Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä ilmoittaa olevansa paikkakunnallani ja viettävänsä aikaa toisen kaverinsa kanssa

Vierailija
11.07.2021 |

Tarkoittaako tämä, että hän haluaa vihjata ettei pidä meitä niin hyvinä ystävinä?

Tottakai ok, ettei joka kerta ehdi nähdä jokaista ihmistä, jos on nopea käynti. Mutta erikoista kertoa tästä sille ystävälle, jota ei ehdi tai halua nähdä. Itse jättäisin hienotunteisesti mainitsematta, etten pahoita toisen mieltä. Todella kummallinen olo tästä.

Miten suhtautuisit?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä on liian suuret luulot itsestään.

Jos omasta itsestä tuntuu, että minä olen hyvä ystävä tuon toisen kanssa, niin ei se tarkoita sitä, että siitä ystävästä tuntuu täysin samalta.

Jonkun toisen kanssa voi tämä sinunkin ystäväsi olla paljon enemmän ystävä, kuin juuri sinun kanssasi.

Ja sitä ystävää tavataan enemmän ja ollaan enemmän kanssakäymisissä, jonka kanssa on mukavampaa ja rennompaa ja vapaampaa olla ja viettää aikaa.

Ihmisllä on monia ns. eritasoisia ystäviä, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Kaikkien  ystävien kanssa ei ole yhtä kivaa, mutta haluaa silti olla kaveri senkin vähemmän kivan kanssa.

En näe mitään loukkaantumisen aihetta tuossa.

Olet idiootti, jos ilmaiset ystävällesi hänen olevan vasta tasolla B. Tylyä ei ole, että osa ystävistä on läheisempiä ja osa ei. Mutta suorastaan idioottimaisen tylyä on kertoa tämä heille, jotka eivät ole kaikista lähimpiä. Näin yksinkertaisia asioita pitää selittää aikuiselle.

Vierailija
22/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen laittanut vaikka kuvan instaan josta tunnistaa että olen ollut kaupungissa, saatan saada 2-4 ihmiseltä viestiä että miksen kertonut että kävin, oltais nähty.

Haluavat ilmaista, että sinua olisi mukava nähdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi minun mielestäni todella tökeröä varsinkin jos kyseessä on yhteinen kaveri. He siis ajattelivat että on ihan mukavaa viettää aikaa ilman sinua ja tämän jälkeen kertoa asiasta sinulle, tottakai tuollaisesta tulee ulkopuolinen olo. Hienotunteista on olla kertomatta.

No jos se toinen kaveri on kutsunut kylään. Miksi tuota ei voisi kertoa.

"Pidinpä mahtavat juhlat eilen, kutsuin sinne tosi kivaa porukkaa ja oli meillä niin hauskaa!"

Et kai sano tämän tyylisiä kommentteja ihmisille joita et ole kutsunut mukaan? Jos se on tapana, muuta tapojasi.

No onpa isot juhlat, jos kaksi ihmistä tapaa. Itse ainakin ihmettelisin, jos tuota ei kerrottaisi.

Vierailija
24/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi minun mielestäni todella tökeröä varsinkin jos kyseessä on yhteinen kaveri. He siis ajattelivat että on ihan mukavaa viettää aikaa ilman sinua ja tämän jälkeen kertoa asiasta sinulle, tottakai tuollaisesta tulee ulkopuolinen olo. Hienotunteista on olla kertomatta.

"Pidinpä mahtavat juhlat eilen, kutsuin sinne tosi kivaa porukkaa ja oli meillä niin hauskaa!"

Et kai sano tämän tyylisiä kommentteja ihmisille joita et ole kutsunut mukaan? Jos se on tapana, muuta tapojasi.

No onpa isot juhlat, jos kaksi ihmistä tapaa. Itse ainakin ihmettelisin, jos tuota ei kerrottaisi.

Miksi ihmettelisit?

Vierailija
25/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä on liian suuret luulot itsestään.

Jos omasta itsestä tuntuu, että minä olen hyvä ystävä tuon toisen kanssa, niin ei se tarkoita sitä, että siitä ystävästä tuntuu täysin samalta.

Jonkun toisen kanssa voi tämä sinunkin ystäväsi olla paljon enemmän ystävä, kuin juuri sinun kanssasi.

Ja sitä ystävää tavataan enemmän ja ollaan enemmän kanssakäymisissä, jonka kanssa on mukavampaa ja rennompaa ja vapaampaa olla ja viettää aikaa.

Ihmisllä on monia ns. eritasoisia ystäviä, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Kaikkien  ystävien kanssa ei ole yhtä kivaa, mutta haluaa silti olla kaveri senkin vähemmän kivan kanssa.

En näe mitään loukkaantumisen aihetta tuossa.

Minusta tuo on töykeää. Itse en arvota kavereitani eri kasteihin, ja jos arvottaisin niin en sitä kyllä hieroisi kenenkään naamaan että olen läheisempi jonkun muun kanssa. Miksi tekisin niin?

Vierailija
26/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kutsuttu yksiin tuttavapiirini häihin ollenkaan, mutta näytettiin sieltä kuvia, että "hähää, meilläpäs oli näin kivaa". 

Vierailija
27/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin menossa toiselle paikkakunnalle tapaamaan kaveria, niin en tekisi mitään ilmoituskierrosta paikkakunnan yhteisille kavereille, koska olisi ensinnäkin epäkohteliasta ja toiseksi ei tulisi mieleenkään että pitäisi ilmoitella asiasta. Mistä hän kuulisi asiasta? En usko että tämä kaveri, jota tapaisin tekisi myöskään ilmoituskierroksiaan.

Vierailija
28/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus maininnut että kävin samalla paikkakunnalla, vaikkei nähty. En tiedä miksi, kai että hän ei saisi muuta kautta tietää. Näin tuolloin vain perhettäni enkä muita. Olin tuolloin kiireinen eikä se liittynyt kaveriini mitenkään mutta hän taisi pahoittaa mielensä, koska aloitti sen jälkeen hienovaraisesti tekemään selväksi että en ole hänelle niin tärkeä.

Hän varmaankin ymmärsi tuon sellaisena tylynä ilmoituksena siitä, ettette ole läheisiä. Ymmärrän teitä molempia. Kannattaa keskustella asiasta, jos et halua menettää tätä kaveria.

Se on liian myöhäistä, kaveruus meni pilalle kun hän alkoi myös tekemään ohareita ja piikitellä minua. En tosiaan tiedä onko se minun vikani mutta tuo on sellainen käännekohta jonka jälkeen joku kaveruudessamme alkoi tuntua oudolta. Ehkä olisin voinut ilmaista paremmin tai jättää kertomatta että kävin paikkakunnalla. Mutta kun kuulumisia jaettiin. No jaa, sama se. Varmaan hän oli aina pitänyt minua b luokan kaverina mutta vasta tuon jälkeen toi sen ilmi, mikä ei ole kivaa. Ja kuinka tuota nyt enää korjata. Kasvettiin eri suuntiin muutenkin.

Vierailija
29/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmettelisit?

Yleensä tulee juteltua kaikista asioista. Miksi tuollaisen asian nyt jättäisi kertomatta, kun muistakin reissuista yleensä kerrotaan ja puhutaan.

Vierailija
30/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä onkin vähän hankala juttu. Kellään ei ole ilmoitusvelvollisuutta vaikka kävisikin samassa kaupungissa, MUTTA mielestäni olisi voinut jättää rehvastelematta mitä  kaikkea kivaa tekivät toisen kaverin kanssa.

Tyttäreni käy jonkin verran täällä kotikaupungissaan mutta ei läheskään aina kerro minulle siitä tai tule käymään. Aluksi se vähän loukkasi minua mutta sittemmin olen ajatellut juuri niin että mitäpä se nyt oikeastaan mulle kuuluu jos kavereillaan käy.  Kunhan välillä edes tulee äitiä moikkaamaan :) 

Vierailija
31/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät vaan ymmärrä yhtään mitään. Sinä olet pälli. Tuo oli esimerkki. Voi luoja miten tyhmä olet!

Vierailija
32/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lähteä omien kaverien kanssa kaupunkikierrokselle ja ottaa fiiliskuvia missä on kaverihaleja, skumppakuvia ja ruokakuvia, bilekuvia pitkin päivää ja iltaa ja laittaa kaikki 20 kuvaa tälle kaverille. Joku saate että hauska päivä! :D

Vierailija
33/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät vaan ymmärrä yhtään mitään. Sinä olet pälli. Tuo oli esimerkki. Voi luoja miten tyhmä olet!

Harva tuohon tyyliin rehvastelee. Et sinäkään vaikuta fiksulta.

Vierailija
34/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen laittanut vaikka kuvan instaan josta tunnistaa että olen ollut kaupungissa, saatan saada 2-4 ihmiseltä viestiä että miksen kertonut että kävin, oltais nähty.

Haluavat ilmaista, että sinua olisi mukava nähdä.

Joo, tämä on tietysti päivänselvää. Hämmentävää tuosta tekee se, että kun asuin lähellä, heitä ei alkuunkaan noin paljoa kiinnostanut. Itse tykkään tehdä juttuja paljon yksin ja harvemmin tavata kavereita, ja jos teen asiointireissun jolla viivyn enintään vuorokauden, en jaksa olla kovin sosiaalinen varsinkaan monen ihmisen kanssa tuona aikana. Mikäli olen kuitenkin tavannut jonkun kaverin ja tämä on jakanut tiedon tapaamisestamme jossain, on erikoista että ihan tilanteeseen liittymättömät ihmiset alkavat ilmaista halunsa tulla mukaan tai jälkeenpäin valittavat ettei heitä kutsuttu. Tämä ajattelumalli jossa ihmiset ovat vastuussa toisten tunne-elämästä ja hyvästä mielestä on toki inhimillinen mutta tosi raskas. Jos toista haluaa aidosti tavata, mikään ei estä sopimasta ajankohtaa ja järjestämästä kunnolla sitä tapaamista. Näistä välittyy itselle sellainen käsitys että minusta ajatellaan saatavan hauskaa ravintolaillan seuraa kun olen jo kaupungissa ihan omine suunnitelmineni. Ikäänkuin olen tapaamisen velkaa kun sinne menen ja siellä olen kerran ihan heidän lähellään ja tavattavissaan heille teknisesti helposti.

Kukaan ei siis vaihda kuulumisia kanssani juuri muuten vaan tämä lähestyminen liittyy aina siihen että olen jo siellä ikäänkuin saatavilla. Myönnän että itsenäisyydestäni huolimatta kiusaannun ja huomaan vältteleväni paikkoja ja pyrin jopa salaamaan että olen käymässä ko kaupungissa. En ole vastuussa muiden tunteista mutta tunnen myötähäpeää kun sattumalta johonkuhun törmätessäni hänen reaktionsa ei olekaan normaali ilahtunut tervehdys vaan syyttävä "mikset kertonut että olet täällä?!" No just siksi että en jaksa selittää ohjelmaani kuudelle eri ihmiselle ja perustella miksen näe heitä.

Toisaalta ihmiset myös usein olettavat että ollessaan kotikaupungissani käymässä, heidän pitää laittaa minulle viestiä että ovat täällä ja he olettavat että minulla on aina aikaa nähdä heitä ja että tottakai tapaamme kun he kerran ovat täällä. Somessa monella nykyään tapana jakaa julkaisuja tyyliin "olen tulossa ensi viikolla kaupunkiin x, kuka majoittaa ja hengaa mun kans??" - jos se on kerran ihan sama missä on ja kenen kanssa, en tajua matkan ideaakaan. Paitsi ilmainen majoitus ja paikallinen viihdyttäjä.

Yksin viihtyjäksi olen hiukan liian pidetty.

Vierailija
35/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitspäliini kirjoitti:

Tämäpä onkin vähän hankala juttu. Kellään ei ole ilmoitusvelvollisuutta vaikka kävisikin samassa kaupungissa, MUTTA mielestäni olisi voinut jättää rehvastelematta mitä  kaikkea kivaa tekivät toisen kaverin kanssa.

Tyttäreni käy jonkin verran täällä kotikaupungissaan mutta ei läheskään aina kerro minulle siitä tai tule käymään. Aluksi se vähän loukkasi minua mutta sittemmin olen ajatellut juuri niin että mitäpä se nyt oikeastaan mulle kuuluu jos kavereillaan käy.  Kunhan välillä edes tulee äitiä moikkaamaan :) 

Mä olen syyllistynyt tuommoiseen rehvasteluun, mutta tarkoitus on ollut hyvä vaikka toteutus ontuu. Eli olen jotenkin yrittänyt toiselle kertoa, että mulla on hyvä perustelu siihen miksi en ehtinyt häntä nähdä (tällä kertaa). Että en ole istunut jossain napanöyhtääni nuuhkimassa vaan oli oikeasti niin kivaa että aikataulu venahti. Olen sosiaalisesti tyhmänpuoleinen välillä. Jotenkin ajattelen, että näin ainakin varmistan, ettei tule tilannetta, että tapaamatta jäävä kaveri olisi nähnyt minut ilakoimassa toisen kaverin kanssa kuulematta minusta pihaustakaan. Olen umpirehellinen enkä pidä tunteesta, että olen jättänyt toisen ihan informoimatta. Ehkä pidän kavereita jotenkin äitini korvikkeina enkä osaa ajatella asiaa siltä kannalta, että heillä ei välttämättä ole luottamusta siihen, että tulen heitäkin edes välillä moikkaamaan. 

Vierailija
36/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä joku nykypäivän ongelma? Tarkoitan, että kun kuitenkin laitetaan Instagramiin, Facebookiin jne kuvia ystävien kanssa tapaamisista, joku sitten loukkaantuu niistäkin, jos ei oltu kerrottu paikkakunnalle saapumisesta. 

Vierailija
37/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä joku nykypäivän ongelma? Tarkoitan, että kun kuitenkin laitetaan Instagramiin, Facebookiin jne kuvia ystävien kanssa tapaamisista, joku sitten loukkaantuu niistäkin, jos ei oltu kerrottu paikkakunnalle saapumisesta. 

Minä en laita yleensä someen kuvia porukalla hengailusta, koska en halua että muille tulee ulkopuolinen olo. Jos olet ollut paikalla, et tarvi kuvaa someen vaan voit saada sen ihan muita kautta muistoksi. Jos et ole ollut paikalla, mitä teet tiedolla että muilla oli hauskaa?

Mikä noiden kuvien tarkoitus on? Esitellä että minulla on kavereita?

Vierailija
38/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kutsuttu yksiin tuttavapiirini häihin ollenkaan, mutta näytettiin sieltä kuvia, että "hähää, meilläpäs oli näin kivaa". 

Halaus! Onpa todella inhottavat tuttavat. Mitä näiden ihmisten päässä liikkuu? Ap

Vierailija
39/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en jotenkin yrittänyt toiselle kertoa, että mulla on hyvä perustelu siihen miksi en ehtinyt häntä nähdä (tällä kertaa). Että en ole istunut jossain napanöyhtääni nuuhkimassa vaan oli oikeasti niin kivaa että aikataulu venahti. Olen sosiaalisesti tyhmänpuoleinen välillä.

Olet varmasti hyvää tarkoittava ihminen, mutta tämä on valitettavasti todella tylyä käytöstä ainakin omasta mielestäni. Hyvä, jos et tee jatkossa!

Vierailija
40/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten ilmoitti? Soitti, laittoi viestin?

Ehkä hän ajatteli että jos saat tietää hänen käynnistään muuta kautta, mielesi vasta pahoittuukin.

Laittoi viestin, liittyen toiseen asiaan. Samalla kertoili mitä kaikkea hauskaa ovat tehneet. 

Mihin asiaan liittyen? Tuliko erikseen tapaamaan toista ystävää vai oliko toinen ystävä sattunut olemaan yhteydessä ja kertomaan jostain ajanvietosta?

Välillä muualta tuleva ihminen voi kokea olevansa vierailija, eikä välttämättä ota yhteyttä. Sitten yrittää antaa kuvaa, että jotain olisi toisen kanssa sovittu. Ei välttämättä ole kovin paljon etukäteen. Olen itsekin haksahtanut samaan muualla asuneen ystävän kanssa. Ei ole yli-ihminen, vaan ei ole ehkä jaksanut järjestää menoa, vaikka onkin käymässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi