Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tehnyt tiukan budjetin ja ällistyin kuinka hyvin 350€:kk riittää ruokkimaan itseni lisäksi kaksi nuorta jotka asuvat vielä kotona

Vierailija
11.07.2021 |

Tuohon 350€ sisältyy kaikki pesuaineet, pyykinpesuaineet, siivoustarvikkeet, lemmikin ruoka ja tarvikkeet sekä hygieniatuotteet.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette varmaan ole lihavia?

Vierailija
22/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerrohan viisi teidän perheen lempiruokaa tuosta systeemistä.

Mikä tän kommentin tarkoitus oli? Osoittaa aapeelle että he syövät huonosti kun ei ole sisäfilettä ja sisäfilettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla väheni ruokabudjetti melkoisesti, kun rupesin syömään vain sen verran mitä normaalipainossa pysyminen vaatii.

En edes pudottanut enempää kuin 12 kiloa, mutta pelkästään sellaisen ylipainon ylläpitäminen maksoi minulle noin 100 euroa kuukaudessa. En liiku juuri ollenkaan joten aktiivinen ihminen säästäisi huomattavasti enemmän.

Tässäpä muuten säästövinkki johon kaikki ylipainoiset pystyvät. Tuskin niin köyhää ihmistä maailmasta löytyy, etteikö voisi syödä vähemmän.

Minä poistin lisätyn sokerin ruokavaliosta ja kylläpä sitä tulikin vedettyä. Ruokalasku pieneni satasella. Siinä jää paljon prosessoituja ruokia pois. Muuten en tähtää erityiseen säästeliäisyyteen ruokakuluissa, mutta erilaiset heräteostokset jäivät pois. Tämä tuli sivutuotteena siis.

Mitä kaikkea piti jättää pois? Keksit, pullat, hillot? Mitä muuta? Ei kait hedelmiä tai marjoja?

Syön edelleen hedelmiä ja marjoja, tosin kuivahedelmät ja taatelit karsin aluksi kokonaan pois, että oikeasti tottuisi vähemmän makeaan ruokaan. Nyt menee niitäkin esimerkiksi itse tehdyssä granolassa. Mutta kyllä, kaikki tuotteet, joiden tuoteselosteessa lukee sokeri, siirappi jne. Myös hilloista ne tiivisteellä makeutetut, ennen olin St. Dalfourin hillojen suurkuluttaja.

En karppaa tai ketoile. Syön edelleen leipää, kunhan se on kokojyvää eikä sisällä sokeria tai siirappia. Pois jäätelö, kahvileivät, keksit, karkit, suklaa, sipsit. Monissa ateriakastikkeissa ja kaikenlaisissa puolivalmisteissa on reilusti sokeria. Myös Pepsi Max oli paheeni. Maitotuotteissa ei mitään makeutettuja ja maustettuja vaihtoehtoja.

Vierailija
24/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee noin 1200e kk, jossa minä, mies, kolme lasta, kissa ja kaksi koiraa. Eineksiä ei osteta, kaikki ruoka tehdään itse. Mies haluaa aina luomua. Ihmettelen miten voi selvitä noin vähällä.

Vierailija
25/122 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee aika tasan tarkka 1000 e/kk, perheessä on vanhempien lisäksi kolme teiniä. Lemmikkiä ei ole enää.

Nyt vuoden aikana on mennyt rahaa paljon jo senkin takia, että teinit olivat etäkoulussa ja mies kotitoimistolla kuukausia. Ennen koronaa kakarat söivät koulussa ja mies töissä, joten esimerkiksi mies ei syönyt enää kotona paljoa.

Pakastin on täpötäynnä sapuskaa, samoin kuivaruokaa on paljon. Syömme normaalia kotiruokaa ja syömme hyvin. En hätäile ruokalaskun kanssa, vaan se on ok.

Vierailija
26/122 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee noin 1200e kk, jossa minä, mies, kolme lasta, kissa ja kaksi koiraa. Eineksiä ei osteta, kaikki ruoka tehdään itse. Mies haluaa aina luomua. Ihmettelen miten voi selvitä noin vähällä.

😳

Ihmettelet? Minä ihmettelen, kuinka joku saa menemään ruokaan noin paljon rahaa. Ostatko aina periaatteessa kalleinta? Heitättekö ruuantähteet roskiin ja teette joka aterialle uuden ruuan vai mikä on salaisuutesi?

Vierailija
27/122 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😳

Ihmettelet? Minä ihmettelen, kuinka joku saa menemään ruokaan noin paljon rahaa. Ostatko aina periaatteessa kalleinta? Heitättekö ruuantähteet roskiin ja teette joka aterialle uuden ruuan vai mikä on salaisuutesi?

Joka ateria tehdään erikseen. Kaksi lämmintä ateriaa päivässä, aamiainen ja välipala. Jos jää ruokaa yli se annetaan koirille. Roskiin ei koskaan heitetä mitään ruoka-aineita. Luomuainekset on toki monesti kalliimpia kuin normit, muutoin katsotaan hintojen perään.

Vierailija
28/122 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin elämään samalla budjetilla kahden lapsen kanssa eron jälkeen useita vuosia kun asuntolaina painoi päälle ja halusin pitää kodin.

Hyvin pärjättiin. Avainsana oli suunnittelu. Tein viikon ruokalistoja joita kierrätin. Kävin kaupassa vain kerran viikossa. Syötiin aina pari päivää samaa ruokaa ja tietysti lapset söi viikolla lounaan koulussa. Viikonloppuisin tehtiin välillä pizzaa ja hampurilaisia alusta asti, ja leivottiin sämpylätkin. En kokenut sitä mitenkään kurjaksi ajaksi.

Toinen merkittävä asia oli Lidl. Siellä saa myös pesuaineet, WC paperit, dödöt pikkurahalla. Jotain erikoisempaa kävin hakemassa s-marketista.

Vierailija
29/122 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuasta on helppo säästää. Muista kuluista ei niinkään. 350€/kk kolmelle aikuiselle tai lähes aikuiselle ja kissalle , on kyllä vähän. Etenkin jos se summa sisältää muutakin kuin ruokaa, mm pesusineet jne.

Mutta ilmeisesti olet laskenut budjetin, joten nostan hattua.

Vierailija
30/122 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun teinin kanssa ja minulle on tärkeää syödä hyvin. Ostan hyvää pastaa, oliiviöljyä, luomua. Hintaa tärkeämpää on maku. Meillä menee ruokaan noin 500-550€/ kk. Ostaisin enemmän hedelmiä ja marjoja, nyt ei ole joka päivä varaa.

Syömisen täytyy olla ihanaa, ei mitään perusmakaronilaatikkoa ja makkarakeittoa. Arkiruan fiksaan aina astetta kulinaarisemmaksi.

Herkkuja syömme samalla filosofialla. Makeat leivonnaiset ja pitsat/piirakat leivomme itse. Herkkuja syömme hyvin maltillisesti ja olemme hoikkia..

Ruoka on nautinto. Hyvät oliivit hellessäällä, leimomosta ostettu täysjyväleipä ja itsetehty hummus, kreikkalainen feta ja luomutomaatit, tyrnismoothie, norjalainen lohi, japanilainen tee, luomuhunaja ja hedelmät, astetta parempi vaniljajäde mansikoiden kera....

Makuelämys on aivan toinen kuin siinä kaikkein halvimmassa elintarvikkeessa.

Esimerkkinä just vaikka oliivit ja pastat. Kerran kun saat hyvää, et voi ostaa halvinta!

Sori jos olen teistä huono äiti.

Elämä on liian lyhyt syödä halvinta ruokaa. Toki poikkeuksiakin on, mutta jokainen kunnon kokki tietää hyvien raaka-aineiden ja kotikokkauksen merkityksen.

Vierailija
31/122 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😳

Joka ateria tehdään erikseen. Kaksi lämmintä ateriaa päivässä, aamiainen ja välipala. Jos jää ruokaa yli se annetaan koirille. Roskiin ei koskaan heitetä mitään ruoka-aineita. Luomuainekset on toki monesti kalliimpia kuin normit, muutoin katsotaan hintojen perään.

Jotain tuollaista arvelinkin. Mutta eihän siinä mitään, jos kerran rahaa on, eikä halua ole karsia kuluja.

Itselläni on pienet tulot ja taito hyödyntää joka penni ruuanlaitossa, joten budjetoinhi onnistuu hyvin ja rahan säästämiselle on tarvetta.

Vierailija
32/122 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomu nyt on ihan shaibaa. Makueroa ei ole mutta hinta on kolminkertainen. Organic is for dummies!

Vierailija
33/122 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitin asiakas vetää kurmeeta 150eur/ruho/kk

Vierailija
34/122 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun teinin kanssa ja minulle on tärkeää syödä hyvin. Ostan hyvää pastaa, oliiviöljyä, luomua. Hintaa tärkeämpää on maku. Meillä menee ruokaan noin 500-550€/ kk. Ostaisin enemmän hedelmiä ja marjoja, nyt ei ole joka päivä varaa.

Syömisen täytyy olla ihanaa, ei mitään perusmakaronilaatikkoa ja makkarakeittoa. Arkiruan fiksaan aina astetta kulinaarisemmaksi.

Herkkuja syömme samalla filosofialla. Makeat leivonnaiset ja pitsat/piirakat leivomme itse. Herkkuja syömme hyvin maltillisesti ja olemme hoikkia..

Ruoka on nautinto. Hyvät oliivit hellessäällä, leimomosta ostettu täysjyväleipä ja itsetehty hummus, kreikkalainen feta ja luomutomaatit, tyrnismoothie, norjalainen lohi, japanilainen tee, luomuhunaja ja hedelmät, astetta parempi vaniljajäde mansikoiden kera....

Makuelämys on aivan toinen kuin siinä kaikkein halvimmassa elintarvikkeessa.

Esimerkkinä just vaikka oliivit ja pastat. Kerran kun saat hyvää, et voi ostaa halvinta!

Sori jos olen teistä huono äiti.

Elämä on liian lyhyt syödä halvinta ruokaa. Toki poikkeuksiakin on, mutta jokainen kunnon kokki tietää hyvien raaka-aineiden ja kotikokkauksen merkityksen.

P.S. Jos minäkin ostaisin halvinta ja laskisimme ruoan terveellisyyttä, saisin helposti puolitettu laskun = 350€/kk.

Se olisi silkkaa kärsimystä!

Vierailija
35/122 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😳

Jotain tuollaista arvelinkin. Mutta eihän siinä mitään, jos kerran rahaa on, eikä halua ole karsia kuluja.

Itselläni on pienet tulot ja taito hyödyntää joka penni ruuanlaitossa, joten budjetoinhi onnistuu hyvin ja rahan säästämiselle on tarvetta.

Meillä on yksi elämä!

Vierailija
36/122 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"+ lounasravintolat arkisin päälle." Sori, ei tosiaankaan käydä, sehän nyt on maailman tyhmintä tuhlausta, itse keitetään perunat, ja syömme aika monipuolisesti, mutta ei valmisruokia. Sitäpaitsi,jos kävisi lounaalla, niin eihän mitään muuta tarvitsisikaan, lounas riittää aivan hyvin ainoaksi, illalla teetä.

Vierailija
37/122 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riittää ruokkimaan, mutta kuinka monipuolisesti? Pelkkiä kaurahiutaleita syömällä selviäisi alle 20€/kk/hlö.

Vierailija
38/122 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😳

Meillä on yksi elämä!

Siksi juuri säästänkin mm ruokakuluissa

Vierailija
39/122 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riittää ruokkimaan, mutta kuinka monipuolisesti? Pelkkiä kaurahiutaleita syömällä selviäisi alle 20€/kk/hlö.

Oikein monipuolisesti. Ei monipuolinen ruoka ole rahakysymys.

Vierailija
40/122 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein monipuolisesti. Ei monipuolinen ruoka ole rahakysymys.

On jos oletetaan, että se on myös terveellistä.