Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä ilmoittaa olevansa paikkakunnallani ja viettävänsä aikaa toisen kaverinsa kanssa

Vierailija
11.07.2021 |

Tarkoittaako tämä, että hän haluaa vihjata ettei pidä meitä niin hyvinä ystävinä?

Tottakai ok, ettei joka kerta ehdi nähdä jokaista ihmistä, jos on nopea käynti. Mutta erikoista kertoa tästä sille ystävälle, jota ei ehdi tai halua nähdä. Itse jättäisin hienotunteisesti mainitsematta, etten pahoita toisen mieltä. Todella kummallinen olo tästä.

Miten suhtautuisit?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ilmoitti? Soitti, laittoi viestin?

Ehkä hän ajatteli että jos saat tietää hänen käynnistään muuta kautta, mielesi vasta pahoittuukin.

Vierailija
2/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ajatteli että jos saat tietää hänen käynnistään muuta kautta, mielesi vasta pahoittuukin.

Laittoi viestin, liittyen toiseen asiaan. Samalla kertoili mitä kaikkea hauskaa ovat tehneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus maininnut että kävin samalla paikkakunnalla, vaikkei nähty. En tiedä miksi, kai että hän ei saisi muuta kautta tietää. Näin tuolloin vain perhettäni enkä muita. Olin tuolloin kiireinen eikä se liittynyt kaveriini mitenkään mutta hän taisi pahoittaa mielensä, koska aloitti sen jälkeen hienovaraisesti tekemään selväksi että en ole hänelle niin tärkeä.

Vierailija
4/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyään saa käydä edes omilla asioillaan vieraassa kaupungissa, kysymättä lupaa siellä asuvalta kaverilta?

Asun itse helsingissä, mun puolesta tutut, kaverit ja sukulaiset saa vapaasti täällä käydä, ilman ilmoitusvelvollisuutta.

Vierailija
5/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä on liian suuret luulot itsestään.

Jos omasta itsestä tuntuu, että minä olen hyvä ystävä tuon toisen kanssa, niin ei se tarkoita sitä, että siitä ystävästä tuntuu täysin samalta.

Jonkun toisen kanssa voi tämä sinunkin ystäväsi olla paljon enemmän ystävä, kuin juuri sinun kanssasi.

Ja sitä ystävää tavataan enemmän ja ollaan enemmän kanssakäymisissä, jonka kanssa on mukavampaa ja rennompaa ja vapaampaa olla ja viettää aikaa.

Ihmisllä on monia ns. eritasoisia ystäviä, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Kaikkien  ystävien kanssa ei ole yhtä kivaa, mutta haluaa silti olla kaveri senkin vähemmän kivan kanssa.

En näe mitään loukkaantumisen aihetta tuossa.

Vierailija
6/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se on kertoa, jos asia tuleekin esille toista kautta. Itse ainakin tykkäisin, jos kaveri sanoisi ettei valitettavasti nyt ehdi tapaamaan.

Vierailija
7/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin vähän vaikea juttu. Itse vierailen silloin tällöin veljeni luona noin 200km päässä, minulla on paikkakunnalla pari hyvää ystävää. Yleensä tapaan veljeni perheen ja tehdään mitä milloinkin ja sitten toisen ystävistä, molempiin ei aika ei voimatkaat riitä. Joka kerta sumplimista asian kanssa, miten ja kerronko ,että tulen ja nykyään aina kerron just niinkuin se on, esim. olen luvannut tavata Terhin ja muuta en nyt ehdi, katsotaan toiste. Toki se toinen ystävä voi loukkaantua, vaan semmoista se elämä on.

Vierailija
8/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siis ei haittaa se, että on käynyt paikkakunnallani näkemättä minua, ei edes se että on nähnyt yhteistä kaveriani ilman minua. Vaan se, että ilmoittaa asiasta minulle ja kertoo mitä hauskaa ovat tehneet. Tuollainen asian hierominen naamaan on tässä se ongelma. En ymmärrä miksi edes kertoa olevansa täällä käymässä, ei ole ilmoitusvelvollisuutta niin kuin joku sanoi. Tökeröltä tuntuu.

Ap

Vierailija
9/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ylianalyisoi. 

Vierailija
10/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi minun mielestäni todella tökeröä varsinkin jos kyseessä on yhteinen kaveri. He siis ajattelivat että on ihan mukavaa viettää aikaa ilman sinua ja tämän jälkeen kertoa asiasta sinulle, tottakai tuollaisesta tulee ulkopuolinen olo. Hienotunteista on olla kertomatta.

Vierailija
11/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä siis ei haittaa se, että on käynyt paikkakunnallani näkemättä minua, ei edes se että on nähnyt yhteistä kaveriani ilman minua. Vaan se, että ilmoittaa asiasta minulle ja kertoo mitä hauskaa ovat tehneet. Tuollainen asian hierominen naamaan on tässä se ongelma. En ymmärrä miksi edes kertoa olevansa täällä käymässä, ei ole ilmoitusvelvollisuutta niin kuin joku sanoi. Tökeröltä tuntuu.

Ap

Mitä jos hän ajatteli, että voisit tulla mukaan?

Vierailija
12/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä jos hän ajatteli, että voisit tulla mukaan?

Kertoi asiasta siis vasta tapaamisensa jälkeen. Oli kertoessa vielä paikkakunnalla, muttei ehtinyt näkemään.

Vierailija
13/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyään saa käydä edes omilla asioillaan vieraassa kaupungissa, kysymättä lupaa siellä asuvalta kaverilta?

Asun itse helsingissä, mun puolesta tutut, kaverit ja sukulaiset saa vapaasti täällä käydä, ilman ilmoitusvelvollisuutta.

Kunhan eivät kysele sitten yöpaikkoja, kun matkustus on taas sallittua!

Vierailija
14/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus maininnut että kävin samalla paikkakunnalla, vaikkei nähty. En tiedä miksi, kai että hän ei saisi muuta kautta tietää. Näin tuolloin vain perhettäni enkä muita. Olin tuolloin kiireinen eikä se liittynyt kaveriini mitenkään mutta hän taisi pahoittaa mielensä, koska aloitti sen jälkeen hienovaraisesti tekemään selväksi että en ole hänelle niin tärkeä.

Hän varmaankin ymmärsi tuon sellaisena tylynä ilmoituksena siitä, ettette ole läheisiä. Ymmärrän teitä molempia. Kannattaa keskustella asiasta, jos et halua menettää tätä kaveria.

Vierailija
15/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin vähän aikaa sitten toiseen kaupunkiin, vanhassa kotikaupungissani tulee asioitua ja vierailtua muutaman kerran kuussa. On ollut outo ilmiö että kaverit joita en ole aiemmin nähnyt edes muutaman kuukauden välein suhtautuvat nyt silleen että minun pitäisi tavata heitä joka kerta siellä käydessäni. Tämä on tosi hämmentävää. Jos olen laittanut vaikka kuvan instaan josta tunnistaa että olen ollut kaupungissa, saatan saada 2-4 ihmiseltä viestiä että miksen kertonut että kävin, oltais nähty.

Vierailija
16/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi minun mielestäni todella tökeröä varsinkin jos kyseessä on yhteinen kaveri. He siis ajattelivat että on ihan mukavaa viettää aikaa ilman sinua ja tämän jälkeen kertoa asiasta sinulle, tottakai tuollaisesta tulee ulkopuolinen olo. Hienotunteista on olla kertomatta.

No jos se toinen kaveri on kutsunut kylään. Miksi tuota ei voisi kertoa.

Vierailija
17/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä sinä nyt mielesi pahoitit. Nyyh!

Vierailija
18/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi osoitus siitä, miten suomalaiset ovat epäempaattinen kansa. En yhtään ihmettele, ettei täällä osa tunnu ymmärtävän mikä ongelma

Vierailija
19/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se toinen kaveri on kutsunut kylään. Miksi tuota ei voisi kertoa.

"Pidinpä mahtavat juhlat eilen, kutsuin sinne tosi kivaa porukkaa ja oli meillä niin hauskaa!"

Et kai sano tämän tyylisiä kommentteja ihmisille joita et ole kutsunut mukaan? Jos se on tapana, muuta tapojasi.

Vierailija
20/78 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä sinä nyt mielesi pahoitit. Nyyh!

Miksi näin ilkeä kommentti? Taidat itse harrastaa samaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän