Mikksi poliisikouluun ei ole sellaista haaraa olemassa että jos pääsykokeissa ratkaiseee rikoksen alle minuuutissa niin pääsisi kouluun?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Kuules lapsonen, ei siellä poliisissa mitään rikoksia ratkota, vaan kärrätään juoppoja putkaan/sairaalaan tai sakotetaan autoilijoita.
Kyllä muuten ratkotaan, missäs niitä muualla ratkottaisiin?
Kun on palvellut tietyn aikaa konstaapelina, voi taidoistaan ja älystään riippuen erikoistua.
Työnantaja jopa suosittelee sitä parhaille poliiseille.
Ne jotka kuskaavat juoppoja putkiin ja valvovat yleistä järjestystä, ovat järjestyspoliiseja.
He partoivat kaduilla ovat valmiudessa 24 h /vrk.
Sitten on erikseen huumepoliisit, rikospolisiit, nettipoliisit, ja muut, jotka tekevät niitä sisätöitä eivätkä partio päivin öin.
Sitten on lisäksi erikoisjoukot. Eri tilanteisiin koulutetut poliisit.
Ja sitten näille kaikkille vielä vastaava komisario ja ylikomisario ja muut poliisipomot.
Lääketiede kirjoitti:
Miten erotat väkivalta mustelman sairaus mustelmasta ja tavallisesta arki mustelmasta .
Lääkäri sen erotta helposti, eikös rikosten uhrit viedä aina ensimmäisenä lääkärin tutkittaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulllla on esim sellainen vahvuus että olen oman huonon itsetuntoni ja itseluotttamukseni kautta elänyt niin monta myötäelämistä erilaisissa ihmisissä että kykenen hyvin nopeasti vaikka myötäelämisellä samaistutttamaan itseni erilaisiin persoooniin ja elämäään mielikuvitukseni kautta toisen ihmisen elämäää.
Hiljaisuuus ja hartauus luo informaaatiota kokoaika toiisesta ihmisitä, sen (sen puhun ikäänkuin koneesta siis hän) tunteista, arkielämästä, kiiinnostuksenkohteiista, luonteeesta jne.
ELii hänen elämäntilaanteensa ja käytöksensä silloin piirtyy verkkokalvoiihini ja aivoiihini.
Kuuulusteluissa kuiinka räikeästi erilaiset valheeet näkyisivät ruusuisenkuvina siiinä tapetilllla. EHkä enemmän minusta joku sosiaaalityöntekijä voiisi olla kivempi: siiinä on enemmän armeliaisuuutta ja vuorovaikutusta rakentavasssa ja ennaltaehkäisevässsä suhteeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulllla on esim sellainen vahvuus että olen oman huonon itsetuntoni ja itseluotttamukseni kautta elänyt niin monta myötäelämistä erilaisissa ihmisissä että kykenen hyvin nopeasti vaikka myötäelämisellä samaistutttamaan itseni erilaisiin persoooniin ja elämäään mielikuvitukseni kautta toisen ihmisen elämäää.
Hiljaisuuus ja hartauus luo informaaatiota kokoaika toiisesta ihmisitä, sen (sen puhun ikäänkuin koneesta siis hän) tunteista, arkielämästä, kiiinnostuksenkohteiista, luonteeesta jne.
ELii hänen elämäntilaanteensa ja käytöksensä silloin piirtyy verkkokalvoiihini ja aivoiihini.
Kuuulusteluissa kuiinka räikeästi erilaiset valheeet näkyisivät ruusuisenkuvina siiinä tapetilllla. EHkä enemmän minusta joku sosiaaalityöntekijä voiisi olla kivempi: siiinä on enemmän armeliaisuuutta ja vuorovaikutusta rakentavasssa ja ennaltaehkäisevässsä suhteeessa.
Suomesssa on varmaaaan muutamia psykopaatteja jotka eivät ole jääneet kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ne rikosten ratkonnat on oikeustieteellisessä ,jos sinne pääset opiskelemaan. Itse olen päässyt.
Mitä tarkoitat.?
Oikeustieteellinen on oikeustieteellinen, ei poliisikoulu, eikä poliisipäällystökoulutus.
Sieltä ei valmistuta poliiseiksi, vaan oikeusasioiden asiantuntijoiksi julkiselle ja yksityiselle puolelle.
Joku pankkilaki mies ei tiedä paskaakaan joistain rikostutkimuksista.
Poliisit ovat erikoistuneet rikosten tutkimuksiin ja selvittelyihin.
Oikeustieteellisen käyneitä tarvitaan silloin, kun asia menee syyttäjälle ja oikeuteen. Epäilty tarvitsee itselleen asianajajan ja oikeus tarvitsee rangaistuksen tuomitsemista varten tuomarit.
Mä nytt nostin esille enemmän sitä personalllisuustekijäää vaikka kaiikki monet logiiikat siinä on apuvälineiiinä ja sulkemassa vaikka pois tekijöiiitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä nytt nostin esille enemmän sitä personalllisuustekijäää vaikka kaiikki monet logiiikat siinä on apuvälineiiinä ja sulkemassa vaikka pois tekijöiiitä.
Siiinä lähteee joillakin tekijöilllä varmastikin jo heti ensalkuuun 90 prosenttiakin pois.
Poliisille ei tarvita kuin yksi pääsykoe: pitäisi mennä ilman voimankäyttövälineitä hässäkkä-baariin, istua siellä pääjehun tuolille ja tulla voittajana viimeisenä ulos baarista.
Poliisin tärkein tehtävä on olla kylän kovin kundi. Se on Suomessa unohdettu.
Vierailija kirjoitti:
Sttten kun kaiikki täsmää ja löydetään näyttö vakuuttamaan syyttäjä niin there is it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sttten kun kaiikki täsmää ja löydetään näyttö vakuuttamaan syyttäjä niin there is it.
Pystytään yhdistämään tekijä, tekoaika, tokopaikka ja motiivi esiim.
Ainoa haara, joka ratkeaa alle minuutissa, on mutsillas.
Ja jos vaikka, ratkaisi 50- vuotta vanhan Murhan tai lentokoneen mystisen katoamisen kuten juuri tämä Malesian koneen katoaminen eihän sitä vieläkään ole löydetty ja Suomes on kymmeniä ihmisiä kateis jos Elävänä tai Kuolleena löytäisi jonkun Kateissa olevan Ennemmin kuin , joku Poliisi ja muu taho .Ois hyväksytty Poliisi kouluun niin lääkärintarkistukses ei ilmenisi esteitä.👮♀️👮♂️🚓🚔
No turhaan sä mihinkään opiskeluihin aikaasi pistät. Koska olet fiksu rikosten ratkaisija, niin ryhdy oman elämän Hercule Poirotiksi tai neiti Marpleksi. Alat nyt markkinoida itseäsi.
Miten erotat väkivalta mustelman sairaus mustelmasta ja tavallisesta arki mustelmasta .