Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia avoimesta avioliitosta?

Vierailija
12.07.2021 |

Onko kenelläkään?
Ollaan oltu naimisissa melko tasan 22 vuotta ja yhdessä vuoden pitempään. Jäimme juuri kahdestaan, kun yhteinen jälkeläinen muutti omiin nurkkiinsa.
Olen se kokeneempi osapuoli ja hiukan miestäni vanhempi. Hänellä ei tavatessamme ollut kummoistakaan seurusteluhistoriaa.
Nyt keski-iän saavuttanut mies on sitä mieltä, että avioliitto kahlitsee (on kuulemma tehnyt sitä jo pitkään), mutta voisimme jäädä saman katon alle.
Patistan häntä käymään ensin urologilla ym, koska hänellä on ollut paljon erilaista oireilua. Hän on kuitenkin sitä mieltä että muodollisen sitoutumisen purkaminen ja avioliiton avaaminen on kaiken a ja o.
Onko kukaan tehnyt näin, ja vielä ollut tyytyväinen ratkaisuunsa?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä eroisin.

Vierailija
2/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä eroisin.

Eroa tässä ajetaankin, mutta asuttaisiin ja jatkettaisiin yhdessä.

Avoimesta suhteesta on kyllä puhuttu ennenkin.

Tiedän etäisesti yhden ennakkotapauksen, joka sai vielä lapsiakin. Meillä se ei tule kysymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä eroisin.

Tiedän etäisesti yhden ennakkotapauksen, joka sai vielä lapsiakin. Meillä se ei tule kysymykseen.

Mä en jatkaisi yhdessä. Hommaisin oman asunnon ja ottaisin kunnon eron. Teidän suhde on kuollut. Rakkaus kestää monesti vain hetken ja hiipuu pois. Yksin on parempi ja on vielä mahdollisuus rakastuakkin.

Vierailija
4/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä eroisin.

Mä en jatkaisi yhdessä. Hommaisin oman asunnon ja ottaisin kunnon eron. Teidän suhde on kuollut. Rakkaus kestää monesti vain hetken ja hiipuu pois. Yksin on parempi ja on vielä mahdollisuus rakastuakkin.

Suhteemme ei ole kuollut, kaikkea muuta.

Pidämme asunnostamme, molemmat tahtoo asua siinä.

Olen jo pitkään puhunut siitä, että osa ajasta voitaisiin viettää muualla, yhdessä vuodeksi pohjoiseen tai opiskelua osan viikosta toisessa kaupungissa.

Meillä ei ole esim. alkoholismia, joka pakotti miehen sukulaisen pitkästä liitosta eroon. Hekin jatkavat seurustellen, mutta ovat jo eläkkeellä eli eri vaiheessa kuin me työikäiset.

Vierailija
5/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on aivan yksistään teidän välinen juttu. Vaikka se toisilla toimisi, ei välttämättä toimi teillä.

Vierailija
6/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinun ajatus on tuohon ehdotukseen, ap?

Vierailija
7/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se teidän avioliitto ne kahlitsee ja miten?

Vierailija
8/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteemme ei ole kuollut, pidämme molemmat asunnostamme :D No on elävä suhde siinä.

Tähän päädytään kun ei ole rohkeutta eikä itsekunnioitusta. Menneen ajan käsitteitä.

Sitten se ukko kuitenkin lähtee vähän elävämmän suhteen perään.

Vierailija
9/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen avoin avioliitto on yksipuolinen. Mies paneskelee kaikkea. Vaimo ei saa edes katsoa mitään. Vaimolla on kuitenkin oikeus hengittää ja käydä ruokakaupassa.

Vierailija
10/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo se on AP:n jeesustella kun on itse kokeneempi kuin puoliso. Anna nyt miehellesikin mahdollisuus kokeilla muita kun olet itsekin hurvitellut!

Vierailija
11/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ainut asia mikä teidät pitää yhdessä on se, että pidätte molemmat asunnostanne....????   Onko se sitten kivaa, kun mies tuo sinne panojaan?  

Juu, porvoosta taas tämäkin juttu :D

Vierailija
12/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin suhde toimii vaan jos molemmat osapuolet sitä aidosti haluavat. Jos eroatte ja jäätte samaan asuntoon asumaan olette kämppiksiä, ette avoimessa suhteessa. Tämän toimivuus on niin ikään teistä itsestä kiinni.

Vierailija
13/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoin suhde toimii vaan jos molemmat osapuolet sitä aidosti haluavat. Jos eroatte ja jäätte samaan asuntoon asumaan olette kämppiksiä, ette avoimessa suhteessa. Tämän toimivuus on niin ikään teistä itsestä kiinni.

Juuri näin, mutta onko kukaan kokeillut?

Ap

Vierailija
14/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ainut asia mikä teidät pitää yhdessä on se, että pidätte molemmat asunnostanne....????   Onko se sitten kivaa, kun mies tuo sinne panojaan?  

Juu, porvoosta taas tämäkin juttu :D

Juu ei... on paljon sellaista mikä yhdistää.

Panot tuskin tulisivat meille asti, mitta jos vaivautuisivat, olisin sovitusti muualla.

En raahaisi kotiini omianikaan, jos sellaisia löytyisi.

Vierailija
15/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo se on AP:n jeesustella kun on itse kokeneempi kuin puoliso. Anna nyt miehellesikin mahdollisuus kokeilla muita kun olet itsekin hurvitellut!

Miehellä on aina ollut lupa juuri siksi.

Mistä (I):sta luulet tietäväsi minun hurvitteluni?

Vierailija
16/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen avoin avioliitto on yksipuolinen. Mies paneskelee kaikkea. Vaimo ei saa edes katsoa mitään. Vaimolla on kuitenkin oikeus hengittää ja käydä ruokakaupassa.

Tämä ei sovi meidän muottiin. Miehen mustasukkaisuus jäi kauas nuoruuteen.

Vierailija
17/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on aivan yksistään teidän välinen juttu. Vaikka se toisilla toimisi, ei välttämättä toimi teillä.

Tiedän. Vertaiskokemuksia olisi silti kiva lukea.

Vierailija
18/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteemme ei ole kuollut, pidämme molemmat asunnostamme :D No on elävä suhde siinä.

Tähän päädytään kun ei ole rohkeutta eikä itsekunnioitusta. Menneen ajan käsitteitä.

Sitten se ukko kuitenkin lähtee vähän elävämmän suhteen perään.

@#$... sanoisin, että suhteessa on ollut elämää väsymykseen asti. Älä enää kommentoi, et tiedä etkä ymmärrä asiaa.

Mies on hiukan erityispiirteinen, ja väsyy eri tavalla kuin minä.

Hän ei aina pysty säätelemään sitä tai vaikuttamaan esim. työasioihinsa. Olemme myös tehneet paljon vuorotyötä, jolloin kuulumisten vaihto on jäänyt vähiin.

Vierailija
19/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut avoin avioliitto nyt noin 3 vuotta. Alussa ajatus kuulosti ihan kiehtovalta, mutta käytäntö osoitti toista.

Pitää olla hyvä, luottamuksellinen suhde. Kaikki perustuu rehellisyytteen.

Kuitenkin, olen itse harrastanut seksiä 2 toisen miehen kanssa tämän kolmen vuoden aikana. Ja kumpikin olivat valtaisia pettymyksiä! Ei niistä enää irronnutkaan sitä suurta hekumaa, kaipasin lähinnä omaa miestäni, joka tietää mitä tekee.

Miehellä on ollut onnistuneempia kokemuksia, mutta ei niitäkään montaa. Viimeisen vuoden aikana kumpikaan ei ole enää käyttänyt tätä avoimuutta hyväkseen. Joten meidät se toi ehkä vieläkin lähemmäs toisiamme, kuin ennen olimme.

Vierailija
20/49 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se teidän avioliitto ne kahlitsee ja miten?

Kuulemma miehen mielen. Hän kaipaa asioita, joista on puhuttu jo pitkään teorian tasolla.

Hän ei pysty koska on naimisissa.

Vertasi sitä turhaan kirkkoon kuulumiseen. Uskoa voi ilman instituutioita, rakastaa voi ilman muodollisuuksia. Siinä valitaan toinen joka päivä uudelleen, ei niin kangistuta kaavoihin.

Pystyn siihen itse ilman eroa, hurvittelu minua ei niin kiinnosta.

Hän tahtoo kokeilla jotain, ehkä myös niin että olisin mukana. Avioliitto estää häntä.