Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut kestätte henkisesti - ja fyysisestikin - tätä hellettä?

Vierailija
11.07.2021 |

Voimat alkaa hiipua vaan. Väsymys alkaa olla sellaista jostain syvältä kumpuavaa. Aamulla ei jaksaisi nousta sängystä, vaikka saan nukkuakin pitkään.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa ja masentaa liiallinen helle. Oon lomalla, mutta se menee sisällä kärvistellen. Ennenkuin joku ehtii ILPPIÄ mainostamaan, niin meillä sellainen on. Ei viilennä silti koko kämppää. Olen kiukkuinenkin. Kaikki ärsyttää, eritoten nää hellehullut, jotka huutavat, että "nauttikaa, nauttikaa". Mitä nauttimista tässä on? Meteoroligtkaan eivät enää hehkuta lämmöstä, vaan varoittavat hirmuhelteen vaaroista. Ei ole pohjoisen kansan ilma.

Vierailija
42/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kestän. Kohta on taas 8 kuukautta kylmää ja pimeää. Siinä sitten on kestämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. No joskus vähän ärsyttää ja ällöttää kun sisälläkin hiki valuu koko ajan ja yöllä heräilee kuumuuteen. Eikä liikkua jaksa kauheasti.

Toisaalta tykkään kun ulkona on lämmin, täällä tänään 30 astetta ja olin rannalla kolme tuntia, välissä kävin uimassa ja istumassa hetken terassilla.

Vierailija
44/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön jäätelöä ja juon limsaa, makaan alasti 

Vierailija
45/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyttelee sisällä ja kun tulee liian kuuma, niin mereen jäähtymään.

Kamalan kätevää asua merenrannalla.

Vierailija
46/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin. Ei vaikuta millään tavalla olotilaan tai arkeeni. Tai no, viihdyn enemmmän ulkona kun kerrankin tarkenee.

Kannattaa käydä lääkärissä jos tämä on ainut aika milloin "tarkenee" olla ulkona,tuo ei ole normaalia..tai muuttaa takaisin omaan kotimaahasi. Suomi on pohjoisessa jossa on(oli) pohjoisen ilmasto. 

Vierailija
47/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema pyörii päivittäin mielessä, ihan vain melkein pyörtymisten, koko kehon puutumisten näön heikkenemisen, sydämmen hakkaamisen jne takia..helle tämän aiheuttaa,pikku kerrostalokopperossa jossa ei saa edes läpivetoa ei ole oikein pakotietä tästä 24h saunasta. 

Vierailija
48/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huonosti kestän näin kuumaa. Jos alkaa lisäksi miettiä maapallon tilaa, sitten ei enää tule mitään. Ei tämmöinen normaalia ole.

Vierailija
49/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolema pyörii päivittäin mielessä, ihan vain melkein pyörtymisten, koko kehon puutumisten näön heikkenemisen, sydämmen hakkaamisen jne takia..helle tämän aiheuttaa,pikku kerrostalokopperossa jossa ei saa edes läpivetoa ei ole oikein pakotietä tästä 24h saunasta. 

Sama juttu. Itse olen jo niin loppu täällä kuumassa pätsissä että kuolema tuntuisi helpotukselta.

Vierailija
50/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten helletrollit yrittävät sepostaa kuinka kohta on hrrr jäätävää ja kylmää..öh, kukaan ei joudu jäätymään asunnoissansa, oli miten kylmä tahansa. Meillä on sellainen jännä juttu kuin lämmitys kylmään aikaan. Kun taasen näinä sairaina kesinä, monet joutuvat paistumaan asunnoissansa koska et saa mitenkään sitä ylikuumaa ilmaa pois, etkä voi ottaa nahkaasi irti. Tuonkin asian tajuamattomuus kertoo hihhuleiden järjenjuoksusta.

Vierailija
51/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sivuhuomautuksena joillekin: kylmyydestä ei kyllä tarvitse kärsiä, vaikka siitä ei pitäisikään. Suomessa on talvellakin lämmintä sisätiloissa, ja ulkona tarkenee, kun vain pukee riittävästi vaatetta.

Kuumuudesta kärsii, koska sitä ei pääse millään pakoon. Kun on jo riisunut kaikki vaatteet, ei ole enempää riisuttavaa. Kun kotona on pätsi ja töissä pätsi, uupuu ihan mahdottomasti, kun helle ei anna edes nukkua.

Niin ja kuinkako itse pärjään. Yritän jonkinlaisella itse keksityllä meditoinnilla. Kuvittelen olevani kylmimmässä tietämässäni paikassa (satuin olemaan Lapissa käymässä silloin kun siellä oli 40 asteen ennätyspakkaset). Ajattelen sitä ratisevaa lunta ja ratisevaa ilmaa.

Vierailija
52/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti kestän, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Fyysiset sairaudet vievät olon tosi huonoksi kuumalla ja sen seurauksena pinna kiristyy pahasti. Siihen kun vielä lisätään huono nukkuminen, niin tuntuu siltä kuin olisi joutunut johonkin loppumattomaan painajaiseen! 🤢

Vierailija
53/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan pahinta tässä on tietää, että tämä ei lopu. Välissä on talvi (joka sekin lyhenee ja lämpenee koko ajan), mutta sitten taas sama uudestaan. Entistä ankarampana versiona..

Ihmiset eivät ole sisäistäneet, että kun Kanadassa on nyt +46 ja Kaliforniassa +56, ei mene kauhean kauaa siihen, että täällä on sama tilanne. Kanada kuuluu ihan samaan boreaaliseen vyöhykkeeseen kuin Suomi. Ilmaston kuumeneminen kirjaimellisesti tappaa.

Niin että pärjään vain olemalla ajattelematta muuta kuin tätä hetkeä. Että kestän nyt tämän päivän, tämän illan, tämän yön. Ja onneksi olen niin vanha, että olen jo haudassa silloin kun katastrofi oikeasti tulee.

Vierailija
54/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä olen paljon, ihan vain paikallani ja jotenkin henkisesti olen tottunut siihen, että jatkuvasti on hiki pinnassa. Saan yöksi onneksi makuuhuonetta hieman viilennettyä ja jonkin verran nukuttua. Mutta edellisessä asunnossa viilentäminen ei onnistunut ja tiedän kuinka rasittavaa se on.. :/ Liikuntaa saan onneksi harrastettua kuntosalilla, jossa on ilmastointi. Jos ei saa/jaksa liikkua, niin se kyllä tekee olosta kurjan ja vetämättömän. Toinen mitä voi tehdä, on käydä varjoisessa paikassa uimassa. Mutta eihän siknä kunnon treeniä saa sellaista kaipaava. Mutta joo, positiivisena puolena nyt lähinnä huomaa sen, että on tottunut ja hyväksynyt sen että hiki on jatkuvasti pinnassa, olkoon sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi