Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teille tulee yöpyviä vieraita, mitä odotatte ylläpidon korvaukseksi?

Vierailija
12.07.2021 |

Sanotaan vaikka, että vieras tai vieraat viipyvät pari-kolme yötä.

Odotatteko ylläpidosta vastineeksi rahaa? Vai kauppareissuja ja ruokakasseja? Tuliaisia? Apua keittiössä? Jotain muuta?

Vai odotatteko mitään?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mielelläni halua mitään yövieraita ollenkaan. Mutta jos pakosta tulisi, niin riippuu tilanteesta. Jos joku hätätapaus, niin en tietenkään odota mitään. Mutta jos vaan hyötyminen, että tullaan aikaa viettämään, niin kyllä sitten jotain. Ehkäpä vaikka pizzat yhtenä päivänä koko porukalle olisi sopiva juttu, niin säästyisi ruoanlaitolta.

Vierailija
22/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliaisia sen mukaan miten kauan olevat. Ruokien maksamista vaihtoehtoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kyllä osallistuneet pyytämättä askareisiin kaveriksi. Tosin tuttavapiirissä ei ole kokoomuksen kannattajia.

Yleensä vaan lojuvat paasattavina ja syövät kaapin tyhjäksi. Mutta tuttavapiirissä onkin lähinnä vasemmiston kannattajia.

Vierailija
24/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En majoita kotiini muuta kuin ihmisiä, jotka haluan kotonani omasta aloitteesta vapaaehtoisesti majoittaa. En odota mitään maksua tai tuliaisia. Petaamisessa, ruoanlaitossa ja pöydän korjaamisessa vieraat saa aina auttaa, muuta ei tartte tehdä. En myöskään päivystä vieraiden toiveiden takia 24/7, joten jos yövieras haluaa voikkarin tai kupin kahvia/teetä/mehua niin vieras voi omatoimisesti ratsata kaapit haluamansa löytääkseen.

Vierailija
25/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yöpyy vain sisarukseni ja yksi kauempana asuva ystäväni. 

Meillä on vierashuone, johon laitan aina valmiiksi lakanat (siis petaan valmiiksi) ja tuon kylpy- ja käsipyyhkeet yöpyjille. Tarjoan aina kaikki syötävät ja juotavat, myös alkoholit. 

MUTTA odottaisin vastineeksi, että lähtiessään ottaisivat lakanat pois ja veisivät ne kodinhoitohuoneeseen, samoin kuin käyttämänsä pyyhkeet. Mitään muuta en odota. Ja tätäkään eivät ole vielä kertaakaan tehneet...

Anna mä arvaan, heidän olisi pitänyt osata lukea ajatuksesi että juuri tuon yhden jutun tekeminen on jotenkin tärkeää sinulle.

Vierailija
26/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuttuina tulevat, niin en mitään. Jos kutsuvat itsensä eli tarvitsevat yöpaikan esimerkiksi konsertin yms tapahtuman takia, niin sitten olisi kiva saada edes joku muodollinen korvaus esimerkiksi tuliaisten muodossa.

Ja toki jälkimmäisessä tapauksessa odotan, että vierailla on omat aamiaistarpeet yms mukana.

Kutsuttuja vieraita toki kestitään ja pidetään muutenkin hyvänä.

Vierailija
27/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota mitään korvausta enkä tuliaisia. Meiltä saa aina petivaatteet ja pyyhkeet, ja ruuat valmistuu samoista aineksista kuin meille itselle.

Ainut mistä sanon etukäteen on se, että vieraat voivat halutessaan ostaa omat lihat, leivänpäälle kinkkua/juustoa jne. Oon ite vegaani, niin näitä en itse osta, mutta meiltä tietenkin saa käyttää vegejuustoja yms. Mutta ymmärrän hyvin, että nuo ei kaikille maistu.

Vierailija
28/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan ehdottomasti, että omat jäljet siivotaan. Ei tarvitse tiskata tmv, mutta astiat tiskipöydälle josta laitan ne itse tiskikoneeseen tai tiskaan pois. Yleensä pyydän etukäteen jo, että käy kaupassa jos haluaa jotain naposteltavia tai juotavia, ruoat tarjoan samalla kun teen perheellekin. Jos jokin on loppu jääkaapista ennenkuin on tullut, voin sitä pyytää hakemaan tullessaan, mutta maksan sen kyllä takaisin. 

Vierailija
29/29 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistumista kaikkiin talon töihin: siivous, ruuanlaitto, tiskaus, pöydän kattaminen jne.

Omat lakanat ja pyyheet mukaan.

Ruokatuliaisia 3 vuorokauden tarvetta vastaavasti. Yöpymisestä en ole koskaan perinyt korvausta. Vain ylimääräiset ruokamenot korvataan itse tuoduilla ruuilla ja ylimääräiset siivouskulut siivoamalla.

Alapeukuista päätellen Vauvan lukijat eivät tunnista ironiaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme