Uinu, uinu lemmikkini on yksi yliarvostetuimmista "kauhu"pläjäyksistä
Kirja on jäänyt 8 kertaa kesken ja elokuva viisi. Mutta Stephen King on muutenkin jaarittelun mestari. Tiedän, että olen yksin mielipiteeni kanssa, mutta on vaan jotain niin tylsää luettavaa ja katseltavaa.
Kommentit (51)
Uinu uinu lemmikkini on enemmänkin kertomus siitä, miten vaikea on luopua rakkaistaan ja mihin kaikkeen onkaan valmis heidän edestään.
Elokuvat eivät tätä ymmärrä ja ovat onnettomia tekeleitä.
Vierailija kirjoitti:
Kingin narkkausaikojen kirjat on paljon parempia kuin myöhemmät.
Stephen ei ole koskaan "narkannut".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei vai? Miksi moista potaskaa väität kun mies on itsekin asiasta puhunut?
Ei tämä elokuva nyt niin pelottava ole. Hyvänen aika, se on yli 30 vuotta vanha ja aika on syönyt sen.
Mun mielestä se kirja oli tylsä. Ei mitään jännitystä.
Vierailija kirjoitti:
Stephen King – kauhun Kalle Päätalo
Hah hah, hyvin sanottu!
King ei tosiaankaan pääse edes kunnolla asiaan ennen kuin nykyiset adhd tapaukset ovat ehtineet kyllästymään. Elokuvista kyllä samaa mieltä. Ensimmäinen oli amatöörimäinen, toinen alkuperäisteoksen raiskaus.
Teini-iän klassikko :). Vaikea kuvitella, että tämä ihan aikuiselle kolahtaisi. Laitoin kyllä tallennukseen ja Carrien myös. Katselen myöhemmin.
Mun sisko nimesi muuten aikoinaan kissansa Winstoniksi tämän leffan innoittamana :D. Se oli kyllä erikoinen kissa, sellainen tuijottelija, kuoli vasta 21-vuotiaana. RIP Winston.
51v
Kingin uusimpiin lukeutuu Mr Mercedes (Mersumies). Se on kirjana ja sarjana todella hyvä! 1 ja 2 osa kannattaa lukea/katsoa. Dekkari, ei mitään yliluonnollista. Kolmannessa osassa ollaankin sitten jo lipsumassa jonnekin tajunnan ulkopuolelle.
Hyvä pätkä ja uinu uinu lemmikkini kakkonen on myös hyvä.
[Spoileralert]
Mä tykkäsin sekä 1989 leffasta, 2019 leffasta ja kirjasta.
Tykkäsin varsinki 2019 leffasta miten se sovitettiin nykyaikaan että se rekkakuski näpläs älypuhelinta ku se ajaa sen lapsen päältä ja miten ahistava se sairas isosisko ja demonikissa oli. 1989 elokuva oli jopa aikansa mittapuulla vähä köykäsesti ohjattu.
Vierailija kirjoitti:
Uinu uinu lemmikkini on enemmänkin kertomus siitä, miten vaikea on luopua rakkaistaan ja mihin kaikkeen onkaan valmis heidän edestään.
Elokuvat eivät tätä ymmärrä ja ovat onnettomia tekeleitä.
Minusta kyllä ainakin elokuva nro 1 ymmärtää tuon erittäin hyvin
Loppu menee kyllä liian splätteriksi veripaltuksi
Kirja oli pelottava kun nuorena luin.
Leffa on surkea.
Ihan lälly. Jopa beetlejuice oli pelottavempi 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten itsekin on sanonut että kovimpina aikoina meni viskiä, kokaiinia, kannabista ja kaikenmaailman pillereitä? Mitä muuta se on kuin narkkaamista?
Mielipiteitä Kingin elokuvista:
It on kamala, tosi ahdistava. Maissilapset on vielä pahempi, olen kaksi kertaa yrittänyt katsoa ja toisella kerralla melkein onnistuin. Hohto on loistava, olen katsonut sen ainakin neljä kertaa ja se tuntuu aina tuoreelta ja uudelta (=yhtä kamalalta). Uusimmasta päästä oleva Usva on lässähdys, vaikka loppuratkaisu onkin kammottava.
Carrie jää mieleen, mutta en pidä sitä kauhuelokuvana vaan teinileffana.