Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos en olisi kaunis, olisin varmaan ihan erilainen ihminen

Vierailija
10.07.2021 |

En varmaankaan olisi yhdessä miehenikään kanssa.

Vasta hiljattain olen tajunnut tuon, mutta toisaalta se on samanlaista pohtimista kuin se, että mitä jos täti olisikin setä.

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia keskusteluja kun lukee, niin olisi kyllä kiinnostavaa tietää minkälaisia ihmisiä siellä ruutujen takana on ja aika kriittisesti pitää suhtautua näihin "olen kaunis" -kokemuksiin. Varmasti osa tämänkin keskustelun naisista on sellaisia, jotka myöntäisin helposti kauniiksi, ja osa sellaisia, joissa ei ole mitään ihmeellistä, vaan ovat tavallisia tai joilla on omasta näkökulmastani jopa epämiellyttäviä piirteitä. Omasta mielestäni esimerkiksi Angelina Jolie on vain tavallaan kaunis, ja hänen olemuksessaan on jotain tylsää ja uneliasta, joka ei saa kiinnostustani kohoamaan. Hänet on kuitenkin taidettu äänestää maailman kauneimmaksi useat kerrat. Sitten taas joillain naisilla kauneuden ikkuna on lyhyt ja tätä ei kehtaa sanoa muuten kuin anonyymisti. Esimerkiksi Coby Smulders oli hyvin viehättävä parin-kolmenkympin välillä, ja vaikka hän ei rumaksi ole mennytkään, niin ikä on varmasti lukuisista kauneushoidoista huolimatta tuonut olemukseen sellaista kulmikkuutta, joka tekee kauneuden genrestä sellaisen josta en oikein nauti.

Ihmisen oma älykkyyskin vaikuttaa siihen, miten kaunis hän "tietää" olevansa. Se, että jotakuta on paljon kehuttu kauniiksi, ei välttämättä tarkoita etupäässä sitä että kaunis hän olisi, vaan miesten kehujen kohdalla sitä, että on sopiva (sopivan mahdollinen) kellistämisen kohde, ja naisten kohdalla sitä, että on riittävän keskinkertainen, että naiset viitsivät kohottaa itsetuntoa eikä päinvastoin. Joku aika yksinkertainen voi luulla kehujen merkkaavan sitä mitä niillä sanotaan, kun fiksumpi osaa ajatella vähän monimutkaisemmin.

Kehutko itse tuolla periaatteella muita vai mistä olet päätellyt? Minä, nainen, kehun kauniiksi naisia, jotka ovat mielestäni oikeasti kauniita. Muiden kohdalla kehun mielestäni oikeasti kauniita yksityiskohtia (silmät, hiukset, iho, joku vaate yms), mutta koskaan en kehu ketään vain buustatakseni tämän itsetuntoa. Sehän olisi täysin tyhjää puhetta.

Toistan: olen nainen ja kehun kauniita naisia kauniiksi kun he ovat mielestäni oikeasti kauniita. Eli väitteesi kumottu.

Kyllä olen joskus jättänyt kehumatta naisia, jotka ovat niin upeita, että se on - tai pitäisi olla - itsestään selvää, että he ovat todella kauniita. Ja näin tekee moni. Syynä sekin, että kaikki ajattelee naisen kuulleen kyseisen kehun jo niin monesti, että ei haluta vaivata sillä tai nolata tavallaan itseään antamalla liian tyhjänpäiväinen kehu. Tämä ei ole mikään itseni kehittelemä luulo, vaan olen kuullut tämän muualtakin.

Yksi nainen ei väitettä kumoa, vaikka vapaa tietysti olet olemaan eri mieltä.

Tämä pitää paikkansa. Kauniiksi kehumisella ei ole muutenkaan juuri merkitystä, koska niin sanotaan melkein kaikille naisille - käyttäytymisestä sen huomaa, jos kauniina pidetään. Joillakin ihmisillä on myös tarve lytätä kaunista, mutta he ovat pääosin naisia eivätkä miehiä. Jokin pieni ilkeä huomautus ulkonäöstä, tosin tätä ei ole kovin montaa kertaa tapahtunut. Mutta kauneudessa on huonojakin puolia, tuo niistä yksi. Kauniin pitää olla vähän kovapintainen, että pärjää, koska huomion herättämiseen sisältyy myös riskejä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi