Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöräily on ihan käsittämättömän tehokas ja kiva liikuntamuoto

Vierailija
09.07.2021 |

Aloitin pyöräilemään toukokuun alussa, monen vuoden tauon jälkeen. Ensimmäiset kaksi pyörälenkkiä olin ihan henkihieverissä, varsinkin isojen mäkien kohdalla. Mutta jo kolmannella kerralla huomasin, että jaksoin polkea samoja mäkiä jo paremmin. Sitten kävi niin, että ne mäet meni helposti ja kohta huomasin, että en enää hikoa niitä polkiessani kovinkaan pahasti. Laajensin samalla reittejäni, kun nälkä kasvoi syödessä. Ajelen nyt viitisen kertaa viikossa. Tänä aamuna kävin sitten puntarissa: tulos -6 kiloa vaikka en ole edes kovinkaan ylipainoinen. Olin ällistynyt, koska en ole tehnyt ruokavaliolleni mitään. Jaloista alkaa erottua lihakset, olo on ihan mainio.

Tämä on paljon kivempaa ja tehokkaampaa kuin lenkkeily! Suosittelen! Suunnittelen jo uuden pyörän ostamista, jonkin oikein hienon ja hyvän..

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä mukaan, ehkä banaani tai muut hiilari, oikeat vaatteet ja menoksi. Aamupäivät on parhaita aikoja pyöräillä, kun ei ole vielä liian kuuma.

Vierailija
2/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaloissa nimenomaan näkee ja tuntuu aika nopeasti pyöräilyn vaikutuksen. Itse olen ihan huvi/hyötypyöräilijä ja kun ylämäet tuntuu pakaroissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumalla ilmalla alamäet tuo virkeää tuulenvirettä.

Vierailija
4/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla magnesiumia, niin lihakset ei kramppaile. 

Vierailija
5/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyöräily ei oikein nappaa mutta polkupyöriä on ihan mielenkiintoista opetella huoltamaan, säätämään ja korjailemaan.

M

Vierailija
6/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kauanko sulla kesti hoksata asia? 40vuotta? 55vuotta?

Vierailija
7/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans innostuin uudelleen pyöräilystä. On valoisat, lämpimät yöt, eilen illalla läksin 21.30 ja pari tuntia ajelin. On tässä maassa kuitenkin ihana elää ja asustaa!

Vierailija
8/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks laihduin just kuus kiloa pyöräilemättä metriäkään.

Vierailija
9/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Ja koukuttavaa se on kun siinä kehittyy helposti. Ja voi valita vauhdin helposti. Jos ei halua tuskaa niin rallattelee välillä vapaalla ja jos haluaa niin polkee kovempaa. Oma lääkärini oli innoissaan kun kerroin että olen alkanut pyöräillä - koska siinä saa suuret lihakset kyytiä ja vaikutta tosi positiivisesti hengitys- ja verenkiertoelimiin. Hyvän valinnan olet tehnyt, toivottavasti intosi säilyy!

Vierailija
10/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin fillarointiin kun jalat ei enää kestä pitkien matkojen juoksemista. Hieno fiilis kun voi ajaa 100km ja silti kävellä ontumatta vielä samana päivänä.

Vierailija
11/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilyssä myös se hyvä puoli juoksemiseen/kävelyyn verrattuna että lenkit on niin paljon pidempiä, joten on helpompi päästä katselemaan uusia maisemia. Mulla myös sykkeet nousee pyöräillessä sopivasti, kun taas juoksussa menee helposti ihan liian korkeaksi. Paljon tehokkaampaa rasvanpolton kannalta.

Vierailija
12/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin aloitin pyöräilyn muutama viikko sitten. Ylämäkien pyöräileminen on käynyt helpommaksi ja pääsee nopeampaa kuin ennen. Hoikistumista ei ole tapahtunut ollenkaan vaikka toivoisin, että sitäkin tulisi jossain vaiheessa.

Vierailija
13/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös juoksu ja polvet ei ole kavereita. Ja fillarilla tosiaan taittaa pitkiäkin matkoja. Ja on aika helppo hiukan tavaraakin kuskata mukana jos vaikka evästauon aikoo pitää välillä...

Vierailija
14/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokas se ei ole (paljon vaikeampi saada kunnon syke esim. juoksuun verrattuna), mutta kivaa kyllä.

Vierailija
15/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono puoli että se kehitys tyssää äkkiä, ellei kunnolla ala ajamaan jokaista lenkkiä.

Lepposasti vaikka ajelis koko päivän niin ei mitään vaikutusta hapenoton kans yms.

Vierailija
16/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Itse olin reilu 2-kymppiseksi asti himoliikkuja ja erittäin urheilullinen, mutta sen jälkeen liikunta jäi satunnaisia lenkkejä lukuunottamatta. Nyt kolmikymppisenä en liikkunut aiemmin oikeastaan yhtään. Olen normaalipainon ylärajoilla tai lievästi ylipainoinen. Muutin keväällä paikkakunnalle, jossa pyörällä pääsee helposti joka puolelle. Alussa 4 km lenkkikin tuntui pitkältä ja sain ensimmäisen lenkin jälkeen jopa autolla kyydin takaisin. Selittelin tämän itselleni silloin, että parempi mennä autokyydillä takaisin, kun sataa, mutta taustalla varmasti oikeasti vaikutti se, etten olisi millään viitsinyt polkea takaisin.

Nyt reilu kaksi kuukautta myöhemmin, pyöräilen oikeastaan joka paikkaan. Painoa ei mielestäni ole lähtenyt, mutta jalat ja peppu on selkeästi kiinteytynyt ja kunto on kohentunut. Ja siis kunnon nousu tapahtui erittäin nopeasti ja huomaamatta. Tänään olen pyöräilemässä mökille 16 km päähän. Suosittelen kaikille pyöräilyä. Alussa tuntuu pitkän tauon jälkeen hirveältä, mutta kunto nousee nopeasti. 

Vierailija
17/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kyllä, kun ajelin vuosia, vuosia sitten semmoset 5km, että olipa saavutus. Nykyisin "piipahdan" kahvilla naapurikaupungissa, edestakaisin noin 100km😄

Vierailija
18/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa rasvata ketjut säännöllisesti! Sujuvoittaa hommaa suunnattomasti.

Vierailija
19/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spandex pyöräilijät pelottaa. Ei uskalla jopolla lähteä liikenteeseen.

Vierailija
20/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa rasvata ketjut säännöllisesti! Sujuvoittaa hommaa suunnattomasti.

Ja riittävästi ilmaa renkaisiin, tosi moni jättää liian löysäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi