Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tehnyt tiukan budjetin ja ällistyin kuinka hyvin 350€:kk riittää ruokkimaan itseni lisäksi kaksi nuorta jotka asuvat vielä kotona

Vierailija
11.07.2021 |

Tuohon 350€ sisältyy kaikki pesuaineet, pyykinpesuaineet, siivoustarvikkeet, lemmikin ruoka ja tarvikkeet sekä hygieniatuotteet.

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä tiukka budjetti. Kuinka teit sen konkreettisesti?

Vierailija
2/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynällä paperille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei riitä.

Itse en syö lihaa, vatsa kipeytyy. Tyttärellä on laktoositon ruokavalio

Nuoret urheilee, syövät paljon. Enkä halua ruokkia aina jollain makaronimössöllä.

Siteisiin, dödöihin, yms menee rahaa.

Vierailija
4/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin että tuo raha saa riittää. Kerran kuussa nostan ruokarahan ja jaan sen viidellä. Tulee 70€. Sitten käyn kaupassa. Maksan käteisellä.

Vierailija
5/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrohan viisi teidän perheen lempiruokaa tuosta systeemistä.

Vierailija
6/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai,meillä menee mieheni kanssa kuussa ruokaan noin 600€

Vierailija
7/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä ei riitä.

Nuoret urheilee, syövät paljon. Enkä halua ruokkia aina jollain makaronimössöllä.

Siteisiin menee osa, itse käytän kestositeitä, tyttärelle ostan lidlistä siteitä. Dödöjä ostin keväällä 6 kpl cittarista. Olivat alle 1€ kpl mammuttimarkkinoilla.

Vierailija
8/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerrohan viisi teidän perheen lempiruokaa tuosta systeemistä.

Nyt kylmällä karjalanpiirakat ja munavoi. ;)

Itse pidän halloum-kanasalaatista, tytär taas pasta carbonaradta ja poika munakasrullasta.

Vierailija
9/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näkyy prisman bonustiedotteessa ilman minkäänlaista budjettiakaan menneen aika tarkalleen tuo 350€/kk ja siinä on kaikki ostot, nelihenkinen perhe.

Vierailija
10/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau. Meillä äiti ja teini, ei lemmikkiä mutta 400 menee. Siinä on pesuaineita ym tosi vähän kun ostan ne tarjouksista mistä milloinkin..

Poika on 17-vuotias kilpaurheilua harrastava joten syö kuin hevonen. Herkkujakin kyllä ostetaan ja nyt esim mansikoita ym joihin rahaa menee enemmän.

Haluaisin kyllä säästää ruoassa vaikka 40/kk.

Voisi onnistuakin..?

Vierailija
11/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla väheni ruokabudjetti melkoisesti, kun rupesin syömään vain sen verran mitä normaalipainossa pysyminen vaatii.

En edes pudottanut enempää kuin 12 kiloa, mutta pelkästään sellaisen ylipainon ylläpitäminen maksoi minulle noin 100 euroa kuukaudessa. En liiku juuri ollenkaan joten aktiivinen ihminen säästäisi huomattavasti enemmän.

Tässäpä muuten säästövinkki johon kaikki ylipainoiset pystyvät. Tuskin niin köyhää ihmistä maailmasta löytyy, etteikö voisi syödä vähemmän.

Vierailija
12/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla väheni ruokabudjetti melkoisesti, kun rupesin syömään vain sen verran mitä normaalipainossa pysyminen vaatii.

En edes pudottanut enempää kuin 12 kiloa, mutta pelkästään sellaisen ylipainon ylläpitäminen maksoi minulle noin 100 euroa kuukaudessa. En liiku juuri ollenkaan joten aktiivinen ihminen säästäisi huomattavasti enemmän.

Tässäpä muuten säästövinkki johon kaikki ylipainoiset pystyvät. Tuskin niin köyhää ihmistä maailmasta löytyy, etteikö voisi syödä vähemmän.

Minä poistin lisätyn sokerin ruokavaliosta ja kylläpä sitä tulikin vedettyä. Ruokalasku pieneni satasella. Siinä jää paljon prosessoituja ruokia pois. Muuten en tähtää erityiseen säästeliäisyyteen ruokakuluissa, mutta erilaiset heräteostokset jäivät pois. Tämä tuli sivutuotteena siis.

Vierailija
13/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä poistin lisätyn sokerin ruokavaliosta ja kylläpä sitä tulikin vedettyä. Ruokalasku pieneni satasella. Siinä jää paljon prosessoituja ruokia pois. Muuten en tähtää erityiseen säästeliäisyyteen ruokakuluissa, mutta erilaiset heräteostokset jäivät pois. Tämä tuli sivutuotteena siis.

Mitä kaikkea piti jättää pois? Keksit, pullat, hillot? Mitä muuta? Ei kait hedelmiä tai marjoja?

Vierailija
14/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä ei riitä.

Miksi kuvittelet että halpa ruoka on makaronimössöä? Siteisiin ei mene kun ostat kuukupin.

Vierailija
15/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä näkyy prisman bonustiedotteessa ilman minkäänlaista budjettiakaan menneen aika tarkalleen tuo 350€/kk ja siinä on kaikki ostot, nelihenkinen perhe.

+ lounasravintolat arkisin päälle.

Vierailija
16/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea piti jättää pois? Keksit, pullat, hillot? Mitä muuta? Ei kait hedelmiä tai marjoja?

No turhat valmispulkat joo. Itsetehtynä budjetti sallii kyllä leipomisen parikin kertaa viikossa. Marjoja ei ole ikinä ostettu valmiina, paitsi mansikat. Niitä ei juuri pakastella. Hedelmät on kesällä halpoja ja lidlin hevilaatikosta niitä saa reilusti kahdella eurolla silloin tällöin.

Vierailija
17/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis pärjätä 300 eurolla ja ruokkia 5 yli 16 vuotiasta. Tiukoille vetää.

Vierailija
18/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on nälänhätää ja nälkään kuolleita?

Vierailija
19/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee vähän alle 350e/kk. Kaksi aikuista ja kissa. Kissan tarpeisiin menee 60e/kk. Eli meille jää alle kolme sataa. Silti me syödään hyvin, nyt viikonloppukin possun pihvejä+ salaattia ja uusia perunoita. Joskus kevyempää, salaatteja ja keittoja.

Meille ei kyllä koskaan osteta osteta mitään pullia, jäätelöä, keksejä, sipsejä tms. Ei edes mehua, Lidlin vichyä kyllä ostetaan paljon. Meillä ei siis yleensä ole vierasvaraa jos tulisi yllärivieraita, mutta eipä niitä nykyään onneksi tule. Enemmänkin olisi varaa ruokaan laittaa, mutta mä ainakin olen niin kaavoihin kangistunut, etten edes osaisi ostaa mitään kallista ja erikoisempaa. Ja kun ei ole lapsia, ei tarvi mitään välipalajuttuja ym. 

Vierailija
20/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä