Uinu, uinu lemmikkini on yksi yliarvostetuimmista "kauhu"pläjäyksistä
Kirja on jäänyt 8 kertaa kesken ja elokuva viisi. Mutta Stephen King on muutenkin jaarittelun mestari. Tiedän, että olen yksin mielipiteeni kanssa, mutta on vaan jotain niin tylsää luettavaa ja katseltavaa.
Kommentit (51)
Minusta se ei ollut niin pelottava, kirjaa en ole lukenut, mutta Maissilapset oli todella kamala.
Et sinä yksin ole. Uinu uinu on minunkin mielestä epäonnistunut King-filmatisointi.
Sitkeästi olet ainakin yrittänyt. Mielestäni King on kerronnan mestari. Etenkin kirjoittaessaan juurikin tuota mainitsemaasi jaarittelua, eli kuvaillessaan henkilökuvia ja tunnelmia.
Vai että jaarittelun mestari. No mun mielestä helkkarin hyvä tarinan kertoja. Ihan kingi suorastaan.
Uusi leffa on kuraa, mutta alkuperäinen on loistava leffana (ja kirjana)
Tampereella sanotaan koiralle 'uinny uinny lemmikkini"
Kannattaisko joskus ostaa toinenkin Kingin kirja?
Hieno suomalainen nimi leffalla. Joku ’Eläimien hautausmaa’ olisi tylsä.
En ole lukenut kirjaa enkä katsonut elokuvaa, paitsi joskus viltin takaa varovasti puoli minuuttia. Pää ei kestä tuommoisia kauhujuttuja. Näen loppuelämäni painajaisia jos katsoisin
Aika tylsä tekele, mutta parempi kuin Se.
Jos haluaa lukea Kingiltä hyvää kauhua, kannattaa lukea Painajainen.
Tänään tulee teemalta, mutta voi olla etten uskalla katsoa. Lapsena yritin katsoa ja pelotti kovasti.
Pidän Kingin tyylistä. Jopa esipuheet ovat miellyttävää luettavaa, kun ne ovat niin runsassanaisia ja polveilevia. Niissä on myös huumoria mukana.
Vierailija kirjoitti:
Hieno suomalainen nimi leffalla. Joku ’Eläimien hautausmaa’ olisi tylsä.
Kyllä! Kirjan (ja sitä kautta elokuvan) kääntäjä on tehnyt hienon nimen.
Mä luin teini-iässä Stephen Kingiä. vm 1977
Toivottavasti tänään tuleva on vamhempi versio! Uusi on kauheaa kuraa.
Stephen King – kauhun Kalle Päätalo
Kirja on yksi pelottavimmista, mitä olen lukenut. Elokuva ei ole täysin onnistunut, mutta kammottava sekin on.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tulee teemalta, mutta voi olla etten uskalla katsoa. Lapsena yritin katsoa ja pelotti kovasti.
Melkein käy kateeksi kun joillekkin elokuvat on jopa liian jänniä/pelottavia. Kokeile jos tänään uskallat katsoa. Meitä on monta ruudun äärellä hengessä mukana.
"Pläjäys" kertoo enemmän sinusta kuin elokuvasta.
Olet todellakin yksin tämän mielipiteesi kanssa.