Jos en olisi kaunis, olisin varmaan ihan erilainen ihminen
En varmaankaan olisi yhdessä miehenikään kanssa.
Vasta hiljattain olen tajunnut tuon, mutta toisaalta se on samanlaista pohtimista kuin se, että mitä jos täti olisikin setä.
Kommentit (101)
Naisten kohdalla sillä ei ole mitään väliä onko 150-175 cm pitkä. Lisäksi on vähän outoa, kun naiset sanovat että heitä harmittaa kun miehet arvostavat "vain" ulkonäön puolesta. Aivan kuten se ulkonäkö ei olisi muka niin tärkeä. Ulkonäkö on tärkein asia evoluution kannalta. Se, että olemme nykyään tällaisessa tilanteessa missä pitäisi tai mukamas voisi arvostaa muutakin kuin ulkonäköä ensivaiheessa, on vähän voi voi tilanne.
Pitäisikö minun miehenä sanoa, että voi helvetti kun ärsyttää kun naiset vaan ovat kiinnostuneet kulmikkaasta leuastani, metsästäjän silmistäni ja raamikkuudestani? Tottakai minua ottaa päähän, että en voi oikein kenenkään naisen kanssa jutella mitään syvällisempää tai oikeista maailman ongelmista mutta näin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Poikkeuksellisen kaunis on jatkuvan seksuaalisen häirinnän kohde viimeistään murrosikäisestä lähtien. Vuosikausia jatkunut ahdistelu on vaikuttanut minuun haitallisesti. Olen pelännyt kaikkia miehiä ja edelleen olen varuillani.
Parisuhteissa ei ole koskaan voinut olla täysin varma siitä, että mies rakastaa minua eikä ole vain ihastunut ulkonäkööni.
Kauniita kadehditaan turhaan. Ei ole helppo nakki.
Mua ei ole häiritty seksuaalisesti käytännössä koskaan, joskus ulkomailla vain muutaman kerran, kerran Suomessa joku tuntematon silitti takapuolta pari vuotta sitten. Miehet ovat aina kohdelleet kuin kukkaa kämmenellä ja tähän se pettymys liittyykin. Olen vasta hiljattain tajunnut, että miehet kohtelevat eri tavalla kaunista naista, kokemukseni miehistä on ihan erilainen kuin monilla naisilla. Kyllä kaikille naisille pitäisi olla kohtelias ja herrasmies. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos olisit älykäs, olisit fiksun miehen kanssa eikä nykyisen idiootin.
Sun ihmissuhteesi rakentuu rapistuvan ulkokuoresi varaan.
Tuollaisen kommentin jälkeen en pidä sinua kovin suuressa arvossa.
Aloituksen taustalla on se ajatus miten paljon ulkonäkö vaikuttaa tiedostamatta kaikkeen. En varmasti itsekään olisi mieheni kanssa, jos hän olisi 20 cm lyhyempi eikä hän olisi vaihtanut entistä kumppaniaan minuun, ellen olisi ollut häntä kauniimpi. Älykkyydellä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä eikä laskelmoinninkaan, useimmiten. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle yks nainen sanoi ku oon suht lyhyt, että "muissa maissa ihmiset arvostaa sunkin pitusia, Suomessa arvostetaan kauneudessa pidempii"
🤣🤣🤣 Ensimmäinen kerta ku kuulen tämmöstä kyl kaikki miehet on ollu tyytyväisiä siihen että oon pienikokoinen kuten olen myös itekki ☺️
Kateutta. Itseäni ei ole koko elämäni aikana moittinut ulkonäön suhteen yksikään mies, vaan ainoastaan toinen nainen. Muutaman kerran vain, mutta onhan se hätkäyttävää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Naisten kohdalla sillä ei ole mitään väliä onko 150-175 cm pitkä. Lisäksi on vähän outoa, kun naiset sanovat että heitä harmittaa kun miehet arvostavat "vain" ulkonäön puolesta. Aivan kuten se ulkonäkö ei olisi muka niin tärkeä. Ulkonäkö on tärkein asia evoluution kannalta. Se, että olemme nykyään tällaisessa tilanteessa missä pitäisi tai mukamas voisi arvostaa muutakin kuin ulkonäköä ensivaiheessa, on vähän voi voi tilanne.
Pitäisikö minun miehenä sanoa, että voi helvetti kun ärsyttää kun naiset vaan ovat kiinnostuneet kulmikkaasta leuastani, metsästäjän silmistäni ja raamikkuudestani? Tottakai minua ottaa päähän, että en voi oikein kenenkään naisen kanssa jutella mitään syvällisempää tai oikeista maailman ongelmista mutta näin se vaan menee.
Ei kauneus estä juttelemasta mistä tahansa mihin vain vastapuolen rahkeet riittävät. Sen olen kyllä tajunnut jo ihan nuorena, että ulkonäön takia yksilöllisyyteni painuu pinnan alle, koska ulkonäkö saa monet miehet pehmenemään, jolloin he eivät näe minua, vaan kaiken sen mitä he ulkonäkööni liittävät. Jos joku poikkeaa tuosta, se on komea mies. Siksi komea ja kaunis helposti pariutuvat keskenään (tai se on yksi syistä).Ap
Vierailija kirjoitti:
Varmasti olisit.
Kaunis ihminen elää aivan erilaisen elämän kuin tavis tai ruma.
Ainakin pariutumisen asioissa varmasti näin. Sitä en allekirjoita mitä jossain kommentissa oli, että saisi kaiken helpommalla. Kyllä opinnoissa ja työssä pitää menestyä ihan älyn ansiosta. Ei laudatureja jaeta ulkonäön perusteella ja monia asioita mitataan numeraalisesti työelämässä. Nykyisin anonyymi rekry on myös käytössä monissa paikoissa. Ap
Maailma kohtelee kauniita eri tavalla, ympäristö vaikuttaa siihen millainen aivorakenne yksilölle kehittyy ja sinulle olisi tapahtunut erilaisia käänteitä elämässä. Olet AP varmasti ihan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikkeuksellisen kaunis on jatkuvan seksuaalisen häirinnän kohde viimeistään murrosikäisestä lähtien. Vuosikausia jatkunut ahdistelu on vaikuttanut minuun haitallisesti. Olen pelännyt kaikkia miehiä ja edelleen olen varuillani.
Parisuhteissa ei ole koskaan voinut olla täysin varma siitä, että mies rakastaa minua eikä ole vain ihastunut ulkonäkööni.
Tämä. Olin teininä aikuisten miesten kuolaamisen kohde. Minua on esineellistetty aina ja kaikki on määrittynyt ulkonäköni kautta. Haloo olen ihminen jolla on myös persoonallisuus ja tunteet. Vanhempana ulkonäkööni ei ole enää kiinnitetty niin paljon huomiota (ylläri). Olen löytänyt kuitenkin hyvän kumppanin, joka on kanssani yhdessä sen takia mitä pääni sisältä löytyy. Jokaisessa ihmisessä tärkeintä on se mitä sieltä korvin välistä ja sydämestä löytyy.
En ole ajatellut ulkonäköäni juurikaan nuorena enkä vanhempanakaan. Muut asiat olleet tärkeitä eli en ole koskaan ajatellut kenestäkään onko tämä kaunis tai ruma, vaan millainen hän muuten on. Siksi varmaan olen tajunnutkin kauneuden merkityksen näin vanhana. Minua pidetään edelleen kauniina, vaikka olen vanhempi jo, eli en ole huomannut minkäänlaista muutosta suhtautumisessa vielä. Saa nähdä aletaanko minuakin kohdella tylysti myöhemmin? Ap
Esimerkiksi ihmiset eivät suhtautuisi sinuun hyväksyvästi jos oilisit ruma. Kauniit ihmiset saavat myös oikeudessa pienemmät tuomiot. Sillä ei ole mitään väliä mikä on oikeudenmukaista, vaan sillä kuka on kaunis. Tuo on Amerikassa tehdystä tutkimuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Maailma kohtelee kauniita eri tavalla, ympäristö vaikuttaa siihen millainen aivorakenne yksilölle kehittyy ja sinulle olisi tapahtunut erilaisia käänteitä elämässä. Olet AP varmasti ihan oikeassa.
Hyvä huomio, tämä on ytimessä, koska ihmisen maailmankuvaa ja elämää muokkaavat kokemukset, joita hänelle elämän aikana kertyy. Ne muokkaavat aivojenkin toimintaa. Kai mulla jonkinlainen ikäkriisi on, kun tulee mieleen miten erilaiset asiat ovat vaikuttaneet oman elämän kulkuun. Vaikka se, että asuin ulkomailla lapsena, missä olin erityinen ihailun kohde. Sillä oli varmasti suuri merkitys, että opin arvostamaan itseäni tyttönä ja naisena. Ap
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi ihmiset eivät suhtautuisi sinuun hyväksyvästi jos oilisit ruma. Kauniit ihmiset saavat myös oikeudessa pienemmät tuomiot. Sillä ei ole mitään väliä mikä on oikeudenmukaista, vaan sillä kuka on kaunis. Tuo on Amerikassa tehdystä tutkimuksesta.
Amerikassa on erikoinen oikeusjärjestelmä kyllä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisitko ulkonäkösi kauniista rumaksi, jos tällainen kuvitteellinen mahdollisuus tarjoutuisi?
En usko että vaihtaisit...
Olisin ilman muuta vaihtanut ulkonäköni edes tavalliseksi tai vaikka rumanpuoleiseksikin mieluummin. Häirintää oli aivan riippumatta siitä, miten pukeuduin tai laittauduinko vai en. Ehkä joku ekstrovertti voi nauttiakin jatkuvasta huomiosta, mutta minulle introverttinä se oli piinallista. Onneksi ikääntyminen on vähentänyt seuraan tuppautuvien määrää jonkin verran. Aikuisena osaa myös jo pitää puolensa ja sanoa tarvittaessa tosi törkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sitä introverttina ja huonona käsittelemään konflikteja olisi varmaan tullut skipattua parisuhteet ja keskityttyä omiin mielenkiinnonkohteisiin. Olisi kyllä voinut olla seesteisempää ja mielekkäämpää elämää, parisuhteet ovat koettelemuksia ja miehet pakkomielteisiä ja mustasukkaisia. Tämä toki vain yhden ihmisen kokemus.
Kaunis ja älykäs nainen saa aina pakkomielteisiä miehiä kaikkialla peräänsä. Totta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on todella kaunis niin se kostetaan kyllä. Onhan ne puntit tasattava :D! Armi Kuusela sai hirveästi aggressioitakin osakseen mm eräs savolaiakka laati hänestä metrin pituisen vuodatuksen pilkaten lehteen. "Päädyt vuokrayksiöön kunhan ne miehet jättävät". Se oli törkeää touhua ollut.
Vierailija kirjoitti:
Mun elämä olisi varmasti aika erilaista jollen näyttäisi kivalta.
Olen superintrovertti, en osaa kommunikoida niin kuin tavalliset ihmiset ja luonteeltani muistutan lähinnä seinäpaperia. Minun kanssa kenelläkään ei ole oikeasti hauskaa. Silti miehiä on pörrännyt ympärilläni lukioajoista asti eikä minun ole ikinä tarvinnut olla yksin seurustelumielessä, muuten kylläkin. Minua on koitettu pokata baareissa, rannalla, metrossa, kaupassa, kadulla, töissä. Lähinnä harmittaa että ulkonäkö on ainut kriteeri saada huomiota toiselta sukupuolelta. Liian monet hauskat, persoonalliset ja kaikinpuolin ihanat ihmiset jäävät tahtomattaan sinkuiksi ainoastaan koska ulkonäkö ei ole tarpeeksi viehättävä.
Onko sinun kanssasi viihdytty kauemmin eli oletko ollut pitkissä parisuhteissa. Onko miehen kiinnostus lopahtanut tuohon seinäpaperiluonteeseesi? Vai muututko tutun seurassa erilaiseksi ja kiinnnostavammaksi?
Kauniiden naisten ja miesten esineellistäminen on jotenkin korostettua suomessa kun valtaosa on saanut vaan vaatimattoman ulkonäön. Muualla maailmassa asia toimii eri tavalla. Mutta on hyvästä ulkonäöstä hyötyä, jos sitä ymmärtää hyödyntää. Esim. työpaikan saa helpommin ja olen jopa kerran kuullut yhden pomon sanovan että tarkoituksella palkkaa itseään nuorempia ja hyvännäköisiä firmaan jotta firman status paranee ja jopa rekrytointi on helpompaa. Suomessa tämmöinen on tabu. Siitä ei saa edes puhua.
Vierailija kirjoitti:
Kauniiden naisten ja miesten esineellistäminen on jotenkin korostettua suomessa kun valtaosa on saanut vaan vaatimattoman ulkonäön. Muualla maailmassa asia toimii eri tavalla. Mutta on hyvästä ulkonäöstä hyötyä, jos sitä ymmärtää hyödyntää. Esim. työpaikan saa helpommin ja olen jopa kerran kuullut yhden pomon sanovan että tarkoituksella palkkaa itseään nuorempia ja hyvännäköisiä firmaan jotta firman status paranee ja jopa rekrytointi on helpompaa. Suomessa tämmöinen on tabu. Siitä ei saa edes puhua.
Jossain vaatekaupassa ehkä? Muualla ei pelkkä ulkonäkö riitä, vaan pitää olla ansioita ja koulutustakin. Se on tutkimuksissakin todettu, että kahdesta yhtä pätevästä (huom) valitaan kauniimpi ja miehistä pitempi. Olen vain kerran hakenut töitä itse, silloin valittiin kyllä minua pätevämpi, vaikka olin taatusti häntä kauniimpi. Onneksi en saanut sitä työpaikkaa! Siinäkin taas yksi juttu, jota olen tänä kesänä miettinyt ja jälkiviisastellut.
Hyvä ystäväni kuoli tasan vuosi sitten äkillisesti, tämä peruutuspeiliin katsominen varmaan juontuu siitä. Millainen elämästä tuli, sehän alkaa olla jo selvää. Viisikymppisenä ollaan työuran huipulla, lapset ovat aikuisia jne. Vanhuuttakin määrittää pitkälti eletty elämä, elintavat, mielenterveys jne. Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut eroa suhtautumisessa Suomen ja ulkomaiden välillä muuta kuin siinä, että täällä feminiinisyys herättää enemmän huomiota. Suomalaisnaiset pukeutuvat mielellään käytännönläheisesti. Feminiinisellä, tyylikkäällä pukeutumisella moni nainen saisi enemmän huomiota miehiltä, jos sitä haluaa (kaikki eivät halua, vaan tyyli on aivan tietoista). Mutta jos joku sinkkunainen tulisi kysymään neuvoa miten saisi enemmän tarjokkaita, aika monelle sopisi tuo neuvo antaa. Tyyliasiat ovat tietysti herkkiä. Luulen, että jotkut naiset kokevat uhaksi sen, että pukeutuminen on feminiinistä, mutta en osaa sanoa miksi he näin ajattelevat. Vaatimaton pukeutuminen on jonkinlainen suojavaate, mutta mitä vastaan? Ap
Etenkin naisilla ulkonäkö vaikuttaa todella paljon ulkopuolisilta saatavaan arvostukseen. Väärältähän se tuntuu mutta luonto on julma. Huomaan joskus itsenikin suhtautuvan varauksella vähemmän viehättäviin naisiin ja se harmittaa. Uskon kuitenkin, että tuosta asenteesta/ajattelutavasta voi oppia pois ja ikä auttaa siinä todellakin.
Miehenä työskennellessä IT-alalla ulkonäkö merkkaa todella vähän. Oikeastaan lähes koko meidän työporukka on lyhyitä kaljuuntuvia kaljamahaisia äijänkäppäniä mutta ilmapiiri on aivan 10/10.
Muistan kun meidän työpaikalle tuli vuosia sitten töihin aika vaatimattoman näköinen naispuolinen sihteeri ja rehellisesti sanottuna yksi ensimmäisistä ajatuksistani oli, että eivätkö näyttävämpää löytäneet? Tekee kyllä pahaa kirjoittaa tällaista työkaverista. Kun kyseisen henkilön oppi tuntemaan, niin kyseessähän oli mitä ihanin ja välittävin ihminen mitä olen koskaan tavannut. Jos tuollainen nainen osoittaisi kiinnostusta, niin olisin aivan myyty. Kiitos ja anteeksi.
Mulle yks nainen sanoi ku oon suht lyhyt, että "muissa maissa ihmiset arvostaa sunkin pitusia, Suomessa arvostetaan kauneudessa pidempii"
🤣🤣🤣 Ensimmäinen kerta ku kuulen tämmöstä kyl kaikki miehet on ollu tyytyväisiä siihen että oon pienikokoinen kuten olen myös itekki ☺️