Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi kiva lomailla niin ettei tarvitsisi miettiä ruokia/valmistaa niitä.

Vierailija
11.07.2021 |

Sillä tavalla mieskin lomailee.
Mutta ei se onnistu, koska ihmisen pitää syödä eikä pelkkiä eineksiäkään voi ruokavalio olla, ja pitäähän nekin miettiä/valmistaa ellei sitten olisi ihan vain mikrotettavaa laatua.
Väsyttää, tympii, ahdistaa, kyllästyttää, väsyttää.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskan. Asumme saaressa ja ruokahuolto pitää suunnitella reilusti etukäteen kahta pakastinta ja isoa jääkaappia käyttäen.

On siinä hommaa, mietittävää, ottaa sulamaan ajoissa, seurata päivämääriä jne.

Mies ei reagoi jääkaapin sisältöön mitenkään muuten kuin ottamalla aamuisin sieltä esille voileipätarvikkeet. Kaikki muu siellä on ihan mysteeri, tai ei edes huomaa että onko siellä jotain tai eikö ole..

Vierailija
2/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut asian niin, että syön vain salaatteja. Ne on helppo koota. Jos mies haluaa jotain muuta, hän tekee sen itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään mahdollisimman helpolla loma-ajan ruoissa. Lisäksi osa ruoista on "ohjelmanumero", eli siis se juttu, mitä lomalla tehdään.

Meillä on 4 henkeä perheessä ja kaikilla vähän erilainen ruokavalio. Siksi säätämistä on aina.

Vierailija
4/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resq on meidän kesän pelastus. Saa ns. kotiruokaa eikä tarvitse kuin keitellä uudet perunat kaveriksi. Lähellä on tuollainen lounaspaikka joka myy resq:n kautta ed. päivän lounaat esim. 500 g jotain lihapataa 5 €. Tuosta 500g:sta syö 3 hlö.

Vierailija
5/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on salaatteja ja mikroruokia. Ilmeisesti salaatit on miehelle liian heppoista syötävää, kun toi tänään tullessaan jättikokoisen pitsan. Hyvää se oli.

Vierailija
6/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kummassa ei voi syödä eineksiä? Ruokaa ne on ihan kuten se itse väännetty makaronilaatikko.

Vierailija
7/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi me käymme yleensä ainakin kerran vuodessa lomalla niin, että on täysihoito tai all inclusive. Käydään kyllä muunlaisillakin lomilla, mutta haluan ainakin viikon vuodessa niin, että minun ei tarvitse miettiä edes sitä mihin ravintolaan mennään syömään ja minkä annoksen otan, sen kun mennään vaan buffettiin, josta voi yksi ottaa pelkkää salaattia ja toinen pelkkää lihaa ja ranskalaisia niin halutessaan.

Vierailija
8/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kummassa ei voi syödä eineksiä? Ruokaa ne on ihan kuten se itse väännetty makaronilaatikko.

Ihan jo pelkästään siksi, että kolme liikkuvaista teiniä syö niin hemmetisti, ettei ainakaan meidän jääkaappiin mahtuisi 3-4 päivän einespakkauksia. Kaupassa käyn siis max. 2 kertaa viikossa, varsinkin näin mökkiolosuhteissa.

Vierailija
9/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aiheutettu ongelma jos ei einekset, ulkona syöminen, välipalaruokien syöminen jne kelpaa. Tietysti jos on rahasta puute niin ymmärrän, mutta jos ei suostu syömään voileipiä ja eineksiä periaatteesta niin ei se sen miehen vika nyt ainakaan ole.

Vierailija
10/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukava on aikaa laitella sellaisiakin ruokia, mitä ei kiireisenä arkena tule usein tehtyä.

Vierailija
11/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lomalla kotona tai mökillä tms?

Helppoa. Kaasugrilli on se millä melkein kaikki ruoka tehdään, ja mies sen tekee.

Vierailija
12/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään ruoat yhdessä. Ei minun yksin tarvitse. Sehän nyt on itsestään selvää. Minkälaisia moukkia teidän miehet on?

Vierailija
13/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehdään ruoat yh

Ei minun yksin tarvitse. Sehän nyt on itsestään selvää. Minkälaisia moukkia teidän miehet on?

Tarkoitatko, että mies pyydettäessä auttaa eli pilkkoo, leikkaa, paloittelee, kattaa pöydän yms?

No, ei se kyllä toisen osapuolen quuppaa ruoka-asioista lomalle päästä.

Vierailija
14/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies grillaa päivittäin kanaa, kalaa tai lihaa, samalla grillaa halloumia tai juureksia/kasviksia. Minun ei tarvitse kokata kesäisin juuri lainkaan.

Vierailija
15/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jo pelkästään siksi, että kolme liikkuvaista teiniä syö niin hemmetisti, ettei ainakaan meidän jääkaappiin mahtuisi 3-4 päivän einespakkauksia. Kaupassa käyn siis max. 2 kertaa viikossa, varsinkin näin mökkiolosuhteissa.

Ostapa tosiaan esim 5 hengen perheelle 5 pakkausta lihapullia ja muusia eineksinä. Alkaa tulka syömisille hintaa ja annokset ovat tosi pieniä. No en muutenkaan söisi sellaisia.

Vierailija
16/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehdään ruoat yhdessä. Ei minun yksin tarvitse. Sehän nyt on itsestään selvää. Minkälaisia moukkia teidän miehet on?

Eli mies suunnittelee ruokalistan ja sen mukaan ostoslistan sekä käy kaupassa. Voisin ihan mieluusti tuossa tilanteessa pilkkoa kasviksia, mutta sitä päivää odotellessa ei kannata pidättää hengitystä.

Vierailija
17/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ollaan lomalla kotona, niin silti käydään paljon ulkona syömässä. Lähellä on paljon kivoja kesäravintoloita veden äärellä. Tänäänkin oli ihanaa nauttia lounasta ravintolan terassilla, jonne kävi sopivasti vilvoittava tuuli järveltä. Koska ei olla korona-aikana matkusteltu, niin rahaa on säästynyt. Siksi on kivaa nyt nauttia lomasta ja kesästä ja vapauttaa itsensä kokkaamisesta näillä helteillä.

Vierailija
18/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä kun kaiken lisäksi olisit töissä ruokapuolella. Elämä pyörii vain ruoanlaiton ja sen suunnittelun ympärillä. Joo, voin kertoa että lomalla menee surutta eineksiä ja ruokaa tilataan kotiin. Toki se on kallista ja lihottavaa, mutta sen ympärivuotisen ja jokapäiväisen ruoanlaiton lisäksi en jaksa enää kesällä pohtia ruokia.

Vierailija
19/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikein kunnon martyyri ja uhriutuja. Miksei muka voi syödä eineksiä? Kaupoissa on ihan hyviä ja terveellisiä valmistuokia. Voi myös käydä ulkona syömässä tai tilata ruokaa kotiin. Mutta ihan miten haluat - kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat.

Vierailija
20/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinien on aika oppia myös kaupassakäyntiä, ruokien suunnittelua ja niiden valmistamista. Joka teinille yksi päivä viikossa, jolloin valmistaa koko perheelle ruuan, johon on ajoissa miettinyt tarvittavat ainekset ja ostanut ne joko itse tai yhdessä vanhemman kanssa.

Miehelle myös vastuuta ruuista ihan samalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi