Tullilaskuri ja Postin käsittelykulut
Tulli laskuri sivuilla on teksti "Kuljetus- ja käsittelykulut (sisällytä myös Postin käsittelymaksu).
Voiko joku selittää, miksi tullilaskuriin pitää sisällyttää tuo käsittelymaksu? Sehän nostaa alv maksun heti korkeammaksi, miksi minun pitää maksaa käsittelymaksustakin se ja sitten vielä itsessään se käsittelymaksu 2,90e? Mikä minulla menee tässä ohi? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Kommentit (5)
Suomessa arvonlisävero maksetaan myös kuljetuskustannuksista eli näköjään myös tuosta Postin perimästä lisämaksusta. Täysin väärinhän tuo on mutta näin se nyt vain menee.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa arvonlisävero maksetaan myös kuljetuskustannuksista eli näköjään myös tuosta Postin perimästä lisämaksusta. Täysin väärinhän tuo on mutta näin se nyt vain menee.
Vero on oikeutettu, mutta postin pitäisi kertoa, että käsittelymaksu on 3,5 €, eikä 2,9 €. Yrittävät tehdä jonkinlaista erikoista valkopesua.
Ostoksen ja kuljetuksen hinta näkyy tilausvahvistuksessa dollareina, pitääkö minun kääntää postin käsittelymaksukin dollareiksi kulloisenkin kurssin mukaan vai käännättekö te muut tilauksen hinnan euroiksi aina? En ole vielä tullannut mutta yksi paketti on tulossa lähiaikoina.
Koska posti huijaa. Suomessa kuluttajahinnat ilmoitetaan arvonlisäverollisina, ei verottomina.