Mikksi poliisikouluun ei ole sellaista haaraa olemassa että jos pääsykokeissa ratkaiseee rikoksen alle minuuutissa niin pääsisi kouluun?
Kommentit (34)
Kuules lapsonen, ei siellä poliisissa mitään rikoksia ratkota, vaan kärrätään juoppoja putkaan/sairaalaan tai sakotetaan autoilijoita.
Aika vaikea rakentaa tapauksia (useita ja koko ajan uusia koska ratkaisut leviää helposti), jotka olisi minuutissa ratkaistavissa mutta samalla eivät olisi liian helppoja. Tuollaiset mittaisivat todennäköisesti myös ihan vääriä asioita.
Ne rikosten ratkonnat on oikeustieteellisessä ,jos sinne pääset opiskelemaan. Itse olen päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikea rakentaa tapauksia (useita ja koko ajan uusia koska ratkaisut leviää helposti), jotka olisi minuutissa ratkaistavissa mutta samalla eivät olisi liian helppoja. Tuollaiset mittaisivat todennäköisesti myös ihan vääriä asioita.
Totttakai pinnanalla kuohuu vaikka minkälaisia koukeroiita mutta varmaan poliisin tehtävä on saada se aineisto kasaan minkä esitttää syyttäjällle näyttönä.
Vierailija kirjoitti:
Kuules lapsonen, ei siellä poliisissa mitään rikoksia ratkota, vaan kärrätään juoppoja putkaan/sairaalaan tai sakotetaan autoilijoita.
Se korkea henkirikosten selvitysprosenttikin perustuu siihen että se se juoppo jossa on puukko pystyssä kärrätään ruumishuoneelle ja se joka sen puukon siihen tökkäsi viedään putkaan.
Koska meillä tyhmät päättäjät!
Kyllikki Saaren murhakin olis ratkennut ajat sitten, jos vaan joku olis älynnyt kysyä poliisikouluun pyrkiviltä kuka sen niin ku teki.
Ei ihme, et porukka on ihan kyllästyneitä nyky menoon.
Kuolleitten kuolin syyn selvittelyä ja karkureitten kiinni ottamista se työ on kovaa myös aseitten kansaa heiluvien kiinni ottamista tai huumehullujen. Ensin pitää olla kova kunto terveys liikuntaharrastus ja peruskoulut lukiot käyty . Pitää osata lakia ja opiskella. Mutta vakooja ASS man sen voitte selvittää kun olette hyviä siinä.....tai väärennetyn passin kun paljastatte saatte pisteet.
Mulllla on esim sellainen vahvuus että olen oman huonon itsetuntoni ja itseluotttamukseni kautta elänyt niin monta myötäelämistä erilaisissa ihmisissä että kykenen hyvin nopeasti vaikka myötäelämisellä samaistutttamaan itseni erilaisiin persoooniin ja elämäään mielikuvitukseni kautta toisen ihmisen elämäää.
Vierailija kirjoitti:
Annetaan aitoja rikoksia ja jos ratkaisee niin sisään ja jos ei niin ulos.
Vierailija kirjoitti:
Mulllla on esim sellainen vahvuus että olen oman huonon itsetuntoni ja itseluotttamukseni kautta elänyt niin monta myötäelämistä erilaisissa ihmisissä että kykenen hyvin nopeasti vaikka myötäelämisellä samaistutttamaan itseni erilaisiin persoooniin ja elämäään mielikuvitukseni kautta toisen ihmisen elämäää.
Hiljaisuuus ja hartauus luo informaaatiota kokoaika toiisesta ihmisitä, sen (sen puhun ikäänkuin koneesta siis hän) tunteista, arkielämästä, kiiinnostuksenkohteiista, luonteeesta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuuus ja hartauus luo informaaatiota kokoaika toiisesta ihmisitä, sen (sen puhun ikäänkuin koneesta siis hän) tunteista, arkielämästä, kiiinnostuksenkohteiista, luonteeesta jne.
ELii hänen elämäntilaanteensa ja käytöksensä silloin piirtyy verkkokalvoiihini ja aivoiihini.
Turkissa ja Arabiassa Afrikassa ajellaan varastetuilla autoilla huumeissa mutta myös väärennetyillä henkkareilla ,ajokorteilla tai kaverit lainaa kortteja sukulaisiltaan sisaruksilta. Miten erotat saman näköiset kuvissa toisistaan ajokortissa ja miten huomaat huumeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siieltä poiimin motiivit esiim jne suhteessa muihin näyttöihin.
Miten sinä ratkaiset rikoksen minuutissa? Se oli naapurin Pera?
Miten huomaatte varastetut huonekalut kirppiksellä tai kuorma autossa ???
Jos ratkaiset rikoksen noin nopeasti niin oletko itse tehnyt sen rikoksen vai kova arvaamaan?
Oikeassa tutkinnassa on kaiketi niin paljon työtä, että minuutin suorituksella ei niissä mitään tee.
Mistä erotat venäläisen mansikan suomalaisesta mikä myydään siis suomalaisena Venäjältä Virosta tuotu katumyyntiin .
Miten tutkitaan rikoksen tehneen kätisyys . Oikea vai vasenkätinen !
Mainitse pari esimerkkiä.