Volvo V70 D5 vm. 2006. Paljonko maksaa jakohihnanvaihto?
Kommentit (25)
Mulla on saman ikäluokan autoon ollut joku nelisensataa
Mulla on tuossa eilen haettu ruoka jota lämmitän mikrossa
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos eri auto tai eri moottorilla niin ei millään tavalla vertailukelpoinen.
Kilpailuta vaihto tuolla autojerry sivustolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos eri auto tai eri moottorilla niin ei millään tavalla vertailukelpoinen.
No ei kai sitä täydellistä hinta-arviota voi antaa kuin huoltamo itse. Mutta tuo sisälsi yhden huoltamon jakopään hihnan hankkimisen ja vaihtokulut tuntipalkalla. Sitähän kysyttiin.
Jos pitää kysyä kannattaako vaihtaa itse niin silloin ei kannata kun jakohihnasta kyse. Vaatii osaamista.
Helppo homma vaihtaa itsekin. Meillä mies tekee kaikki autohommat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai sitä täydellistä hinta-arviota voi antaa kuin huoltamo itse. Mutta tuo sisälsi yhden huoltamon jakopään hihnan hankkimisen ja vaihtokulut tuntipalkalla. Sitähän kysyttiin.
Mutta kun autosta ja moottorista riippuen hintahaitari on muutamasta satasesta kolmeen tonniin niin eri merkkejä ei voi vertailla siten että paljonko maksoi Nissaniin niin maksaisi saman verran Volvoon.
Toki jos tuo hinta Volvolle samalla moottorilla niin tietysti hyvinkin suuntaa-antava.
Vierailija kirjoitti:
Toisissa helpompi, toisissa vaikeampi.
Vierailija kirjoitti:
No ei se kyllä oo. Vaatii vähä erikoisempia työkalujakin ja paöjon purkamista
https://autojerry.fi/hinnat/jakohihnan-vaihto-hinta/volvo/v70/
Näköjään muutamia satasia.
Rane ravintolasta, varvipalkka Vaatii kyllä osaamistakin. Tunari voi rikkoa koko moottorin.
Oikeissa autoissa on ketju, nyt olen ajanut 400 000.
Vaihdatin viime vuonna merkkiliikkessä, 530 euroa vesipumppuineen sisältäen moniurahihnan. Moniurahihna on syytä vaihtaa samalla, katketessaan se saattaa rikkoa vieressä kulkevan jakohihnan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se kyllä oo. Vaatii vähä erikoisempia työkalujakin ja paöjon purkamista
Höpö höpö.
Meillä mies vaihtaa diisselivolvon hihnat itse ilman ainuttakaan erikoistyökalua.
d5 2008 kirjoitti:
Vaihdatin viime vuonna merkkiliikkessä, 530 euroa vesipumppuineen sisältäen moniurahihnan. Moniurahihna on syytä vaihtaa samalla, katketessaan se saattaa rikkoa vieressä kulkevan jakohihnan
Tuo taitaa olla aika monessa auton moottorilla, että moniuran suikaleita saattaa pahimmillaan mennä jakohihnakoteloon ja pistää jaon sekaisin. Siis vaikka jakohihna olisi koteloituna, saattaa kampiakselin läpiviennin kautta imaista silppua kotelon puolelle ja sitten poks!
Kannattaakin ostaa Jaguar, jossa hihna on moottorin takapäässä. Vaihto vaatii koko moottorin irrotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaakin ostaa Jaguar, jossa hihna on moottorin takapäässä. Vaihto vaatii koko moottorin irrotuksen.
Aivan oleellinen tieto tähän lankaan. Kiitos tästä.
Paljon paskaakaan maksa...