Mihin USA:n osavaltioon muuttaisit kaikkein mieluiten?
Kommentit (75)
Maineen.
Jos länsirannikolle niin Washingtoniin (Seattleen).
San Diegoon. Ihana Kalifornian ilmasto, ihmiset aidompia kuin Losissa. Lämpö ja meri houkuttelee. Myös itärannikolla on hienoja paikkoja, mutta lumisia ja kylmiä talvia olen nähnyt ihan tarpeeksi Suomessa.
Joku osavaltioista New Yorkista pohjoiseen. Maine olisi aika sopiva, sitä on joskus sanottu itärannikon Suomeksi. Aika samannäköstä kuin Suomessa.
Michigan, Montana tai Minnesota. Tai sitten Oregon tai Montana.
Sopisi suomalaiselle varmasti parhaiten, Minnesotassakin paljon suomalaista juurta.
Uskon että moni kiiltokuva-ajatuksissaan ja haaveillessaan sanovat Kalifornia, New York (tarkoittaen osavaltion kaupunkia), Florida jne mutta TOSIPAIKASSA varsinkin jos saisivat koittaa asumista, valitsisivat loppupeleissä paikan mikä etäisesti kotia muistuttaisi.
Oregon ja tarkemmin Portlandin kaupunki. Ei liian punaniskameininki eikä liian kaliforniaakaan.
Kakkosasunto sitten Los Angelesista.
Vierailija kirjoitti:
30 osavaltion kokemuksella vastaan New Mexico, Arizona tai Colorado.
Kerro miksi? Haaveilen matkasta "oikeaan" Amerikkaan, oon käynyt vain New Yorkissa. Mistä aloitan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Colorado ja kalifornia nyt ekana mutta muitakin viihdekäytön laillistaneita osavaltioita voisi harkita.
Eli haluat korkean rikollisuuden?
"Highlights
•Recreational marijuana legalization increased property and violent crime.
•Retail sales of marijuana were associated with an increase in property crimes."https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0047235220302361
Lähes koko USAssa on korkea rikollisuus verraten suomeen. Se menee tässä suhteessa: Vähemmän veroja = enemmän rikoksia ja päinvastoin.
Mutta kannabis laillistunee liittovaltion tasolla ja kaikissa osavaltioissa seuraavan 20 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 osavaltion kokemuksella vastaan New Mexico, Arizona tai Colorado.
Kerro miksi? Haaveilen matkasta "oikeaan" Amerikkaan, oon käynyt vain New Yorkissa. Mistä aloitan?
Ei ole yhtä oikeaa Amerikkaa.
Olen asunut pysyvämmin keskilännessä ja etelävaltioissa, mutta matkustanut ympäriinsä. Koillisosat ovat Suomen kaltaiset, kuka tykkää, kuka ei. Keskilänsi omasta mielestäni tylsää ja tavallista. Luonto juuri tuolla Arizonan ympäristössä ja etelässä kauneimmillaan.
Kaupungeista Phoenix, Denver, San Diego, Chicago, Atlanta ja Philadelphia viehättivät. Los Angeles oli pettymys, San Franciscokin osittain. Detroit tietenkin kauhea. New Orleans oli kulttuurin vuoksi erilainen ja kiva, mutta köyhyys liian kaikenkattavaa.
Suosittelen kiertelemään, niin näkee mikä itseä viehättää.
Floridassa romahtelevat kerrostalot.