Missä kaupungissa HALUAISIT asua?
Jos ei tarvitsisi miettiä ihmissuhteita, töitä tai asumiskustannuksia.
Itse haluaisin ehkä muuttaa Tampereelle. Omassa pikkukaupungissa ei tahdo olla mitään tekemistä, palveluita siirretään ja alue hiljenee entisestään. Suuri lohko elämästäni meni pääkaupunkiseudulla asuessa, enkä vielä kymmenenkään vuoden jälkeen ole sopeutunut tänne muualle.
Kommentit (66)
Olen aina pitänyt Tampereesta. Sinne voisin muuttaa.
Se isolla yksityisellä järvenrantatontilla oleva talo jossain suht eteläisessä kaupungissa, ehkä täällä Lahdessa. Alkaa vaan olla niin täyteen rakennettu etten tiedä saako sitä yksityisyyttä/isoa tonttia edes rahalla.
En vrm lähde Hesoista kulumallakaan mutta Tampere ja Turku on ihan kivoja myös Samoin voisin viihtyä Tukholmassa tai Lonttosessa tai Berliinissä jonkun vuoden mutta vanhuusvuosiksi takaisin tuttuun Hesaan
Porvoo olisi mukava paikkakunta, pitkä historia ja meri lähellä.
On kuulemma kaunis, en ole kyllä käynyt siellä koskaan.
Olen asunut pikkukaupungissa koko ikäni. Kyllä minä haluaisin asua Helsingissä jos ei olisi rahasta kiinni. Toki siitäkin nykyään saa lukea, että minkälaiseksi on mennyt, mutta silti. Niin paljon enemmän olisi tekemistäkin, kun täällä tuppukylässä.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Jyväskylä vois olla kiva 😁
Älä. Paikalliset karttaa keskustaa. Oli ennen kiva kävelykatu, nyt iltaisin täysi ghetto. Levotonta. Lähiöitä joihin ei mitään asiaa paitsi jos ongelmia haluat.
Vierailija kirjoitti:
Älä. Paikalliset karttaa keskustaa. Oli ennen kiva kävelykatu, nyt iltaisin täysi ghetto. Levotonta. Lähiöitä joihin ei mitään asiaa paitsi jos ongelmia haluat.
En kai mä siellä kadulla asuisi 😅
Vierailija kirjoitti:
Biarritzissa, Ranskassa.
Tämä on kiva. Pariisi on ikuinen rakkaus, mutta juu. Merta kaipaan joten tuo onkin hyvä ehdotus.
Joihinkin noista Hesoista voisi muuttaa.
Vantaalla olen saanut pillua!
Vierailija kirjoitti:
En kai mä siellä kadulla asuisi 😅
Ei tietty. Itse jos kaupungissa asun niin olis kiva kävellä kaupungin keskustassa ja Jyväskylän keskustasta oli mukava paikka ennen. Nyt pikkuliikkeet hävinneet, kaupat siirtyneet isoihin liikekeskuksiin kilometrien päähän ja keskustan omineet kaikenlaiset hörhöt. Lähiöissä omat lait.
Asuin Tampereella opiskeluaikoina. Sinne haluaisin palata eläkevuosiksi tai mieluummin sitä ennen. Tampere on kiva kaupunki ja siellä on välittömiä ihmisiä. Turku tuntui siellä asuessani minun makuuni liian nurkkakuntaiselta.
Kokemuksesta voin todeta, että Helsingissä ja Espoossa on monia kivoja asuinalureita, mutta asunnot ovat törkeän kalliita, joten samalla rahalla saa ostettua parempaa ja enemmän elämänlaatua pienemmistä kaupungeista. Tampere toki on Suomessa iso kaupunki, mutta sieltä löytyy edelleen kohtuuhintaisia asuntoja verrattuna Espooseen ja Helsinkiin.
Edinburg tai joku italian kaupunkin, jos olis mahdollista, mutta tämä on vain haave.
Monte Carlossa, ei työttömiä, ei tummia.
Helsingissä, jossa asun nytkin.
Jos Hanko olisi ympäri vuoden yhtä vilkas kuinkesäisin, niin sitten siellä.
🌞
Vierailija kirjoitti:
Edinburg tai joku italian kaupunkin, jos olis mahdollista, mutta tämä on vain haave.
Tietenkin. Ketju onkin haaveilijoille.
Asun Tampereella ja täällä tykkään asua. Työpaikkoja on tällä hetkellä huonosti mutta täytyy vain olla sinnikäs. Tampere on hyvä paikka, voin suositella.