Huono olo ja päätä särkee tämä jatkuva kuumuus
Ei jaksa enää millään. Viime yönä olin läkähtyä kuumuuteen. Nytkin päätä särkee ja pyörryttää vaikka istun vain sisällä.
Kommentit (22)
Mäkin mietin, että olenko tullut ihan vanhaksi vai onko mulla tajuttoman huono kunto kun en meinaa enää jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa enää millään. Viime yönä olin läkähtyä kuumuuteen. Nytkin päätä särkee ja pyörryttää vaikka istun vain sisällä.
Lämpöuumpumuksen oireita. Keho kaipaa nestettä lisää.
Ei se edes kunnosta kiinni ole. 15 vuotta nuorempi työkaveri joutui viikon saikulle ja olisivat ottaneet sairaalaan, mutta e suostunut. Joutui saikulla joka päivä käymään sitten sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä join ja juon ... ja ravasin vessassa sitten puoli yötä.
Valele kasvoja ja ranteita kylmällä vedellä välillä ja laita kylmä rätti otsalle silloin tällöin.Hyvät tuulettimet auttavat kyllä nukkumaan yöllä ja tietysti ikkunat auki sekä parvekkeen ovi tms.Kylmäkallet ovat myös keino jäähdyttää oloaan.Ilmalämpöpumppu olisi varmaan paras konsti,seuraavaksi ilmanviilennyslaitteet.
Mites olis toi nesteiden juominen?
Itsellä on tullut outo huimaus, ei yleensä huippaa mutta tämä elävältä kuivaaminen tekee oudon olon päähän. Edes juominen ei auta.
Hanki mies jolla on ilmastointilaite.
Just katoin sääennusteen, niin ensi viikonloppuna pitäis viiletä. Pitää kestää vielä vähän aikaa.
Ja se, kun AINA ja KAIKKEEN neuvotaan vaan että juo vettä! Jalka poikki - "se johtuu helteestä, oletko juonut tarpeeksi?"
Terveisin toinen koko ajan vessassajuoksija. Kaikki vaan ei johdu nestetasapainon häiriöstä.
Pelkkä runsas veden juominen voi pahentaa asiaa. Apteekista saa nesteytys tabletteja jotka voi olla avuksi kovilla helteillä ja paljon hikoileville. Ruoka ei voi myöskään unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä join ja juon ... ja ravasin vessassa sitten puoli yötä.
Sekin voi olla huono asia, jos nimittäin joit paljon pelkkää vettä.
Mä olen käsittääkseni suht hyväkuntoinen 58-vuotias nainen. Töissä käyn, ja siellä ei ilmastointia ole, joten kuumaa on. Mökillä saadaan sentään yöksi lämpö 22 - 23 asteeseen.
Tänään maastolenkillä kumarruin kuvaamaan jotain kukkaa ja ylös noustessa meni tasapaino ja kaatua kepsahdin kallion reunalta alas. On vanha olo, tähän on tultu... en pysy enää lenkillä pystyssä :(
Nyt pitää nauttia helteistä, kun niitä niin harvoin on! Lopeta ankeilu!
Joku tyyppi alapeukuttaa viestejä jossa sanotaan ettei johdu nestehukasta, katos peijakasta, ei saa enää tuntea omaa kroppaansa ja kertoa niin kuin asiat ovat ettei juomisesta jankkaaja pahoita mieltänsä:D Se ei ole mikään mielipidekysymys typerys, suurin osa vetää kaksin käsin niitä nesteitä. Itsekkin otan elektrolyyttijauhetta samalla mutta ei auta huonoon oloon, suomalaiselle kropalle ei vain sovi etelän helteet.
Mene kauppakeskukseen viilenemään
Kastele pieni pyyhe kylmällä vedellä, rutista kuivaksi ja laita niskaan.
Pelkkä vesi ei riitä, tarvit myös suolaa ja sokeria. Juo vaikka mehua ja syö jotain tosi suolaista, jos ei kunnolla ruoka maistu. Suolalla aina pelotellaan, mutta oikeasti se on välttämätöntä ja helteellä sitä pitää syödä riittävästi.
1 litra vettä, 1 rkl sokeria, 1 tl merisuolaa. Mauksi mehua jos tarvitsee. Tai juo rasvatonta maitoa jos maha kestää. Pelkkä vesi ei riitä nesteytykseen. Normikelillä juomistahti 1 dl tunnissa, helteellä saa tuplata. Viileä vesi ranteille jäähdyttää koko kehoa. Kuumasta kelistä selviytyminen ei ole rakettitiedettä 😎
Laita märkä pipo päähän. Se viilentää ainakin hieman.