvää. Vaimo on esimerkiksi aina saanut todella helposti orgasmeja - tästäkin syystä en voi tajuta, miksi hän ei niitä enemmän halua.

Olen yrittänyt puhua vaimolle, että minä kärsin paljon siitä etten juuri koskaan saa tuntea oloani halutuksi miehenä. Lisäksi kärsin siitä, että tämä eroottinen jännite loistaa poissaolollaan suhteessamme 99% ajasta. Olen sanonut vaimolle, että tätä voi ylläpitää muutenkin kuin seksiä harrastamalla, mutta jostakin syystä tämä ei vaan häneltä luontaisesti onnistu. Itse koen, että ainakin minulle tämä jännite on elämässä erittäin suuri voimavara, jonka avulla arjen kuormituksen kestää paljon paremmin.

Vaimoni on sanonut, että hän "haluaisi haluta enemmän", mutta ei pysty/osaa. Aina kun on mitä tahansa muuta stressiä, seksihalut häviävät. Nyt, eilen asiasta keskustellessamme vaimoni ehdotti järjestestelyä, jossa minulle taattaisiin mahdollisuus toteuttaa seksuaalisuuttani avioliiton ulkopuolella. Perusteeksi tälle vaimo kertoi sen, että nykyinen tilanne tuottaa hänelle niin suurta riittämättömyyden ja syyllisyyden tunnetta, että hän olisi valmis tämän takia sallimaan tämän järjestelyn.

Lähtökohtaisesti ongelma on siinä, että minä en halua seksiä muiden naisten kuin oman vaimoni kanssa. Pidän häntä vielä 20 vuoden jälkeen maailman kiihoittavimpana naisena. Toisaalta ihan oikeasti kärsin siitä, että en saa käytännössä koskaan positiivista palautetta viehätysvoimastani enkä saa kokea olevani haluttu. Vaimoni saa kokea nämä molemmat joka elämänsä päivänä.

Ja jotta kenenkään ei tarvitse tilanteeseemme selitykseksi sitä, että olen kaljamahainen ällöttävä sohvalla runkkaaja, niin en ole, vaan olen ikäisekseni erittäin hyväkuntoinen ja monien naisten mielestä viehättävä mies.

Millaisia ajatuksia tämä teissä herättää?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno keskustelunavaus. Itselläni sama tilanne ja rivien välistä tulkittavissa ettei vaimoni aio muuttaa omaa aktiivisuuttaan. Tänään tosin oli pitkästä aikaa seksiä ja vihdoin löysin osuvan napautuksen kun sanoin että hän alkaa mummoilemaan 43-vuotiaana. Että kyllä muut nelikymppiset sekstailevat ja nauttivat siitä eivätkä halua kokea itseään vanhoiksi.

Meilläkin muuten eroottinen tunnelma loistaa täysin poissaolollaan ja kootut selitykset seksin vähyydelle aina yhtä huonoja.

Isot tsempit aloittajalle! Itsellä tosiaan täysin sama tilanne että se kerta viikkoon olisi minimi oman hyvinvoinnin kannalta. Ja ihan älytöntä elää puutteessa kun itsekin olen hyvännäköinen mies jolle olisi petiseuraa tarjolla hyvin muualtakin. 

Vierailija
42/49 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo lopetti seksin 48 vuotiaana 17 v sitten. Hermostuu jos joskus yritän halata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin oli itsellänikin, ja uskottelin että oma vaimo on se ainoa, paras ja kiihottavin.

miten väärässä olinkaan

Vierailija
44/49 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tilanne siten paranee, että etsii uuden, jos se tuntuu olevan joku luonnon laki, että halut hälvenee aina n vuoden kuluttua parisuhteessa? Aina uusi alulle, seksiä n vuotta, ja sitten taas uutta kehiin? Ei oikein houkuta. Jotenkin ajattelisin, että jos nykyisen kanssa on muuten kaikki hyvin ja ihanaa, kokeilisin ensin kaikki muut kikat ja keinot, mikä saisi molemmat tyytyväiseksi, ennen vieraita/eroa. Koska monen kirjoituksesta paistaa läpi ehkä se, ettei haluta seksiä itseisarvoisesti millä keinolla hyvänsä, vaan nimenomaan sen oman kanssa.

Tai mietintään perin pohjin onko se todella se seksi (=yhdyntä?) mitä kaipaa? Vai halutuksi / rakastetuksi / tarvituksi / tärkeäksi toiselle olemisen tunnetta? Voisiko sitä saada aikaiseksi jotenkin niin, ettei seksi liity siihen mitenkään (vaikka edes alkuun), jos seksi on muuttunut jonkinlaiseksi solmukohdaksi.

Itse erosin ihan muista syistä lopulta täysin seksittömästä ja seksin laadun suhteen aika keskinkertaisesta 15 v suhteesta/avioliitosta (ei lapsia), jossa itse olin se haluton, koska mies oli lopulta aika lapanen mieslapsi. Nykyisessä 4 vuotta kestäneessä suhteessa seksiä on alkuhuuman laimennettua kerta pari viikossa, se on ihanaa ja muutenkin on halauksia ja pusuttelua ja silittelyä ja hierontaa puolin ja toisin. En edes tiennyt olevani näin halukas nainen! Ja mies on ihanan tekevä ja yhteiseen elämään aktiivisesti osallistuva ja oma-alootteinen. Ei ole neljään vuoteen tarvinnut kokea olevansa kuin äiti toiselle ja huolehtia yksin, että arki sujuu tai pyytää vaikka tyhjentämään tiskikonetta. En tiedä lisääkö se sinänsä haluja, mutta kunnioitusta toista kohtaan ja kokemusta, että elää toisen saman arvoisen ja aikuisen kanssa. Ei mieslapsia, kuten ei mitään lapsia, tee mieli panna. Eikä ne näköjään osaa sitä itsekään.

N44

Vierailija
45/49 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se tilanne siten paranee, että etsii uuden, jos se tuntuu olevan joku luonnon laki, että halut hälvenee aina n vuoden kuluttua parisuhteessa? Aina uusi alulle, seksiä n vuotta, ja sitten taas uutta kehiin? Ei oikein houkuta. Jotenkin ajattelisin, että jos nykyisen kanssa on muuten kaikki hyvin ja ihanaa, kokeilisin ensin kaikki muut kikat ja keinot, mikä saisi molemmat tyytyväiseksi, ennen vieraita/eroa. Koska monen kirjoituksesta paistaa läpi ehkä se, ettei haluta seksiä itseisarvoisesti millä keinolla hyvänsä, vaan nimenomaan sen oman kanssa.

Tai mietintään perin pohjin onko se todella se seksi (=yhdyntä?) mitä kaipaa? Vai halutuksi / rakastetuksi / tarvituksi / tärkeäksi toiselle olemisen tunnetta? Voisiko sitä saada aikaiseksi jotenkin niin, ettei seksi liity siihen mitenkään (vaikka edes alkuun), jos seksi on muuttunut jonkinlaiseksi solmukohdaksi.

Itse erosin ihan muista syistä lopulta täysin seksittömästä ja seksin laadun s

Ensin sanon vaan, ettei seksi ole sama kuin yhdyntä.

Mutta hieno kirjoitus elämästä! Kiitti vaan!

Vierailija
46/49 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitit tarkasti seksisuhteenne tilasta, mutta et juuri muista elämänne osa-alueista.

Onko teillä lapsia? Jos on, jakaantuuko heidän hoito oikeasti tasapuolisesti? Ja tarkoitan nyt ihan käytäntöä: luetko wilma-viestejä, autatko läksyissä tarvittaessa, ostatko kaverisynttäreille lahjat? Huolehditko että lapsilla on sopivankokoiset harrastusvälineet ja vaatteet? Maksatko harrastusmaksut, leivotko mokkapalat myyjäisiin? Entä kotihommat: teetkö joka toinen päivä ruuan, imuroitko joka toinen kerta, käytkö kaupassa? Pesetkö koko perheen pyykit joka toinen kerta? Ja tärkein kysymys: Teetkö näitä asioita PYYTÄMÄTTÄ? Kerran vuodessa tehtävä rännien putsaus ja auton renkaiden vaihto ei korreloi tuohon työmäärään millään tasolla sitten.

Pelaatko pleikkaa iltaisin, tekeekö vaimosi silloin kotitöitä hiljaisena? 

Puhutteko asioista? Automatkoilla, illalla sohvalla, ruokaillessa? 

En tarkoita nyt ärsyttää näillä kysymyksillä vaan tiedän kokemuksesta että lapsiperheissä kodin ja perheen asiat kaatuu hyvin usein äideille. Olen äiti ja minulle kävi myös niin. Tunsin olevani joku kuormajuhta, organisaattori, valvoja. Voiko sellainen tuntea itsensä seksikkääksi, haluttavaksi? Vaikka sitä nautinnollista seksiä olisi saanutkin (oletko tosin tästä varma? Nopea ja helppo naisen orgasmi kuulostaa feikkaamiselta että sinä laukeaisit nopeasti) kotona, tekeekö kuormajuhta aloitteita kun on saanut perheen hommat tehtyä lopulta klo 21.30?

Naiset alkavat helposti suorittaa arkea jos eivät saa siihen kumppanilta oma-aloitteista apua. Pitääkö mun täällä kaikki hoitaa on niin yleinen ajatusmalli, se tekee kuilua pariskuntien välille. Jos aikuista puolisoa pitää muistuttaa viemään pyykkinsä pyykkikoriin ja pesemään hampaansa, hänestä tulee kuin huollettava lapsi ja kuinka paljon se voi panettaa ketään. 

Seksuaaliset halut ei ole irrallinen asia elämässä. Kaikki lähtee molemminpuolisesta kunnioituksesta, siitä että kumpikin huolehtii että rakkaimman päivä olisi hieman helpompi. Hellä suukko aamuin illoin, katseet ja keskustelut ovat parasta esileikkiä. Aito kysymys kumppanille miten minä voisin tehdä päivästäsi paremman. 

Valitettavasti vaimosi ehdottama ratkaisu kuulostaa siltä että hän ei enää rakasta sinua. En tiedä voiko tilannetta enää palauttaa entiselleen. Lisätkää keskustelua. Voitte kyllä erota sovussakin jos niin haluatte. 

Toivotan teille onnea joka tapauksessa, yhdessä tai tahoillanne.

Vierailija
47/49 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitto, olen aikalailla samassa tilanteessa itse.

Meillä ei ole vielä mitään pysyvää järjestelyä, mutta kerran luvan kanssa olin yhden illan vaimon kaverin kanssa ja tämän jälkeen vaimo halusi hetken aikaa todella, siis todella paljon itsekin. Tätä uutta huumaa kesti ehkä kuukauden päivät koko ajan hiukan laantuen. Nyt ollaan taas ajauduttu siihen pisteeseen että alkaa pikkaisen hiertämään tilanne. Alle puoli vuotta on tästä tapahtumasta, mietin että pitäisikö ehdottaa uudestaan vai aiheuttaako se negatiivisia tunteita vaimossa.

Vaikea tilanne, molemmat rakastetaan toisiamme ja halutaan olla yhdessä. Vaimon lääkitys vaan on vienyt kaikki halut.

Minäkään en oikeastaan halua ketään muuta ja kokemus toisen kanssa oli vähän outo. Alkoholilla oli osuutta tilanteessa, selvinpäin en varmaan edes haluaisi lähteä koittamaan.

Vierailija
48/49 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta palstapopula.

Toivon suloista sunnuntaita 

jokaiselle. En kommentoi 

tänään. Nauttikaahan toistenne

digiseurasta sopuisassa hengessä.

Muistattehan, että anonymiteetti

ja sananvapaus ei anna oikeutta

mielivaltaiseen vihapuheeseen.

Myös sen, että jokaisella meistä on tunteet

ja sanoillamme - aivan lyhyilläkin

mukahuumoriin verhotuilla heitoilla

- vaikutamme läheisiimme I R L ja

someyleisöömme joko rakentavasti 

tai hajottavasti. Toivottavasti juuri Sinä 

tunnet olosi tänään rakastetuksi.

Ehkä sinulla ei ole ihokontaktia, mutta

kenties läheltäsi katsekontakti, pieni kehu;

halaus. Juuri niitä pieniä ohikiitäviä Onnen

Hetkiä, jotka kannattelevat.

👋

Vierailija
49/49 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin puolison kanssa viimeiset pari vuotta, joka kertakaikkiaan kieltäytyi koskemasta minua enää. En voi edes sanoin kuvailla kuinka alas se vei itsetuntoni.

Eron jälkeen keskityin itseeni, ajattelin etten enää koskaan altista itseäni sydänsuruille.

Sattuman kautta eteeni käveli ihminen, jonka olin kohdannut 20-vuotiaana, melkein 30 vuotta sitten. On selvää ettemme näyttäneet kumpikaan samalta kuin silloin joskus. Kuin olisi sytytetty ilotulite mun sydämessäni... ihania keskusteluja kasvokkain, kädestä pitämistä, kuuntelua ja halailua. Ihan konkreettisesti näin kuinka kiinnostava ja ihana tyyppi olin hänelle. 

Nyt ollaan oltu yhdessä pari vuotta. Ei saada tarpeeksi toisistamme. Ei fyysisesti, ei henkisesti. 

Tämä tarina niille, jotka luulevat etteivät enää löydä ketään joka rakastaa.

N49