Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyttäävät naapurit

Vierailija
11.07.2021 |

Eli seinänaapurini on nyt tullut sanomaan minulle päin naamaa kahdesti, että häntä häiritsee se, että a). olen käynyt suihkussa iltakymmenen jälkeen ja b). koska imuroin kämpässäni yksi sunnuntai. Minua ei suoraan sanottuna kiinnosta tippaakaan hänen valituksensa, koska en ole rikkonut mitään sääntöä, eikä hänkään pysty osoittamaan tätä, koska taloyhtiömme ei kiellä suihkussa käymistä iltamyöhään eikä sunnuntaina imuroimista. En vaan tajua, että mitä ihmeen nautintoa nämä kyttääjät saavat? Yritän olla ystävällinen hänelle, vaikka ystäviä meistä koskaan tulee, mutta kun en haluaisi olla riidoissakaan kenenkään kanssa.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että säästyy turhanpäiväisiltä valituksilta jos pitää mahdollisimman etäiset välit naapureihin. Jos joskus on näyttänyt liian vastaanottavaiselle tai siltä, että juttelu kiinnostaa niin jo on alkanut tulemaan joko liikaa tietoa muista naapureista ja niiden vioista tai jotain pientä ja turhaa joka omassa elossa saattaa häiritä, joka ei kuitenkaan ole minkään säännön vastaista.

Vierailija
42/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kyttäävä naapuri, häntä pidetään mielisairaana. Ja 70-vuotiaana käyttää tennistossuja eli nuorisokenkiä.

Tennistossuja! Kamalaa! Nyt alan huolestua itsestäni. Olen 62 v ja käytän tennistossuja. Onkohan tämä alkavan mielisairauden merkki? Menenkin ostamaan jotkun kunnon tanttakengät mielenterveyteni suojaksi.

Aikaisemmin jo kirjoitin että kyttääminen on mielisairauden merkki, ei tennistossut, mutta sinun kohdallasi olet oikeassa, olet mielisairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä paukkuu välikaton vesiputket ihan jumalattomasti, kun suihkuhanan lämmönsäätöä veivailee. Itse olen pyrkinyt välttämään, mutta naapuria ei kiinnosta ja huoletta ruuvailee sitä ikäänkuin tahallaan kylmä-kuuma-kylmä-kuuma. En ymmärrä, kuka käy suihkussa niin että ruuvailee kokoajan sitä lämpöä, minulle riittää se yksi ja sama lämpötila. Siksi alkaa lievästi sanottuna v-tuttamaan, kun tämä päättää yöllä käydä suihkussa taas veivailemassa ja herään siihen paukkeeseen. Ei auta edes korvatulpat.

Tästä voisi valittaa huoltoon, että putket paukkuu. Voi olla käsittääkseni paine väärin.

Vierailija
44/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kyttäävä naapuri, häntä pidetään mielisairaana. Ja 70-vuotiaana käyttää tennistossuja eli nuorisokenkiä.

En kyllä ymmärrä miten tennarit liittyy asiaan. Mitä kenkiä 70v pitäisi käyttää😀.

No, ei ainakaan nuorisokenkiä, ne on huvittavan näköiset mummolla, meinattiin tikahtua nauruun.

Mitä eroa on nuorisotennareilla ja muilla? Minä olen 62 ja käytän pääasiassa arjessa pillifarkkuja ja tennareita. Nyt helteellä tosin jotain löysää mekkoa. Milloin pitäisi siirtyä mummotennareihin ja mistä niitä voi ostaa. Sievihän myy ns mummokenkiä mutta minusta ne eivät ole hyvännäköisiä.

Tennistossut on nuorisokengät. Oletko myös minihameessa pubiruusuna karaokebaarissa tupakka toisessa kädessä vapaalla.

Oikeasti tennarit ovat urheilukengät eli kehitetty tenniksen pelaamista varten. Monet ikäihmisetkin pelaavat tennistä. En todellakaan ole pubiruusu😁.

Eli yrität näyttää teiniltä, voin kertoa, että kaikki nauraa sulle. Ryppyinen mummeli nuorisokengissä.

Vierailija
45/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tennarit on hyvä jalkine ja osoittautunut mulle parhaaksi lonkkaleikkauksen jälkeen. Vanhana punkkarina tietenkin käytän Converseja ja sen ei pitäisi kivistää kenenkään mieltä. Nykynuorison vanhemmatkaan ei tajua että tennareita käytti aikoinaan ensin punkkarit ja muut ns. valtavirrasta poikkeavat.  

Kyttäävät naapurit on tietenkin ärsyttävä ilmiö. Käyt suihkussa ja imuroit ihan normaalisti kuten ennenkin. Mitään laillista oikeutta ei ole noita kieltää. 

N60v

Vierailija
46/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä paukkuu välikaton vesiputket ihan jumalattomasti, kun suihkuhanan lämmönsäätöä veivailee. Itse olen pyrkinyt välttämään, mutta naapuria ei kiinnosta ja huoletta ruuvailee sitä ikäänkuin tahallaan kylmä-kuuma-kylmä-kuuma. En ymmärrä, kuka käy suihkussa niin että ruuvailee kokoajan sitä lämpöä, minulle riittää se yksi ja sama lämpötila. Siksi alkaa lievästi sanottuna v-tuttamaan, kun tämä päättää yöllä käydä suihkussa taas veivailemassa ja herään siihen paukkeeseen. Ei auta edes korvatulpat.

Tästä voisi valittaa huoltoon, että putket paukkuu. Voi olla käsittääkseni paine väärin.

Kyllä on valitettu, pari kertaa jotain yrittivät tehdä mutta ilmeisesti kun niin kädettömiä ovat niin sitten loppui valitusten noteeraaminen ja leikitään ettei vikaa ole.

Vierailija
47/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi pitää etäisyyttä naapureihin niin ei tarvitse kommentoida mitään. Onneksi se onnistuu meidän taloyhtiössä. Olen asunut tässä 20v ja en ole huomannut mitään kyttääjiä enkä häiriköitä. Minua ei haittaa imuroinnit tai suihkussakäynnit. Ainoa mikä voisi häiritä on humalaisten mellastus. Niitäkään ei tässä asu. Nämä kyttääjät ovat päästään vialla. Olen 64v

Vierailija
48/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän yhtiössä nuoret valittaa, mitään ei muka saisi tehdä ennen puoltapäivää, he kun nukkuu vähintään puolillepäivin. Mitään ei yhteisen hyvän tehdä, mutta kaikki vaaditaan. Yölliseen pihameluamiseen on pitänyt puuttua (nuoria aikuisia), kaikki vesivahingot on nuorten aikuisten aiheuttamia.

Vanhukset ja kesi-ikäiset asuvat oikein fiksusti.

Sama tällä taloyhtiössä. Jotkut on vielä niin tietämättömiä, että tekevät jotain remonttia arkena puolille öin jumputus musiikin tahdissa. Viikonloppuisin sitten ryypätään ja melutaan aamuyölle saakka. Päivällä ne makaa sängyssä ja niiden koirat haukkuu, kun pitäisi päästä ulos.

Vierailija
49/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein vanhat ihmiset ovat kamalampia kyttääjiä. Kun on asuttu samassa talossa viimeiset 40 vuotta, niin luullaan voivansa pompotella uusia asukkaita milloin mihinkin sääntöön vedoten (joskus myös keksittyihin).

Tämä. Täällä on kanssa yksi taloon muumioitunut kyylä. Milloin häntä häiritsee mitä pidän parvekkeellani, milloin se että hänestä ulko-ovi on paukahtanut liian kovaäänisesti kun olen sen ihan normaalisti kiinni laittanut. Nämä ei tosiaan edes ole mitään taloyhtiön sääntöjä, joista hän naputtaa, vaan asioita jotka hänen kuninkaallista korkeuttaan häiritsee. Tulee ihan sunnuntaipäivänä tekemään valituksia. Entä minun oikeus nauttia viikonlopusta ilman että hän häiriköi?

Vierailija
50/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, että säästyy turhanpäiväisiltä valituksilta jos pitää mahdollisimman etäiset välit naapureihin. Jos joskus on näyttänyt liian vastaanottavaiselle tai siltä, että juttelu kiinnostaa niin jo on alkanut tulemaan joko liikaa tietoa muista naapureista ja niiden vioista tai jotain pientä ja turhaa joka omassa elossa saattaa häiritä, joka ei kuitenkaan ole minkään säännön vastaista.

Näin olen toiminut. En todellakaan halua olla missään tekemisissä naapureiden kanssa. Silti ovat ovelle tulleet ihan käsittämättömistä syistä. Kerran yksi tuli ihmettelemään, missä hänen tilaamansa taksi on.

Vierailija
51/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nattäävät kyypurit

Vierailija
52/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä talossa vesivahingot on kyllä aiheutuneet juuri näiden jo iäisistä ajoista täällä asuneiden piheydestä ja taloyhtön hallituksesta. Mitään tarvittavia remontteja ja korjauksia kun ei ole ajallaan tehty. Sehän johti sitten siihen, että putket poksahteli ja useampaan asuntoon tuli vesivahingot, joita ei muuten kotivakuutuskaan korvaa. Vakuutusyhtiössä usein katsovat, että näissä tapauksissa kyse ei ole vahingosta, vaan talon kunnossapidon laiminlyönnistä.

Vierailija
53/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä talossa vesivahingot on kyllä aiheutuneet juuri näiden jo iäisistä ajoista täällä asuneiden piheydestä ja taloyhtön hallituksesta. Mitään tarvittavia remontteja ja korjauksia kun ei ole ajallaan tehty. Sehän johti sitten siihen, että putket poksahteli ja useampaan asuntoon tuli vesivahingot, joita ei muuten kotivakuutuskaan korvaa. Vakuutusyhtiössä usein katsovat, että näissä tapauksissa kyse ei ole vahingosta, vaan talon kunnossapidon laiminlyönnistä.

Jos putket on esim. 1970-luvulla laitettu niin ei vakuutus enää korvaa noita eikä vesivahinkoja. Liian vanhat putket.

Vierailija
54/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos putket on esim. 1970-luvulla laitettu niin ei vakuutus enää korvaa noita eikä vesivahinkoja. Liian vanhat putket.

Tämä on oikeasti tärkeä pointti jokaiselle vuokralle muuttavalle, tai ostamista harkitsevalle. Itselleni olisi tuossa voinut käydä taloudellisesti todella huonosti, jos muita tukiverkkoja ei olisi ollut. Kotivakuutus ei tosiaan korvannut penniäkään. T. Sama

Vierailija
55/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miten tennarit liittyy asiaan. Mitä kenkiä 70v pitäisi käyttää😀.

No, tuota tuo joka kirjoitti tennareista ja sairauksista ja iästä, taitaa itse olla suurin piirtein 10-v. Joten se siitä.

Vierailija
56/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei ainakaan nuorisokenkiä, ne on huvittavan näköiset mummolla, meinattiin tikahtua nauruun.

Mitä eroa on nuorisotennareilla ja muilla? Minä olen 62 ja käytän pääasiassa arjessa pillifarkkuja ja tennareita. Nyt helteellä tosin jotain löysää mekkoa. Milloin pitäisi siirtyä mummotennareihin ja mistä niitä voi ostaa. Sievihän myy ns mummokenkiä mutta minusta ne eivät ole hyvännäköisiä.

Tennistossut on nuorisokengät. Oletko myös minihameessa pubiruusuna karaokebaarissa tupakka toisessa kädessä vapaalla.

Oikeasti tennarit ovat urheilukengät eli kehitetty tenniksen pelaamista varten. Monet ikäihmisetkin pelaavat tennistä. En todellakaan ole pubiruusu😁.

Eli yrität näyttää teiniltä, voin kertoa, että kaikki nauraa sulle. Ryppyinen mummeli nuorisokengissä.

Ketkä kaikki nauraa? Sinä ja sun kaverit, ja sinun ikäsi on - annas kun arvaan - noin 10-v.

Aikuiset ihmiset eivät tavallisesti kiinnistä toisen, itselleen jopa vieraan ihmisen, jalkineisiin... Mitä se heitä liikuttaa, onko tennarit vai maiharit, korkkarit vai puukkarit, läskipohjat vai mitä nyt sitten oliskaan... 

Kaikki, ketkä kaikki? 

Tää on taas tätä mitä meidän asujaimistolla esiintyy: tyyppi tulee kyselemään, että tiiäks kuinka moni täällä vihaa sinua, tyypillä on siis ikää kuitenkin yli 40-v ainakin, mutta on valitettavasti iät ja ajat sitten seonnut päihteisiin, sitä en voi sanoa, että olisi päänsä pilannut päihteillä, koska en tiedä mitä hän on sillon joskus nuorena ollut... 

Kaikki vihaa sinua.... niin ne jätkän kaverit, jotka kyttäävät kaiken tekemisen... ne, jotka elävät normaalia arkista elämää, tuskin sen enempiä naapuriaan vihaavat, jos ei naapuri ihan tahallisesti häiritse... Tämä jätkä kyllä häiritsee/häiritsi... Ja nyt sen kaverit jatkaa touhua... se on vissiin sitä vihaa... raukkaparka, ihan vainoharhoissaan ja seonnut.

Vierailija
57/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisesti aloittaja voisi sanoa sille joka tuli valittamaan, että niin mutta kun nämä arkiset toimet ovat ihan sallittuja. Valitettavasti kerrostaloissa pitää sietää toisten ihmisten tavallisesta elämästä syntyviä ääniä. Kenenkään ei tarvitse syysttä suotta miellyttää naapuriaan, naapurin on siedettävä. Eri asia, jos mennään sen arkisten elämän yli... 

Miellyttää.

Voi olla että sitä aloittajan naapuria vaivaa jokin muu asia kuin ne arkiset elämän äänet... mutta siinäkin on sitten hänen omasta tunnemaailmastaan kyse ellei peräti ihan sairaudesta.

Vierailija
58/65 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä kaikki nauraa? Sinä ja sun kaverit, ja sinun ikäsi on - annas kun arvaan - noin 10-v.

Aikuiset ihmiset eivät tavallisesti kiinnistä toisen, itselleen jopa vieraan ihmisen, jalkineisiin... Mitä se heitä liikuttaa, onko tennarit vai maiharit, korkkarit vai puukkarit, läskipohjat vai mitä nyt sitten oliskaan... 

Kaikki, ketkä kaikki? 

Tää on taas tätä mitä meidän asujaimistolla esiintyy: tyyppi tulee kyselemään, että tiiäks kuinka moni täällä vihaa sinua, tyypillä on siis ikää kuitenkin yli 40-v ainakin, mutta on valitettavasti iät ja ajat sitten seonnut päihteisiin, sitä en voi sanoa, että olisi päänsä pilannut päihteillä, koska en tiedä mitä hän on sillon joskus nuorena ollut... 

Kaikki vihaa sinua.... niin ne jätkän kaverit, jotka kyttäävät kaiken tekemisen... ne, jotka elävät normaalia arkista elämää, tuskin sen enempiä naapuriaan vihaavat, jos ei naapuri ihan tahallisesti häiritse... Tämä jätkä kyllä häiritsee/häiritsi... Ja nyt sen kaverit jatkaa touhua... se on vissiin sitä vihaa... raukkaparka, ihan vainoharhoissaan ja seonnut.

Jos kerrotaan lisää, niin toi jätkä on sekopäisyyksissään esittänyt sellaistakin stooria, että hänen autoonsa oltais heitetty kanasalaatteja ja sitten on myös jahdattu hänen (jossakin muualla asuvaa) pikkupoikaansa ympäri kyliä, pojalla on ikään vaihtelevasti joko 8 tai 10 vuotta. Että sellainen sekopää. Toivottavasti se ei enää palaa tänne asumaan... 

Vierailija
59/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sunnuntaisin saa imuroida. Lepopäivän kielto työntekoa kohtaan koski vain Vanhan Testamentin juutalaisia. Vaikka käyn kirkossa sunnuntaisin, imuroin tarvittaessa myös.

T. Uskovainen

Korjaus: juutalaisten viikon viimeinen päivä l. sapatti l. lepopäivä on lauantai ja viikon ensimmäinen pv on sunnuntai.

Vierailija
60/65 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos läkähdyttävällä hellesäällä joku tupakoi parvekkeella puolen tunnin välein aamusta iltamyöhään niin siitä kuuluukin sanoa tai tarvittaessa valittaa isännöintiin.

pahaa, erittäin pahaa, toisten asumisen pilaamista. !!!!

😠

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä