Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähigrillin työntekijä teki lastensuojeluilmoituksen, koska lapseni käyvät siellä monta kertaa viikossa

Vierailija
09.07.2021 |

hakemassa grilliruokaa. Lapsilla on lupa käydä siellä omalla kortillaan. Ostavat vaihtelevasti eri aterioita. Ei tähän syynä ole muu kuin se, että siellä on hyvät ruoat. Huolenaiheena on nyt se, että onko lapsilla ketään laittamassa ruokaa. On kyllä, mutta olen laiska ruoanlaittaja, laitan lämmintä ruokaa vain kolmisen kertaa viikossa, muuten syömme noutoruokaa. Tämän lasun johdosta kyllä siirrymme toiselle grillille/kotiinkuljetukseen.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja oikeastaan huolestuneiden aikuisten pitäisi olla huolissaan niistä nälkäisistä lapsista, jotka eivät saa rahaa edes ruoan ostamiseen ja ovat lähinnä kouluruokailun varassa.

Vierailija
22/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi vaivaton, terveellisempi ja edullisempi ruokaehdotus:

Kun kokkaat, tee ruokaa kerralla enemmän niin, että ruokaa riittää 2-3 päiväksi kerrallaan. Näin sinun ei tarvitse kokata kuin sen kolmisen kertaa viikossa, lapsille olisi kotona äidin laittamaa ruokaa (voi miten se on tärkeää!), eikä kenenkään tarvitsisi olla huolissaan. Opeta myös pikkuhiljaa lapsesi kokkaamaan, tiedä vaikka innostuisivat asiasta oikeasti.

Jos ajatus saman ruuan syömisestä useampana päivänä peräkkäin tympii, tee joku päivä pakastimeen valmiiksi helppoja ja suhteellisen vaivattomia sapuskoja. Kiusaukset ovat helppoja, jos käyttää valmista peruna-sipulisekotusta, lisää joukkoon pakastekasviksia ja vaihdellen kinkkua, kalaa tai kanaa. Lihapullia tekee melkein samalla vaivalla 500g, 1kg tai 2kg taikinasta, eivätkä kärsi pakastamisesta. Sitten voi aina välillä pakastaa puolet ruuasta ja seuraavaksi päiväksi sulattaa jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen lasten kortti.

Vierailija
24/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tehnyt. Eikä sinulla edes ole mitään lapsia.

Vierailija
25/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä tehtiin lasu, kun lapsi poimi mustikoita kerrostalon vireisessä metsässä ja minä olin pihassa näköetäisyydellå.

Vierailija
26/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanhoja he ovat? 

Miten myöhään illalla he käyvät? 

Onko tilillä ollut rahaa tarpeeksi? 

Ovatko he häirinneet muita asiakkaita?

Vierailija
27/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan lasuja rustaamaan! Koko kylä kasvattaa! Sossuämmät kiittää!

Vierailija
28/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luoja mitä paskaa nämä mammat uskovat.

Vierailija
29/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo logiikka. Sieltä grilliltähän sitä ruokaa saivat niin mikä on ongelma?

Jos nyt ei ole terveellisintä ruokaa, mutta samanmoista moskaa moni kotonakin saa eikä niistä paljon ilmoitella.

Vierailija
30/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meistä tehtiin lasu, kun lapsi poimi mustikoita kerrostalon vireisessä metsässä ja minä olin pihassa näköetäisyydellå.

Olet siis itse myös lapsi?

Vierailija
31/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole hyvä että ihmiset välittävät, vaikkakin tässä tapauksessa vähän ylilyönti.. Onhan se vähän epätavallista jos grilliltä tilataan jatkuvasti noutoruokaa lapsille. Mut en siis tuomitse, jokaisella tyylinsä.

Vierailija
32/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vanhoja he ovat? 

Miten myöhään illalla he käyvät? 

Onko tilillä ollut rahaa tarpeeksi? 

Ovatko he häirinneet muita asiakkaita?

Siis kysyn vain sitä että jos ovat iältään alle kouluiän, käyvät grillillä klo 21 jälkeen, tilin saldo ei riitä, tai mekastavat , tai toisaalta jos grilli on siihen aikaan illasta täynnä humalaisia, niin ymmärrän ihan hyvin että ilmoitetaan sosiaalitantoille!

Vierailija
33/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta kuulostaa huolestuttavalta jos lapset useamman kerran viikossa syö snägäriruokaa. Tuohan ei todellakaan ole kovin terveellistä. Niinku joku jo aiemmin sanoikin niin kannattaisi tehdä iso satsi ruokaa kerralla, josta lapset voisivat lämmittää itse useampana päivänä. Kiva kun lapsilla kolesterolilääkitys ennen kuin täysi-ikäisiksi tulevat ihan vaan koska vanhemmat ei viitsi tehdä ruokaa..

Vierailija
34/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

American style 🇺🇲

Vierailija
35/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? Ampui sitte omaan jalkaan?

Tuossa tilanteessa oli kyllä järkevä ratkaisu lasten kannalta. Vaikka tämä olikin porvoolainen grilli, niin uskoisin, että tällaista tapauhtuu ihan oikeastikin. Surullisen isoja lapsia näkyy nykyään.

Vierailija
36/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä musta kuulostaa huolestuttavalta jos lapset useamman kerran viikossa syö snägäriruokaa. Tuohan ei todellakaan ole kovin terveellistä. Niinku joku jo aiemmin sanoikin niin kannattaisi tehdä iso satsi ruokaa kerralla, josta lapset voisivat lämmittää itse useampana päivänä. Kiva kun lapsilla kolesterolilääkitys ennen kuin täysi-ikäisiksi tulevat ihan vaan koska vanhemmat ei viitsi tehdä ruokaa..

🌸-hattu heti paikalla 🤣

Vierailija
37/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee ilmoitus siitä grillistä että valmistavat syömäkelvotonta ruokaa jopa omasta mielestään.

Niin niin, että syyntakeettomalle grillille paskaa niskaan.

Tiedätkö sinä mitä syyntakeeton tarkoittaa?

Vierailija
38/38 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasun sostt itse kertoi että grillin työntekijä on ilmoituksen tehnyt. En tiennyt tosiaan että lapset eivät saa käydä ostoksilla itse. Aion kieltää lapsilta myös kaupassa käynnin tästä lähtien, he nimittäin tykkäävät käydä tekemässä ostoksia kun annan kauppalapun mukaan. Nyt kun mietin, niin lapset ovat käyneet lähikaupassakin niin usein keskenään että varmasti pamahtaa sieltäkin lasu pian. Sittenhän on jo iso huoli valmis, kun monesta paikasta soitetaan.

Ps. Luen parhaillaan Orwellin kirjaa ”1984”. Miten sattuikaan.

Ap

Höpö höpö. Sossut ei saa kertoa, kuka on ilmoituksen tehnyt.