Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut kestätte henkisesti - ja fyysisestikin - tätä hellettä?

Vierailija
11.07.2021 |

Voimat alkaa hiipua vaan. Väsymys alkaa olla sellaista jostain syvältä kumpuavaa. Aamulla ei jaksaisi nousta sängystä, vaikka saan nukkuakin pitkään.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän hyvin, vaikka minulla on sydämen vajaatoiminta ja minun pitäisi teoriassa voida helteellä huonommin kuin perusterveiden. Vältän rasitusta, käyn ulkona vain myöhään illalla tai aamuyöllä, juon paljon vettä ja kun alan olla hikinen, käyn kuumassa suihkussa (se virkistää pitempään kuin kylmä). Olen myös pessyt kaikki kertyneet pyykit ja ripustanut niitä kuivumaan sisälle asuntoon, sekin viilentää.

Vierailija
22/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla nyt niin kuuma ole. Ikkuna pienesti auki koko ajan. En ajattele asiaa, ohi se menee kohta kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmia. Mutta kokonaisuutena pollat tuntuvat hajoilevan. Porukkaa kuolee kuin kärpäsiä, joukkotappelua baarissa ja sitä rataa.

Vierailija
24/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri aamulla kannattaisi nousta aikaisin ja käydä tekemässä kävelylenkki ennenkuin on todella kuumaa. Muun ajan sitten istuskelenkin varjossa terassillani lukemassa mielenkiintoista kirjaa. Syön salaatteja ja juon kylmiä juomia. Iltapäivällä otan päiväunet. Sisällä on sälekaihtimet alhaalla ja öisin ikkunat auki ja makuuhuoneen ikkunan edessä kylmällä vedellä kasteltu kangas.

Kävisin mieluusti, mutta kuumuuden takia saan unta vasta aamuyöstä yhden ja kolmen välillä, joten ei oikein hotsita herätä varhaisaamulla kävelylle.  Unirytmi on helteen takia ihan vinksallaan, normaalisti nukahdan klo 22-23 ja herään kuudelta.

Vierailija
25/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt luoteis-Pirkanmaalla ainakin pilvistä ja käy ihan viileä tuuli kun laitoin läpivedon.

Oulussa myös pilvistä, mutta lämpötilä 30 ja ei pientäkään tuulenvirettä, ilma seisoo ja on ummehtunutta. Ukkonen on tulossa.

Uudellamaalla tuulee nyt ihanasti, eilisen tappohellepäivän ja -yön jälkeen tämä on taivaallista. Sain sisällä lämpötilankin tippumaan 27 asteeseen kun avasin partsin oven selälleen.

Vierailija
26/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän hyvin, vaikka minulla on sydämen vajaatoiminta ja minun pitäisi teoriassa voida helteellä huonommin kuin perusterveiden. Vältän rasitusta, käyn ulkona vain myöhään illalla tai aamuyöllä, juon paljon vettä ja kun alan olla hikinen, käyn kuumassa suihkussa (se virkistää pitempään kuin kylmä). Olen myös pessyt kaikki kertyneet pyykit ja ripustanut niitä kuivumaan sisälle asuntoon, sekin viilentää.

Kostea ilma ei kyllä viilennä vaan päinvastoin.

Vierailija
27/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme yötä peräkkäkn valvoneena voin sanoa että pian tulee stoppi. Koko ajan pitää nousta laittamasn tuuletinta päälle ja pois. Muuten voisi pitää sitä koko yön, mutta kun sen ääni häiritsee ja jossain vaiheessa alkaa päänsärky vaikka en kohdistakaan sitä suoraan kasvoille.

Ärsyttää kun ei pysty juomaan kahviakaan ilman että hiki valuu valtoimenaan. Pikku keittiöön paistaa aurinko ja siellä on tällä hetkellä 33 astetta lämmintä. Kaapeissa menee kuivatavaratkin pilalle.

Kyllä tässä on ollut sekä henkinen että fyysinen terveys koetuksella.

Vierailija
28/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt luoteis-Pirkanmaalla ainakin pilvistä ja käy ihan viileä tuuli kun laitoin läpivedon.

Jep, eilen kunnon ukkossade ja nyt tuulee ja puolipilvistä. Lämmöt hellelukemissa, mutta ihanalta tuntuu istua varjossa tuulen viilentäessä. Huomenna sitten taas töihin läkähtymään. Ja ihan mahtavaa, kun pyykit kuivuu pihalla tunnissa! 😄

Vierailija
29/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti pärjään. Päätin jo vuosia sitten olla kapinoimatta sellaista vastaan, mitä en voi muuttaa. Alistuminen pakkoon toi tietynlaisen rauhan ja rentouden tunteen.

Fyysisesti menee heikommin. Helle on ollut mulle suuri rasitus ihan lapsesta lähtien, joskus jouduin jopa sairaalaan.

Nykyään vaan makaan hiljaa pimennetyssä huoneessa kostean lakanan alla pahimmat päivät (muita ei kyllä tänä kesänä ole ollutkaan). Välillä käyn silloin tällöin oksentamassa.

Vierailija
30/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Siedän hyvin lämpöä ja pystyn helposti työskentelemäänkin vaikka on kuuma.

Nyt olen kylläkin lomalla ja tulin hetkeksi terassille varjoon. Öisin on kyllä kuuma ja ilp ollut parina yönä nyt päällä.

Muuten ollaan ulkona aamusta pitkälle yöhön ja uidaan, veneillään, saunotaan, kokkaillaan ja syödään kaikki ateriat ulkona, tehdään pihatöitä, ym. Tänäänkin on ohjelmassa vielä rantakaislikon siivousta.

Hiki valuu tietenkin mutta tykätään lämmöstä niin ei haittaa.

Vierailija
31/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti, koska mun naama hikoilee. Silmien alta. Sitä ei voi peittää edes kasvomaskilla. Kivaa näyttää siltä, että on kyyneleet naamalla ja joutua selittämään, että ei kun hikeä se vaan on...

Vierailija
32/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, töissä ILP, autossa ilmastointi ja kotona ILP. Onneksi ei ole pakko olla ulkona. N55

Vierailija
33/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono olo on nyt, päässä heittää.

Öisin en joudu kärsimään koska yöllä on melko kylmääkin, ja saan makkarin ikkunan auki kokonaan, joten se on melkein kuin ulkona nukkuisi, välillä täytyy laittaa pienemmällekin että tarkenee.

Eihän tämä nuorempana varmaan olisi näin vaikeaa ollut, pystyinhän vielä saunomaankin. Enää en saunassa viihdy.

Sitten on nuo vaihdevuodet, eipä tuota välillä pysty hikoilusta sanomaan johtuuko kuumista aalloistakin.

Mutta ei näillä seuduin tätä vuodessa kovin montaa päivää ole, nytkin on näkyvissä viilentymistä ennusteessa, joten yritän ajatella positiivisesti.

Vierailija
34/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihku. Ei muita keinoja. ...ja tuijottamalla alvariinsa sääennustetta. Vähän lohduttaa kun yölämpötilat on alle 20 et saa öisin kämppää hieman viilennettyä.

Vierailija
35/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti, koska mun naama hikoilee. Silmien alta. Sitä ei voi peittää edes kasvomaskilla. Kivaa näyttää siltä, että on kyyneleet naamalla ja joutua selittämään, että ei kun hikeä se vaan on...

Minäkin hikoilen reilusti silmien alta, mutta ei ole koskaan tullut mieleenikään, että joku ajattelisi hien olevan kyyneleitä - näillä keleillä varsinkaan...

Vierailija
36/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti pärjään kun otan iisisti enkä tee juuri mitään ylimääräistä, otan kaikki mahdolliset viilennyskeinot käyttöön, juon ja syön riittävästi ja järkevästi. Välttämättömät asiat hoidan aamulla aikaisin ja illalla myöhään.

Henkisesti pärjään, kun ajattelen, että tämä on nyt tätä ja että hyväksyn tämän. Toisaalta pidän mielessä koko ajan, että tämä on väliaikaista ja että jokainen päivä on hieman lyhyempi kuin edellinen ja että joka päivä ollaan hieman lähempänä syksyä. :)

Vierailija
37/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. 50n asunto jossa kaksi valjaissa ulkoilevaa kissaa. Ikkunoita tai ovia ei voi pitää auki kun karkaavat. Ilmalämpöpumppua ei ole. Etelänpuoleinen piha kylläkin, ja verhoja en voi pitää kiinni ku ne kisaat ja sisäkukat.. No, itseppä nämä on kaikki valinnu. Vaan ois edea se tuuletin, neki on joka paikasta loppu. Ihan tuskaa on.. Jospa se ens viikoksi viilens..

Vierailija
38/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Mietin kolmen kuukauden päästä alkavaa marraskuuta ja sateenpieksemää harmaata maisemaa, jossa puunoksat koleassa tuulessa kurottelevat tyhjinä kohti pilvistä taivasta.

Jotkut ihan maksaa siitä, että pääsee lentämään pariksi viikoksi samanlaiseen hikisennnihkeään helteeseen Thaimaassa.

Vierailija
39/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iski peräpukamatromboosi. Nyt on kulunut melko tarkalleen 48 h siitä kun se alkoi ja pahimman piitäisi ainakin netin mukaan helpottaa mutta kattia kanssa. Scheriproct on käytössä ja kaikki tehty mitä voi sen suhteen. Tämä on yksi kaikkein paskamaisimmista vaivoista kun kipulääkettä tuskin huomaa ja olo on ihan järkyttävän tukala. Ja tämä kaikki 26 asteen lämpötilassa hikoillen ja kova paine olis tehdä kaikenlaista mut ei vaan pysty.

Vierailija
40/54 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Kuumuus tekee fyysisesti olon epämiellyttäväksi ja tukalaksi, ja nukkuminen on todella vaikeaa. Siitä seuraa sitten jonkin sortin ahdistus ja pinna on kireällä. Olo helpottaa heti kun lämpötila tippuu.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan