Kallon laajentuminen
Onko mahdollista, että ihmisen kallo laajenee jostakin syystä aikuisiällä?
Kommentit (325)
Hypokondria tai OCD. Keksi jotain parempaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Hypokondria tai OCD. Keksi jotain parempaa tekemistä.
olisikin :(
Siis kun laitan vaikka hiukset kiinni niin näyttää ihan eriltä kuin aikaisemmin?? Olisiko ketään lääkäriä paikalla?
Jos paikalla lääkäreitä jotka osaisi vastata tähän niin olisin kiitollinen!!
Kaikenlaisia hulluja täällä pyörii, mutta kallonlaajentumahullu on kyllä jotain mitä en olisi osannut odottaa näkeväni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisiko joku vastata? Kalloni näyttää suuremmalta kuin aikaisemmin
Kyllähän 10 000 - 15 000 tunnin treenillä saa aivot kasvamaan jos tietää mitä ja miten treenaa.
Olen Gurun opastuksella tehnyt harjoituksia, ja kolmessa vuodessa olen saavuttanut sen pisteen, että päätä särkee koko ajan. Sen pitäisi loppua parissa vuodessa kun jatkaa harjoituksien tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän 10 000 - 15 000 tunnin treenillä saa aivot kasvamaan jos tietää mitä ja miten treenaa.
Olen Gurun opastuksella tehnyt harjoituksia, ja kolmessa vuodessa olen saavuttanut sen pisteen, että päätä särkee koko ajan. Sen pitäisi loppua parissa vuodessa kun jatkaa harjoituksien tekemistä.
Näin se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itse juuri aloittanut harjoitukset. Todella mielenkiintoisia ja aika haastavaa näin aluksi on kyllä niitä tehdä.
Siirto osioon ---> Kysy terveydenhoitajalta. Moderaattori hereillä.
Kallo ei laajene, mutta aivot kyllä, jos esimerkiksi harrastaa vesijuoppoutta. Varmaan jokainen psyk. sairaalassa töitä tehnyt on törmännyt etenkin vanhoihin skitsoihin, jotka tuota harrastivat, kun siitä tulee ensin hyvä humalatila ja sitten kun aivot turpoavat, lähtee taju ja jopa henki.
Aivopainetta lievitetään joskus myös kraniektomia: https://www.duodecimlehti.fi/duo97580
Vierailija kirjoitti:
Kallo ei laajene, mutta aivot kyllä, jos esimerkiksi harrastaa vesijuoppoutta.
Ei tarvitse harrastaa juoppoutta, ihan fyysiset ja psyykkiset harjoitukset auttavat aivojen kasvatuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallo ei laajene, mutta aivot kyllä, jos esimerkiksi harrastaa vesijuoppoutta.
Ei tarvitse harrastaa juoppoutta, ihan fyysiset ja psyykkiset harjoitukset auttavat aivojen kasvatuksessa.
Näin on. Jeebuksen nimeen, hallilujaa!
Vierailija kirjoitti:
Kallo ei laajene, mutta aivot kyllä, jos esimerkiksi harrastaa vesijuoppoutta. Varmaan jokainen psyk. sairaalassa töitä tehnyt on törmännyt etenkin vanhoihin skitsoihin, jotka tuota harrastivat, kun siitä tulee ensin hyvä humalatila ja sitten kun aivot turpoavat, lähtee taju ja jopa henki.
Aivopainetta lievitetään joskus myös kraniektomia: https://www.duodecimlehti.fi/duo97580
Jos ja kun aivoni ovat turvonneet niin painaahan se kalloa niin, että sen on annettava periksi ja laajennuttava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta on leikattu aivokasvain, ja leikkausarven kohdalta kallo "elää". Siihen on ilmestynyt parin sentin haljaisijaltaan oleva kuoppa ja halkeama kalloon.
Sama juttu minulla, samasta syystä. Lisäksi kallosta irrotettu luupala (se joka leikkauksen aluksi poistetaan jotta aivoihin päästään käsiksi) on kohonnut näkyvästi. Eli minulla kallo on tavallaan kyllä kasvanut.
Jaha, alapeukuttaja tiesi minut leikannutta neurokirurgia paremmin, ettei luupala ole voinut leikkauksen jälkeen "elää" eli kohota jonkin verran paikaltaan.