Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämmöistäkö tämä elämä on?! Työtä, siivoamista ja nukkumista vaan :(

Vierailija
24.08.2006 |

Juuri tulin rättiväsyneenä lasten kanssa kotiin. Eteisessä tervehtii hiekkainen lattia, kenkiä sikin sokin. Keittiössä tiskejä tiskipöydällä, lattilla muruja. Pyykkikori vyöryy yli, edellisen päivän pyykit koneessa vielä märkinä.

Lapset juoksivat katsomaan lastenohjelmia (onneksi!) ja minä koetan kiireellä vääntää ruokaa. Koko ilta taas siivoamista ja kellon kanssa juoksemista. Kahden tunnin päästä lasten pitäisi jo olla yökkärit päällä iltapesut tehtyinä.

Ei hitto. Kyllä houkuttaisi alkaa elämäntapaluuseriksi! Oispahan aikaa lapsille, kodinhoidolle ja harrastuksillekin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei minulle ole arlka aihe tuo lasten palveleminen. Meillä ei lapsia palvella. He keräävätä omat lelunsa, lakaisevat lattioita, kun luutuan, luutuavat mukana jne. Mutta on ihan toisenlainen operaatio saada kaksi lasta toimimaan halutulla tavalla kuin yksi lapsi. Kun meillä oli vain esikoinen, koti oli todella siisti! Lapsi järjesti joka ilta lelunsa nukkumaan ja siivosi kanssani ja kaikki sujui hyvin helposti. Nykyisin, kun on kaksi tappelijaa/kikattajaa, tehtävä onkin äidille haastavampi.

Joko keksivät jonkun riidan aiheen (veli otti juuri sen lelun, minkä minä aioin viedä koriin/toi ei siivoa ollenkaan/ toi siivoaa liian nopeaa/älä tule liian lähelle minua/olet liian kaukana, tule tänn siivoamaan...jne) tai sitten vähän väliä unohtavat siivoamisen ja menevät hyppimään sängylle/karkaavat ulos/juoksevat ympäri kämppää...jne.

Puolet ajasta menee jo lasten sanalliseen ohjailuun ja riitojen ja väärinkäsitysten selvittelyyn.

ap

Kun kerran halusit kaksi lasta, ei kait tässä ole muuta kun vaan kestettävä....

Ja sitten aina sanotaan että pitäisi olla 2 lasta pienellä ikäerolla että heillä olisi seuraa toisstaan......jooooopajoooo, äidit ajaa ittensä piippuun, mistään ei tule mitään ja kyllästyttää. Miksi pitäisi olla 2 lasta pienellä ikäerolla????

Vierailija
22/28 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitomaksuissa, matkakuluissa ja vero% alennuttua jään miinukselle vain vähän. Nelipäiväinen viikko on mahdollista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on itse remontoitu vanha talo, josta olemme erityisen ylpeitä, se on kaunis ;)

Siksi haluan pitää sen myös kauniina ja siistinä, koska minusta sitä on ilo katsella ja asua. Stressaannun aika pian, jos talossa on kaaosta.

Teen itsekin raskasta ruumiillista työtä ravintola-alalla ja pidän siitä, joten en halua työtänikään vaihtaa. Ja haluan tehdä työni niin hyvin kuin pystyn, saan myös siitä hyvän mielen.

Haluan olla myös hyvä ja kuunteleva äiti kahdelle koululaisellemme.

Kyllä mieskin tekee paljon, mutta ei ikinä tarpeeksi minun mielestäni, mikä sitten on tarpeeksi?

Haluanko siis olla täydellinen ja kun en aina jaksa, masennun.

Tiedän että pitäisi hidastaa tahtia ja antaa olla paikat levällään välillä, mutta kun en pysty, hajoo pää :(

Ihannetilanne olisi jos voisin jäädä kotiin. Olisi puhdasta, kunnon ruokaa ajallaan, aikaa miehelle ja lapsille, mutta nykyään siihen ei naisilla taida olla mahdollisuutta!

Välillä tuntuu sille että meidän on hallittava kaikki ja otettava vastuu kaikista. Mutta huomenna korkkaan kyllä valkkaripullon illalla, se on varma :)

Vierailija
24/28 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sait sen käsityksen, että lapset ovat pienellä ikäerolla? Lapsillani on ikäeroa melkein kolme vuotta, en pidä sitä pienenä.

Kyllä. Tiesin millaista on vanhempana oleminen, lasten hoitaminen, karu arki. Mutta saiskos joskus reipaskin narista vähäsen, saiskos? Se kun kummasti helpottaa, että joskus voi höyryjä päästellä, vaikka sitten näin netissä (kun ei niitä ystäviä tässä ole, kenen kanssa huokailla).

ap

Vierailija
25/28 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko jäät miinukselle?

Onko 80% työaikaan jokaisella mahdollisuus? Olen ollu tämän työnantajan palveluksessa vasta 5 kk.

4 päiväinen työviikko olisi ihana ajatus!

AP

Vierailija
26/28 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on hirveän lyhyet päivät! Olette kotona jo neljältä ja olet ehtinyt siinä välissä jo käymään kampaajalla ja hakea lapset?? Kyllähän tuollaiset työpäivät on ihan eri juttu. Vaikuttaa jo huomattavasti jaksamiseen, kun ei tarvitse minuuttiaikataulun mukaan mennä.

Kuulostaa mukavalta. Opettaksi en kuitenkaan haluaisi. Että enköhän jatka näissä hommissa vaan...kunnes kyllästyn. Ehdottakaa leppoisaa ammattia ;D ?

ap

Vierailija
27/28 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oltaisko me enää naimisissakaan, jos olisin käynyt kokopäivä työssä kodin ulkopuolella lasten ollessa pieniä. Mies oli noin 100 päivää ulkomailla vuodessa ja vaikka tuli normaalisti kotiin muina päivinä, ei kauheasti kyllä kotitöitä jaksanut paiskia. Otti yleensä pienet tirsan ja vietti illan lasten kanssa. Ja meillä myös lapset osallistuivat kotitöihin pienestä asti. Silti tuollainen yhtälö on tosi rankka, et valita yhtään turhaan.

Itse olin sikäli onnellisessa asemassa, että tein lasten ollessa pieniä freelancehommia kotona, ensn kolme ja sitten nelipäiväistä työviikkoa. Lapset olivat päivähoidossa 6 - 7.5 tuntia päivässä. Ja meillä kävi siivoojaa joka toinen viikkoa. Silti minulla oli, tai aloin ottaa omille harrastuksille aikaa vasta kun esikoinen oli koulussa. Tosin olen aina lukenut paljon ja tykännyt kävellä, joten olihan sekin harrastamista. Ja ystäville on aina ollut aikaa. Tällä systeemillä meillä molemmilla vanhemmilla oli voimavaroja sekä toisillemme että lapsille että työlle.

Vierailija
28/28 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oli pakko istahtaa hetkeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän