Onko suvussasi perinnönkyttääjä?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä perinnönjaossa muka vuoden kestää? Itse vaatisin jo pesänjakajan, jos sisko ei saa mitään aikaan. Ei minkään perinnön jakaminen niin vaikeaa oikeasti ole.
Kyllä kestää. Katsos jos perintö on asunto, jossa asuu leski ja vetoaa hallintaoikeuteensa, niin eipä siihen asuntoon kosketa ennenkuin leski kuolee, muuttaa pois tai luopuu omaehtoisesti hallintaoikeudestaan.
Meillä on tämä tilanne ollut päällä jo 7 vuotta. Edes lakiosaa en ole saanut. Verot tulivat maksettaviksi heti.
Kyllä perintö voidaan tässäkin tapauksessa jakaa, mutta silloin saa perintönä 50 % omistusosuuden asuntoon, jossa leski edelleenkin asuu eli käytännössä saadusta perinnöstä ei ole mitään hyötyä niin kauan kuin leski asuu asunnossa. (50 % sillä oletuksella, että mitään muuta omaisuutta ei ole ja perillisiä on vain yksi.)
On, uuninpankkopoika odottaa käsi pitkällä hyvätuloisen enonsa kuolemaa. Onneksi varakas eno on tehnyt testamentin, niin uuninpankkopoika saa nuolaista tyhjää.
Minä olin. Olin sitä mieltä että kun olin tarpeeksi kärsinyt narsistin uhrina (toinen vanhemmistani), olisin ansainnut sen mitä hän eniten maailmassa rakasti, itsensä lisäksi. Hautoo siis miljoonaomaisuutta. Ei pirulainen vaan potkaise tyhjää millään, niin lakkasin välittämästä. Taitaa käydä niin, että minä poistun täältä ennen häntä, olen niin kyllästynyt kaikkeen.
Hometaloa muuttotappiopaikkakunnalla ei kukaan halua.